Українські “підземки" стануть більше

Уряд України затвердив сьогодні програму розвитку метрополітену в Україні до 2010 р. За словами міністра транспорту і зв'язку Віктора Бондаря, на цю програму планується виділити 9,5 млрд грн.
Уряд України затвердив сьогодні програму розвитку метрополітену в Україні до 2010 р. За словами міністра транспорту і зв'язку Віктора Бондаря, на цю програму планується виділити 9,5 млрд грн. З них 5 млрд - з держбюджету, а 4,5 млрд - з місцевих бюджетів. У поточному році в держбюджеті закладено 200 млн. грн, при цьому місцеві ради повинні виділити 1,3 млрд грн. Програма розвитку метрополітену охоплює міста-мільйонники: Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Львів, Запоріжжя і Одесу. Так в Києві за 4 роки повинно бути побудовано 16 нових станцій та легке метро - по лінії швидкісного трамвая до Борщаговки. У Харкові буде завершено будівництво 4 станцій і побудовано нове депо. Згідно програмі, повинен бути введений в дію Донецький метрополітен. По всій Україні за цей період повинні бути введені в дію 28 нових станцій і 40 км тунелів. За 4 роки в Києві буде побудовано 16 нових станцій ті кільцева лінія метро. Устаткування для реалізації програми купуватиметься у вітчизняних виробників, завірив В.Бондар. Концепція Державної цільової Програми будівництва і розвитку мережі метрополітенів була схвалена урядом ще літом 20005 р. Згідно до неї, харківський, донецький і дніпропетровський метрополітени повинні бути перепідпорядковані облдержадміністраціям, що, на думку чиновників, повинно підвищити відповідальність на місцях за стан "найсупільнішого виду транспорту". На даний момент ці три метрополітени знаходячи в занепаді, їх стан постійно погіршується. Разом з тим, попередник В.Бондаря на посту глави Мінтрансзв`язку, нинішній губернатор Запоріжжя Євген Червоненко, висловлював тоді думку, що метрополітени потрібно не передавати місцевим властям, а повністю підпорядкувати його відомству. "Думаю, я зумів би привести інвесторів і реально добудувати в Харкові, Донецьку, Дніпропетровську метро", - заявив під час однієї з Інтернет-конференції екс-міністр. Найбільш скандальним метрополітеном в Україні є донецький, де за 13 років будівництва пройдено всього 1 км. Причина - відсутність фінансування. При цьому законсервувати проект вже не можна, оскільки існує загроза обвалення будівель і комунікацій над проритими тунелями. Найбільшу критику в Програмі розвитку метрополітену викликає пункт про будівництво підземки в Одесі. Експерти переконані - в місті, що стоїть на катакомбах, в принципі не можна будувати підземку. Крім того, вважають вони, метрополітен був і залишається технологічно найнебезпечнішим видом транспорту. Нагадаємо, що київський метрополітен відкритий в 1960 р. Зараз він складається з 3 ліній, на яких розташовано 43 станції. Метрополітен приймає на себе близько 60% пасажирських перевезень (620,5 млн. чіл. у рік) суспільного транспорту столиці. Харківський метрополітен - другою за величиною в Україні. Відкритий в 1975 р., налічує 3 лінії і 28 станцій. Пасажирообіг - 245 млн. чіл. у рік. Дніпропетровський метрополітен протяжністю 7,8 км. складається з шести станцій. Введений в експлуатацію в 1995 р. Сумарні збитки, заподіяні українськими метрополітенами у минулому році зведеному бюджету України, склали близько 100 млн. грн.
Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top