ua en ru

Україна втрачає ринок автоперевезень

Автор: RBC.UA
Якщо найближчим часом українське законодавство не зміниться, Україна може втратити галузь міжнародних перевезень. Дану нішу займуть іноземні перевізники. Про це сьогодні на прес-конференції заявив президент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Леонід Костюченко. За його словами, конкурентоспроможність українських перевізників знижує безліч візових проблем, з якими стикаються українські водії в ЄС. Серед внутрішніх проблем України він назвав стягування ПДВ з міжнародних транспортних послуг на території України, стягування ПДВ при покупці тягачів у лізинг, а також шестикратне збільшення транспортного збору.

Якщо найближчим часом українське законодавство не зміниться, Україна може втратити галузь міжнародних перевезень. Дану нішу займуть іноземні перевізники. Про це сьогодні на прес-конференції заявив президент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Леонід Костюченко. За його словами, конкурентоспроможність українських перевізників знижує безліч візових проблем, з якими стикаються українські водії в ЄС. Серед внутрішніх проблем України він назвав стягування ПДВ з міжнародних транспортних послуг на території України, стягування ПДВ при покупці тягачів у лізинг, а також шестикратне збільшення транспортного збору. Шляхи вирішення проблеми, на думку АсМАП, полягають у звільненні від сплати ПДВ при ввезенні на митну територію Україні сідельних тягачів, поверненні до колишньої системи оподаткування, скасованої в квітні 2005 р. і введенні законодавчих заходів по захисту українських перевізників від демпінгу з боку іноземних компаній. Крім того, необхідно спростити візовий режим для водіїв міжнародних перевезень. Костюченко підкреслив, що останнім часом особливу конкуренцію українським перевізникам складають польські оператори. Через загострення конкуренції в ЄС, вони переносять сферу своєї діяльності до України. Нагадаємо, що в травні 2004 року членами Європейського Союзу стали ще десять країн. У цих держав більше немає кордонів з країнами старої Європи. Тепер дозволи на виконання перевезень в країнах ЄС їм не потрібні. В результаті провізна здатність польських, угорських і словацьких операторів різко зросла. Будучи і раніше серйозними конкурентами, сьогодні вони стали справжньою загрозою вітчизняному ринку. Наприклад, за останній рік в Польщі кількість міжнародних автопоїздів зросла практично удвічі. До того ж 60% з них - це машини класу Євро-2 і Євро-3. Для порівняння: приблизно 40% парку українських автомобілів, зайнятих в міжнародному сполученні доводяться на машини екостандарта Євро-1, 46% - Євро-2, 14% - Євро-3. На думку експертів, іноземна експансія приведе до консолідації ринку і витіснить з нього дрібних перевізників.