В.Янукович: Військово-транспортний Ан-70 буде запущений в серію в поточному році
Військово-транспортний літак Ан-70 буде запущений в серію до кінця поточного року. Про це повідомив Президент України Віктор Янукович під час двосторонньої зустрічі з прем'єр-міністром РФ Володимиром Путіним, у рамках конференції щодо заходів довіри в Азії, передає РБК.
"Військово-транспортний літак Ан-70 вже на виході, він закінчує практично всі випробування, і можемо його до кінця цього року запустити в серію", - сказав В.Янукович.
В.Путін назвав цей проект дуже важливим і висловив задоволення тим, що він підходить до стадії завершення.
Говорячи про співпрацю Росії і України в цілому, В.Янукович заявив про необхідність приєднання Росії до реалізації інших проектів у сфері літакобудування, зокрема до проекту з виробництва літака Ан-158, випробування якого також добігають завершення.
В.Янукович також запропонував В.Путіну приділити особливу увагу спільним проектам Росії, України і Казахстану. За його словами, спільні проекти, які й раніше були у Росії, Казахстану та України, потрібно розвивати, зокрема у військовій і космічній сферах.
"І (ракети-носії) "Дніпро", і "Зеніт" - вони сьогодні конкурентноздатні, і незначна модернізація дасть можливість їх далі експлуатувати", - зазначив В.Янукович, додавши, що "замовлень дуже багато в світі і не тільки для наших країн".
Нагадаємо, в Стамбулі також відбулася зустріч Глави Української держави з Президентом Казахстану Нурсултаном Назарбаєвим. Під час зустрічі обговорювалися підготовки офіційного візиту Президента Казахстану до України.
Також В.Янукович і Н.Назарбаєв домовилися розвивати спільні проекти в машино-і авіабудуванні, космічній сфері, в паливно-енергетичній сфері, активізувати військово-технічне співробітництво та ін
Відзначимо, 26 квітня ц.р. В.Путін на зустрічі з В.Януковичем і прем'єром Миколою Азаровим заявив, що виступає за посилення кооперації з Україною в авіабудуванні. Раніше голова російського уряду пропонував українському керівництву "в пріоритетному порядку зайнятися просуванням співробітництва у високотехнологічних галузях", в тому числі в авіабудуванні. Одним з успішних проектів України і РФ у літакобудуванні В.Путін вважає лайнер Ан-148.
Тоді ж повідомлялося, що з другого кварталу 2011 р. очікуються постачання авіакомпаніям нових українсько-російських лайнерів Ан-158 на 99 місць.
За даними лізингової компанії "Ільюшин Фінанс", вже є тверде замовлення на 10 таких авіамашин від компанії "Атлант-Союз" (Москва), а також угоду про наміри ще на 25 Ан-158. Найближчим часом замовлення на цю модифікацію планується довести до 100-120 одиниць, як і на Ан-148.
У свою чергу, Об'єднана авіабудівна корпорація Росії готується включити у свою товарну лінійку ще один спільний проект - Ан-140. Триває співпраця зі створення військово-транспортного літака Ан-70. Сторони готуються до відновлення серійного випуску вантажних машин Ан-124-100.
Нагадаємо, 23 квітня ц.р. стало відомо, що Російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) і український концерн "Антонов" домовилися про створення управляючої компанії. Єдина компанія займеться розширенням спільного виробництва та постачань в експлуатацію літака Ан-148 і його модифікацій, виробництвом літаків сімейства Ан-124 і літаків сімейства Ан-140, розробкою та проведенням спільної маркетингової політики як на внутрішніх ринках, так і в світі.
Відзначимо, російська сторона, зацікавлена головним чином у конструкторському бюро "Антонова", тричі намагалася покласти початок об'єднавчого процесу. У той же час створений у 2008 р. "Антонов" є держхолдингом, який не може створювати ніяких спільних підприємств.
На сьогодні до нього входять конструкторське бюро "Антонов", серійний завод "Антонов", 410-й завод цивільної авіації, Харківський авіазавод. У грудні 2008 р. уряд України прийняв рішення реформувати авіаційну промисловість, об'єднавши підприємства, спочатку в 2010 акціонувавши їх.
Тим часом, створення керуючої компанії - лише проміжний етап на шляху інтеграції ОАК і "Антонова". Згідно з останнім проектом угоди між урядами Росії і України про співпрацю в авіабудуванні (який готувався до зустрічі президентів у Харкові і не був підписаний), 50% плюс одна акція ДАК "Антонов" повинні бути внесені в ОАК, яка сплатить цей актив власними акціями. На яку частку в ОАК може розраховувати українська сторона, не вказується.
Варто відзначити, що українська сторона не зацікавлена в тому, щоб віддати РФ більше 49% акцій авіазаводів, в той час як ОАК цікавий контрольний пакет.