Міністерство інфраструктури Україні спростило технічний контроль колісних транспортних засобів, що було затверджено відповідною постановою Кабінету міністрів на засіданні уряду 8 лютого 2012
Міністерство інфраструктури Україні спростило технічний контроль колісних транспортних засобів, що було затверджено відповідною постановою Кабінету міністрів на засіданні уряду 8 лютого 2012
Згідно з повідомленням прес-служби Мінінфраструктури, суб'єкти, що здійснюють техконтроль, будуть працювати за принципом подачі заяв. Тобто, виконавець обов'язкового техконтролю буде направляти міністерству поштою повідомлення про відповідність його матеріально-технічної бази та персоналу вимогам здійснення своєї діяльності.
У свою чергу, Мінінфраструктури інформує Державну автоінспекцію (ДАІ) Міністерства внутрішніх справ про відповідність цього суб'єкта господарювання вимогам законодавства та про можливість включення його до реєстру таких суб'єктів. Після цього ДАІ вносить дані про пункти контролю суб'єкта господарювання до реєстру виконавців обов'язкового технічного контролю та інформує самого підприємця.
Мінімальний перелік необхідного обладнання для техконтролю колісних транспортних засобів, а також форми заяви, повідомлення, акта перевірки, протоколу також затверджено урядовою постановою.
"Введення в дію проекту постанови буде сприяти встановленню в Україні єдиних вимог процесів і процедур перевірки конструкції, технічного стану транспортного засобу під час обов'язкового технічного контролю. Це, в свою чергу, сприятиме створенню конкурентного середовища для виконавців перевірок. Крім того, такі ж процеси і процедури перевірки конструкції та технічного стану транспортних засобів вже протягом 15 років практикують держави-члени Євросоюзу ", - йдеться в повідомленні Мінінфраструктури.
У той же час ДАІ нагадує, що одним з основних положень закону про скасування обов'язкового техогляду, це те, що обов'язковому техконтролю не підлягають легкові автомобілі, причепи до них і мототранспортних засобів, які не використовуються з метою отримання прибутку.
Для інших транспортних засобів, відповідно до закону, була встановлена наступна періодичність обов'язкового технічного контролю:
- для легкових автомобілів, які використовуються з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 т, причепів до них з терміном експлуатації більше двох років - кожні два роки;
- для вантажних автомобілів вантажопідйомністю понад 3,5 т, причепів до них і автомобілів таксі незалежно від терміну експлуатації - щорічно;
- для автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації - двічі на рік.
Закон про скасування обов'язкового техогляду приватних автомобілів і введення спрощеного обов'язкового технічного контролю уповноваженими суб'єктами господарювання без участі ДАІ вступив в дію в Україні в серпні минулого року.
Тодішній міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов зазначив, що через цей закон ДАІ недоотримає на рік 500 млн грн, в зв'язку з чим уряду необхідно знайти кошти для компенсації цих втрат.
З 1 січня ц.р. Кабмін також встановив перелік платних послуг, які дозволяється надавати підрозділам ДАІ. Зокрема, вартість реєстрації або перереєстрації колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва та номерних знаків визначена в розмірі 152,63 грн для вітчизняних автомобілів і 190,15 грн - для машин закордонного виробництва, мототранспорту, причепів вітчизняного виробництва та країн СНД - 148,63 грн .