Цього року в Україні може запрацювати програма утилізації старих автомобілів. Про це сьогодні під час прямої телефонної лінії в "Комсомольській правді" заявив міністр екології і природних ресурсів Олег Проскуряков, передає кореспондент РБК-Україна.
Цього року в Україні може запрацювати програма утилізації старих автомобілів. Про це сьогодні під час прямої телефонної лінії в "Комсомольській правді" заявив міністр екології і природних ресурсів Олег Проскуряков, передає кореспондент РБК-Україна.
"Якраз зараз у нас розробляється програма з утилізації старих транспортних засобів. Ми зараз вивчаємо досвід європейських країн. У Німеччині, де люди при утилізації, при здачі старих автомобілів отримують якусь компенсацію і купують нові автомобілі. Ми цей досвід зараз вивчаємо, і, думаю, цього року цю програму приймемо, і вона діятиме", - заявив Проскуряков.
За його словами, заборонити користуватися старими автомобілями відразу не можна, оскільки такими авто користується дуже великий відсоток українського населення.
Читайте також: Учасники авторинку висловили стурбованість ухваленням законопроектів про утилізацію автомобілів
"Ми просто повинні запропонувати якийсь дієвий інструмент, щоб людям було цікаво, тому ми зараз над цим працюємо", - сказав він.
Нагадаємо, у 2012 р. Україну стрясали дискусії про введення утилізаційного збору на автомобілі. Кабмін пропонував розповсюдити збір не тільки на російські (оскільки Росія першою ввела утилізаційний збір відносно українських автомобілів), але і решти імпортерів. При цьому вітчизняні автовиробники від нього мають бути звільнені.
У листопаді 2012 р. Верховна Рада України прийняла в першому читанні за основу депутатський проект закону №11259, який пропонував введення екологічного податку на утилізацію автомобілів - законопроект "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів".
Читайте також: Утилізаційний збір на авто в Україні: все по нормах СОТ, - Порошенко
Згідно з законопроектом "Про внесення змін до Податкового кодексу і деякі законодавчі акти щодо утилізаційного збору", базова ставка збору для легкових автомобілів повинна була скласти 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів і спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежала б від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта складає 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше за три роки - 530-3501% (29,1-192,5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів і спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для уживаних - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).
Вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, змогли б проводити утилізацію самостійно. Збір, сплачений ними, прямував би на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: "Укравто" і "Богдан".
Читайте також: Рада має намір ввести екологічний податок на утилізацію автомобілів
Законопроект припускає створення при Міністерстві екології і природних ресурсів фонду охорони навколишнього середовища, куди і зараховуватиметься 70% надходжень від податку. Плануються надходження до бюджету на рівні 2-2,5 млрд грн.
Проте учасники авторинку висловили стурбованість прийняттям цього законопроекту за основу і провели серію акцій протесту. На їхню думку, принципові умови законопроектів знов створюють законодавчі преференції для вибраних і не спрямовані на розвиток української автомобільної галузі.