ua en ru

Україна розвиває режим концесії на транспорті

Автор: RBC.UA
Україна орієнтується на розвиток аеропортового господарства в режимі концесії. Сьогодні міністр транспорту Віктор Бондар заявив, що віддає перевагу схемі, коли аеропорт віддається в управління приватної компанії на 15-20 років, при цьому саме підприємство належить державі. Проте міністр не виключив реалізації такого варіанту, коли в країні будуються приватні аеропорти, де держава здійснюватиме лише функції забезпечення безпеки польотів, митного і прикордонного контролю. "Я хочу за 3 роки побудувати 6 нормальних аеропорти в Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі і сезонний аеропорт в Сімферополі", - сказав В.Бондар.

Україна орієнтується на розвиток аеропортового господарства в режимі концесії. Сьогодні міністр транспорту Віктор Бондар заявив, що віддає перевагу схемі, коли аеропорт віддається в управління приватної компанії на 15-20 років, при цьому саме підприємство належить державі. Проте міністр не виключив реалізації такого варіанту, коли в країні будуються приватні аеропорти, де держава здійснюватиме лише функції забезпечення безпеки польотів, митного і прикордонного контролю. "Я хочу за 3 роки побудувати 6 нормальних аеропорти в Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі і сезонний аеропорт в Сімферополі", - сказав В.Бондар. Він розповів, що щодо будівництва харківського аеропорту, орієнтовна вартість будівництва якого складає 50 млн. дол., він вже поговорив з послом Японії. Проте цей проект можливий лише після закінчення добудови терміналів в столичному аеропорту "Бориспіль" за рахунок кредиту, виданого рік тому Україні Японією. Як повідомлялося на початку березня, перспективою розвитку аеропортів в Україні є саме передача їх в концесію в Мінекономіки вважають, що нововведення обов'язково повинне торкнутися тих "повітряних воріт", які неефективно використовуються. Разом з тим відмічено, що більшість аеропортів країни знаходяться в жахливому стані. „Обязательным умовою отримання концесії повинні бути придбання українських літаків, забезпечення доступних регулярних місцевих авіарейсів Схід-Захід", що є розвитком національних авіаційних компаній", - підкреслив тоді міністр економіки Арсеній Яценюк. У світовій практиці концесія (продаж права на певний вид діяльності) достатньо поширена. Проте в більшості випадків це пов'язано із здобиччю золота, нафти, вирубкою лісу і т.д. Право на управління чисто авіаційною інфраструктурою зустрічається украй рідко. Частіше концесія в авіагалузі стосується комерційної діяльності усередині аеропорту (автостоянки, системи швидкого живлення, "Дьюті фрі", готелі). Річ у тому, що саме тут засоби обертаються достатньо швидко і можуть принести інвесторам до 60% в загальному доході аеропорту. Отриманий прибуток від комерційної діяльності власники аеропортів інвестують в модернізацію авіаційної інфраструктури. На думку фахівців, успіх озвученої А.Яценюком перспективи для українських аеропортів залежатиме від того - яку схему у результаті вибере уряд: перекладе на плечі приватників обслуговування злітно-посадочних смуг і систем управління рухом або концентрує засоби інвесторів на комерційній діяльності аеропортів, що привабливіше. Згідно положенням Закону України "Про концесії", суб'єктові підприємницької діяльності на платній і терміновій основі надається право створити об'єкт концесії або істотно його поліпшити. Інвестор, що побудував об'єкт, отримує його в оренду на термін, протягом якого окупляться вкладення, і буде отриманий певний прибуток.