ua en ru

В.Бондар: “Укрзалізниця" не буде приватизуватись

Автор: RBC.UA
Чутки про приватизацію "Укрзалізниці" вигідні тим, хто заробляє собі на їх спростуванні політичний капітал. Про це заявив міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар, повідомляє прес-служба міністерства.

Чутки про приватизацію "Укрзалізниці" вигідні тим, хто заробляє собі на їх спростуванні політичний капітал. Про це заявив міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар, повідомляє прес-служба міністерства. "Теперішній уряд ніколи не розглядав можливість приватизації "Укрзалізниці", так само, як жоден представник сьогоднішньої влади ніколи не говорив про це", - підкреслив В.Бондар. Він нагадав, що Мінтрансзв`язку вперше ініціювало та забезпечило розгляд фінансового плану залізничної галузі до 2017 р., в якому міститься прогноз всіх надходжень і витрат залізниць. Впродовж 2006 р. будуть придбані 151 пасажирський вагон, 25 магістральних електровозів, 320 вагонів дізель-електропоєздов, 5 тис вантажних вагонів - на загальну суму 2,9 млрд грн., що в 9 разів більше, ніж в 2005 р. Раніше гендиректор "Укрзалізниці" Василь Гладких також виступив проти її приватизації. "Приватизація залізниць призведе до скорочення 150 тис. робочих місць, зростання цін на квитки, зменшення об'ємів надходжень до Державного бюджету від перевезень пасажирів. Ми повинні зробити все, щоб захистити залізничну галузь і залишити найбільш дешевий вид транспорту в державній власності", - сказав він. За словами В.Гладких, приватизація приведе до подорожчання послуг, що надаються підприємством, проїзд в електричках коштуватиме 50 грн, а купейний квиток - 300 грн. В.Гладких нагадав, що Верховна Рада не підтримала законопроект, внесений 10 серпня 2005 р. урядом Юлії Тимошенко, яким передбачалася приватизація більше 30 ключових підприємств залізничного транспорту. "Якщо Юлія Володимирівна після виборів раптом знову змінить свою позицію і захоче прибрати до рук "Укрзалізницю", партія "Відродження" встане на захист і залізничників і пасажирів", - заявив гендиректор "Укрзалізниці". Згадка про Ю.Тимошенко не випадкова - саме вона виступає останнім часом проти приватизації "Укрзалізниці", про що заявляє в передвиборних поїздках в регіони. "Робота цього підприємства налагоджена, там все повинно працювати, як годинник. Від такої довершеної праці залізничників залежить робота держави", - відзначила лідер БЮТ 3 березня в Кіровограді. Нагадаємо, що екс-міністр транспорту і зв'язку, нинішній губернатор Запорізької області Євген Червоненко неодноразово змінював свою думку з приводу приватизації "Укрзалізниці". Будучи одним з авторів згаданого В.Гладких законопроекту, Є.Червоненко на початку 2005 р. заявив наступне: "Як показує світовий досвід, жодна країна не приватизувала рейки. Росія віддала олігархам купити вагони. Але вона тепер страждає від цього. А про рейки і іншу інфраструктуру, яку готував злочинний режим до приватизації, не може бути і мови". Крім того, попередник В.Гладких на посту гендиректора "Укрзалізниці" Зенко Афтаназів повідомляв, що в 2006 р. "Укрзалізниця" має намір провести індексацію своїх основних фондів для подальшої корпоратизації. Зараз в корпорації реалізуються 4 інвестпроекти: залізничний міст через Дніпро в м. Київ (так званий "міст Кирпи") - 550 млн дол.; технічна пасажирська станція в Київському вузлі - 200 млн дол.; пасажирський вокзал на ст. "Дарниця (м. Київ) - 140 млн дол.; полігон для випробувань рухомого складу - 30 млн дол.