У Києві офіційно відкрили станцію метро "Виставковий центр". В урочистому заході брав участь прем'єр-міністр України Микола Азаров, передає кореспондент РБК-Україна.
У Києві офіційно відкрили станцію метро "Виставковий центр". В урочистому заході брав участь прем'єр-міністр України Микола Азаров, передає кореспондент РБК-Україна.
Голова ЗАТ "Метробуд" Володимир Петренко повідомив, що на будівництво станції метро витратили 750 млн грн. Також він зазначив, що при будівництві було зекономлено 160 млн від початкової кошторису.
Азаров зазначив, що "Виставковий центр" - це четверта станція метро, побудована за півтора року. Наступного року, за словами прем'єра, планується відкрити ще 2 станції "Іподром" і "Теремки".
"Показово, що завдяки застосуванню новітніх технологій та сучасних матеріалів, будівництво станції вдалося виконати усього за 12 місяців, замість запланованих проектним графіком 20-ти. І ми робитимемо усе можливе, щоб наступні станції столичного метро будувалися такими ж інтенсивними темпами та із залученням найсучасніших технологій", - наголосив голова КМДА Олександр Попов після завершення церемонії відкриття.
Станція "Виставковий центр" - односклепінна. На пусковій дільниці застосована мікропроцесорна система автоматизованого керування рухом поїздів метрополітену. Провізна спроможність дільниці складає 16,8 тис. пасажирів на годину.
Нагадаємо, останніми відкритими станціями метро в Києві були "Деміївська", "Голосіївська" і "Васильківська". У грудні минулого року на Куренівсько-Червоноармійській лінії введена в експлуатацію ділянка довжиною 3,79 км. Провізна можливість нових станцій (проектна) склала 33,7 тис. пасажирів на годину.
Перед цим, 23 травня 2008 р., були відкриті станції "Бориспільська" і "Червоний Хутір", 4 березня 2006 р. - станція "Вирлиця".
Зазначимо, влітку цього року голова КМДА Олександр Попов заявляв, що в 2011 р. планується здати в експлуатацію станцію "Виставковий центр", а завершення робіт і здача в експлуатацію станцій "Іподром" і "Теремки" заплановано в 2012 р.
"Вирішили, що треба забезпечити все ж подальший розвиток метрополітену в бік Троєщини. І в цьому році буде відкрита одна станція. У наступному році ми плануємо ще дві... Я просто хотів би нагадати... у нас сьогодні одна станція - це приблизно 700 млн грн. Тобто дуже витратно. Враховуючи загалом стан справ в країні і в Києві, то безумовно ми змушені вибирати. І наступний напрямок, що для нас дуже важливий, - це безумовно метро на Троєщину", - зазначив Попов.
За словами голови КМДА, що стосується станції метро "Львівська брама", то її будівництво може початися в 2013 р. і завершитися в 2015 р., "це буде коштувати 150 млн грн".
За словами Попова, у Києві до 2018 р. включно планується будівництво декількох десятків нових станцій і двох нових ліній київського метрополітену.
Зазначимо, 16 грудня Азаров повідомляв, що "у майбутньому планується продовжити лінію метро до Одеської площі і дійти до району Теремки. Це займе приблизно 1,5-2 роки. А потім метробудівники перейдуть на будівництво лінії метро, спрямованої на Троєщину".
Нагадаємо, начальник КП "Київський метрополітен" Володимир Федоренко раніше заявляв, що заплановано будівництво двох ліній київського метрополітену: Подільсько-Вигурівська лінія (на який передбачено будівництво 12 станцій) від аеропорту Жуляни на Троєщину до вулиці Милославської через новий Подільський міст і Лівобережна лінія (12 станцій) від Троєщини до житлового масиву Осокорки. "Проект даних ліній завершено. Кошторисна вартість в цінах 2009 р. складає: Подільсько-Вигурівська лінія - 10,2 млрд грн, Лівобережна лінія буде дешевше, тому що буде більше наземною (більша частина станцій буде проходити на землі) - близько 6,5 млрд грн", - зазначив Федоренко.
Крім цього заплановано продовження Сирецько-Печерської лінії в бік Виноградаря, (проекту поки немає), на якій передбачено будівництво 4 станцій після станції "Сирецька" - в одну сторону, і в інший кінець Сирецько-Печерської лінії в бік Дарницького вокзалу - будівництво 3 станцій, після станції "Червоний хутір".
До сьогоднішнього дня транспортна мережа Київського метрополітену складалася з 3 ліній, 49 станцій з експлуатаційної довжиною ліній 63,7 км. Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном в загальному обсязі перевезень усіма видами міського пасажирського транспорту в 2009 р. склала 53,3%. За день метрополітен перевозить в середньому 1,3 млн людей. У минулому році їм було перевезено 504,3 млн осіб.
Перша пускова ділянка першої лінії метро - Святошинсько-Броварської - була відкрита в листопаді 1960 р. Лінії метрополітену перетинають всі 10 районів міста, однак покриття дуже нерівномірне: у Шевченківському районі - 11 станцій, у Печерському - 9, у Дарницькому - 7, у Голосіївському - 5, в Оболонському і Дніпровському - по 4, у Подільському і Святошинському - по 3, в Солом'янському 2 і, нарешті, у Деснянському - тільки одна.