Виробництво товарів класу "люкс" не поспішає виправдовувати песимістичні очікування аналітиків, і криза в цьому сегменті знову відсувається на невизначений час. Про це свідчать фінансові звіти LVMH і PPR.
Виробництво товарів класу "люкс" не поспішає виправдовувати песимістичні очікування аналітиків, і криза в цьому сегменті знову відсувається на невизначений час. Незважаючи на уповільнення росту країн і США, а також рецесію в Європі, багаті люди по всьому світу продовжують пити дорогий коньяк і купувати собі сумки з крокодилячої шкіри, свідчать фінансові звіти LVMH і PPR.
Зокрема, один з гігантів галузі французька компанія LVMH потішила інвесторів 28-відсотковим зростанням прибутку за підсумками першого півріччя. Причому великими драйверами зростання тут стали не тільки Китай, який уже давно взяв на себе функцію крупного споживача дорогих товарів, а й США з Європою. Щоправда, там значну частину попиту тепер складають численні туристи з Азіатсько-Тихоокеанського регіону і Близького Сходу.
Непогані показники продажів зафіксував і найближчий конкурент LVMH, компанія PPR, що володіє такими брендами, як Gucci і Yves Saint Laurent. Підрозділ компанії, що відповідає за люксовий напрямок, збільшив прибуток на 30%, а по окремих брендах відносний приріст продажів вимірюється тризначними числами, чому PPR завдячує успіхами в Азії. Варто, щоправда, відзначити, що зважаючи на погані результати Puma, яка також належить PPR, підсумкове збільшення прибутку головної компанії виявилося не таким вражаючим - всього 5,9%.
Упевнено в майбутнє дивляться і виробники косметики - на минулому тижні французька L'Oreal відрапортувала інвесторам про 12-відсоткове зростання обсягу продажів у другому кварталі. Як і у випадку з PPR, уникнути зниження показників тут вдалося за рахунок клієнтів з Азії та Близького Сходу.
Примітно, що самі гравці сектора нітрохи не хвилюються про погіршення своїх фінансових показників, про що галузь уже кілька місяців попереджають деякі експерти. "Ми впевнені, що зможемо продовжити зростання і в другому півріччі. Таким чином, поточний рік має бути навіть краще за 2011 рік", - заявив генеральний директор PPR Франсуа-Анрі Піно.
Проте експерти радять бізнесу уважніше поставитися до своїх планів на майбутнє. "Поки що всім крупним виробникам вдається демонструвати непогані показники зростання, яке, треба визнати, все-таки трохи сповільнилося. Говорити про те, що найгірше вже позаду, передчасно. Компанії та аналітиків розсудять показники продажів в листопаді-грудні, саме тоді буде зрозуміло, наскільки успішно йдуть їхні справи", - пояснив аналітик Vontobel Bank Жан-Філіп Бертші. На його думку, сектор все ж чекає невелика корекція зростання: у найближчі роки компаніям доведеться звикнути, що їхні продажі будуть збільшуватися вже не такими високими темпами, як раніше.