ua en ru

Україна незадоволена міжнародним звітом щодо проекту Дунай-Чорне море

Автор: RBC.UA
Україна розкритикувала підсумковий документ міжнародної комісії, що вивчала український проект відновлення глибоководного судноплавного каналу Дунай - Чорне море. Як заявив сьогодні прес-секретар Міністерства закордонних справ Василь Філіпчук, очікувався науковий звіт за підсумками роботи експертів

Україна розкритикувала підсумковий документ міжнародної комісії, що вивчала український проект відновлення глибоководного судноплавного каналу Дунай - Чорне море. Як заявив сьогодні прес-секретар Міністерства закордонних справ Василь Філіпчук, очікувався науковий звіт за підсумками роботи експертів. Оформлений у вигляді прес-релізу звіт не може розглядатися як документ, на підставі якого можна робити серйозні висновки. До того ж в нім допущений ряд недоліків. Зокрема приведений факт, що Україна не проінформувала Румунію про майбутнє відновлення судноплавства на ділянці Дунай - Чорне море. По словах В.Філіпчука, Україна надала таку інформацію ще 18 грудня 2002 р. А 25 травня 2004 р. Румунія була передана всі технічні характеристики майбутнього каналу і прогнозні оцінки українських фахівців про вплив на навколишнє середовище судноплавства в гирлі Дунаю. Румунська сторона, у свою чергу, ніяк не відреагувала на ці розрахунки, що Україна сприйняла як згоду Румунії на проведення робіт. Нагадаємо, що в 2004 р. саме Румунія звернулася до міжнародного співтовариства з проханням створити комісію з вивчення впливу на навколишнє середовище. Україна погодилася на проведення моніторингу в гирлі Дунаю. Тоді ж фахівці прокоментували ситуацію так, що розбіжності України і Румунії з приводу розвитку судноплавства на Дунаї лежать не в екологічній, а економічній площині. Румунія практично монополізувала право судноплавства в дельті Дунаю. Відкриття судноплавства по каналу Швидкий створить альтернативу для річкових перевезень і позбавить румунську скарбницю мільйонних прибутків. Не дивно, що проект будівництва каналу Дунай-Чорне море був розкритикований в травні цього року на міжнародному рівні. Еколог-юрист Ольга Мелень отримала престижну премію Голдмена (її неофіційна назва "Екологічний Нобель") за доповідь, націлену проти будівництва каналу. Рішення про будівництво в українській ділянці дунайського гирла Швидке глибоководного каналу Дунай - Чорне море уряд прийняв 12 травня 2004 р. Протяжність суднового ходу - 170,36 км., протяжність морського підхідного каналу - 3,3 км., проектне осідання судна - 5,85 м. Зараз глибини на Швидкому - 4,2 м. Супротивники будівництва помічають, що Українського дунайське пароплавство має всього 5 суден з осіданням 6,9 м. Тому заглиблювати канал виключно під власні судна недоцільно. Крім того, експерти сумніваються, що проект можна буде окупити за заявлені 8-9 років. Минулого року була створена спеціальна комісія за оцінкою перспективності добудови каналу, що, за оцінками експертів, обійдеться в 257 млн. грн.