ua en ru

В Європі сьогодні частково відновились авіаперевезення

Автор: RBC.UA
Деякі європейські авіакомпанії сьогодні поновили польоти над північною Європою - після кількох днів вимушеної зупинки перельотів, спричиненої виверженням вулкану в Ісландії, передає радіо "Свобода".

Деякі європейські авіакомпанії сьогодні поновили польоти над північною Європою - після кількох днів вимушеної зупинки перельотів, спричиненої виверженням вулкану в Ісландії, передає радіо "Свобода".

Проте дозволені лише деякі рейси. Зокрема, більша частина повітряного простору Великобританії та Норвегіі залишається закритою. Також закриті аеропорти Польщі.

За інформацією експертів, виверження вулкану сьогодні продовжувалося, але викид попелу зменшився.

За даними Всесвітньої метеорологічної організації, вулканічна хмара попелу з Ісландії має змінити напрямок свого руху до Арктики, коли погода зміниться до кінця тижня.

Нагадаємо, напередодні комісар Міністерства транспорту ЄС Сійм Каллас заявив, що повітряне сполучення в небі над країнами Євросоюзу, перерване у зв'язку з виверженням ісландського вулкана, буде відновлено у вівторок, 20 квітня. "Я щасливий повідомити, що прийняте рішення про поступове відновлення польотів, починаючи з 8 годин ранку у вівторок", - повідомив С.Каллас. За словами єврокомісара, глави транспортних відомств країн ЄС в ході наради прийшли до єдиної думки відносно необхідності координації і планування дій на випадок виникнення подібних кризових ситуацій. Фахівці розділили повітряний простір над Європою на три зони за ступенем концентрації попелу в повітрі. Перша повністю закрита - це територія, близька до вулкана. Друга знаходиться під особливо пильним спостереженням. Третя повністю вільна від вулканічного пилу.

Тим часом Міжнародна асоціація повітряного транспорту (International Air Transport Association, IATA) підрахувала, що збитки галузі у зв'язку з простоями, викликаними виверженням вулкана в Ісландії, стануть навіть більш значними, ніж збитки, понесені через теракти 11 вересня 2001 р. Про це заявив напередодні глава IATA Джованні Бізіньяні. За його словами, авіаперевізники у зв'язку з простоями втрачають по 250 млн дол щоденно,. "Це просто немислимо, що європейським міністрам транспорту знадобилося цілих п'ять днів на те, щоб організувати телеконференцію з даного питання, особливо враховуючи той факт, що глобальна фінансово-економічна криза і так вже коштувала європейській економіці мільярди євро", - обурювався Д.Бізіньяні. На його думку, одна з основних проблем полягає в тому, що повітряний простір закрили виключно виходячи з того, що вулканічний попіл може нашкодити двигунам літаків і при цьому не стали працювати над пошуком рішення, яке не завдало б шкоди безпеці польотів.

Відзначимо, що стовпи пилу, які піднімаються вулканами, володіють абразивним ефектом і можуть пошкодити літак при прольоті через хмару вулканічного попелу. У історії авіаперевезень задокументовані випадки, коли у лайнера, що пролетів через хмару вулканічного попелу, відключалися всі двигуни.

До сьогоднішнього дня повітряні простори 17 європейських держав залишались закритими. Вулканічний попіл, який паралізував авіасполучення в Європі, утворився в результаті виверження вулкана Ейяфьяллайекюль в Ісландії.

Водночас, європейські авіакомпанії почали проводити тестові польоти ще у неділю, 18 квітня.

Нагадаємо, вулкан, розташований приблизно в 150 км від столиці Ісландії Рейк'явіку, близько льодовика Ейяфьяллайекюль, почав вивергатися 20 березня 2010 р. 14 квітня ц.р. сталось повторне виверження. У результаті утворилися хмари вулканічного попелу, що простяглися спочатку до північної частини Шотландії, а потім рушили в бік Данії та інших північноєвропейських країн.

Через вулканічний попіл були скасовані сотні авіарейсів по всій Європі. Низка українських авіакомпаній також з 15 квітня скасували ряд рейсів у зв'язку з хмарою пилу. Трансатлантичні рейси виконувались в обхід зони хмари по південній трасі, у зв'язку з чим збільшувався час перельоту.

У той же час, як повідомлялось, ісландські геологи чекають подальшого посилення активності вулкану. Такий прогноз став можливий після часткового прояснення неба над вулканом, що дозволило розпочати проведення детального аналізу ситуації з літаків. Крім того, на думку вчених, впродовж того як крижана шапка навколо вулкана буде продовжувати танути під дією вулканічної магми, очікується утворення більшого числа хмар з частинками попелу. У свою чергу, це явище може ще більше погіршити ситуацію з авіаперевезеннями в Європі, та порушити нормальну роботу авіатранспорту на тижні і навіть місяці.