В Україні сьогодні, 1 липня, набрав чинності новий механізм реєстрації бізнесу. Заснувати компанію або відкрити свою справу фізособі-підприємцю можна буде тільки у Державній реєстраційній службі (Укрдержреєстр).
В Україні сьогодні, 1 липня, набрав чинності новий механізм реєстрації бізнесу. Заснувати компанію або відкрити свою справу фізособі-підприємцю можна буде тільки у Державній реєстраційній службі (Укрдержреєстр).
Згідно з новими правилами, крім реєстрації відкриття і закриття бізнесу в одній структурі, відкрити підприємство можна на реєстраційному порталі. Користувачеві досить мати ключ електронного цифрового підпису та можливість дистанційно оплатити реєстраційний збір.
Крім того, буде зменшено час на реєстрацію. З 1 липня буде посилено контроль над виконанням термінів. Реєстрація юридичних осіб буде чітко займати три робочих дні, а для фізичних осіб-підприємців - два дні. За їх перевищення до реєстраторам буде застосовуватися адміністративна відповідальність.
З 1 липня також по всій країні будуть одні стандарти відкриття своєї справи, а у всіх областях почнуть працювати відділення Укрдержреєстру, крім того, держреєстратори будуть розміщуватися в тому числі і в центрах надання адмінпослуг, там, де це дозволяють умови.
Більш того, вже розроблено законопроект, згідно з яким реєстрація бізнесу буде дозволена також нотаріусам. "Зараз це роблять 1500 держреєстраторів. Ми залучимо ще 7000 нотаріусів. Послуги з реєстрації стануть доступнішими більш ніж у п'ять разів. У бізнесу буде альтернатива. Нотаріусам достатньо буде підключитися до спеціальній базі даних служби. Сплативши державне мито та вартість послуги нотаріуса (її мінімальний і максимальний розмір визначить Кабмін), свій бізнес можна зареєструвати за чашкою кави", - заявили в Укрдержреєстрі.
Передача функцій з реєстрації бізнесу у відання Укрдержреєстру займе два-три місяці.
Слід зазначити, що Президент Віктор Янукович поставив уряду завдання вивести Україну в першу сотню країн-лідерів рейтингу "Ведення бізнесу". Для цього уряд почав реалізацію відповідного плану заходів, який містить 18 ключових позицій, визначених Національним планом дій на 2013 р.
За словами віце-прем'єра Сергія Арбузова, в першому кварталі 2013 р. був розроблений ряд пропозицій по скороченню витрат платників податків на підготовку звітності та виконання зобов'язань перед державою. Також розроблено ряд законопроектів і нормативних актів щодо подальшого спрощення дозвільної системи в сфері містобудування, вдосконалення механізму реєстрації прав власності, спрощення податкової системи, вдосконалення діяльності акціонерних товариств та захисту прав акціонерів, реформування системи адміністративних послуг.