ua en ru

Україна завершує переговори з ЄС про "відкрите небо"

Автор: RBC.UA
Переговори України з ЄС про Спільний авіаційний простір ("відкрите небо") знаходяться на завершальній стадії. Про це у Верховній Раді заявив міністр інфраструктури Володимир Козак, повідомляє прес-служба міністерства.

Переговори України з ЄС про Спільний авіаційний простір ("відкрите небо") знаходяться на завершальній стадії. Про це у Верховній Раді заявив міністр інфраструктури Володимир Козак (на фото), повідомляє прес-служба міністерства.

Крім того, Козак повідомив, що на сьогодні ринок авіаперевезень вже повністю лібералізований з Росією, Іспанією, ОАЕ і Грузією. "Найближчим часом планується лібералізувати ринок авіаперевезень з Ізраїлем і Італією", - сказав міністр.

Він додав, що продовжується робота з переведення України в першу категорію Федеральної авіаційної адміністрації США, що дозволить відкриття прямих далекомагістральних рейсів у цю країну.

Володимир Козак зазначив, що можливості відкриття нових авіарейсів і залучення нових перевізників сприятиме і проведення 21-23 липня 2013 в Донецьку Форуму розвитку авіамаршрутів в аеропортах країн СНД, в ході якого українські аеропорти зможуть провести переговори з низкою авіакомпаній.

На думку експертів, від майбутнього підписання Україною угоди про загальний авіаційний простір з ЄС більше всього виграють пасажири, адже ціни на авіаперевезення можуть знизитися в 2-3 рази.

Україна готувалася до підписання договору "Про відкрите небо" з грудня 2007 р. і провела п'ять раундів переговорів (останній - в березні 2010 р.). На початку 2011 р. віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков повідомляв, що угода може бути підписана протягом року. Але весною того ж року його думка різко змінилася: чиновник заявив, що це може відбутися лише у разі скасування ЄС візового режиму для українців. У ЄК у свою чергу відзначили, що ці питання не пов'язані між собою.

Реальною перешкодою для підписання договору про САП є не візовий режим з Європою, а технічні питання невідповідності систем сертифікації літаків в ЄС і Україні. Ключовим питанням, на якому наполягає Україна, є допуск на ринок авіаперевезень і робіт в рамках САП частини парку сертифікованих в Україні повітряних судів української реєстрації (розробки України і СРСР).

Але в ЄК наполягають на тому, щоб, згідно Регламенту ЄС N216/2008, з українського Держреєстру цивільних повітряних судів були виведені не всі сертифіковані Європейським агентством по безпеці польотів (EASA) повітряні судна. Крім того, Україна повинна передати повноваження по сертифікації авіатехніки EASA. У Державіаслужбі заперечують, що, згідно з вимогами Чиказької конвенції про міжнародну цивільну авіацію, Україна як розробник і виробник авіатехніки залишається відповідальною за підтримку льотної придатності десятків тисяч несертифікованих EASA повітряних судів і їх компонентів, а тому не може піти на такі умови.

Україні не варто поспішати з підписанням цієї угоди, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "САП буде згубне для українських перевізників. Держава не може впоратися з внутрішньою монополією на авіаперевезення, а захистити авіакомпанії від європейських не зможе тим більше", - упевнена експерт.