ua en ru

Судан веде переговори з Україною про купівлю п'яти літаків "Антонова" в обхід санкцій США

Автор: RBC.UA
Судан веде переговори з Україною про купівлю п'яти літаків "Антонова" в обхід торгових санкцій США. Про це повідомив міністр транспорту Судану Ахмед Бабікер Нахар, передає Reuters. Щоб припинити щоденну боротьбу в пошуку фірм, які ігнорують ембарго та готові здійснювати ТО і продавати запчастини до літаків, Судан хоче використовувати в майбутньому українські "Антонови".

Судан веде переговори з Україною про купівлю п'яти літаків "Антонова" в обхід торгових санкцій США. Про це повідомив міністр транспорту Судану Ахмед Бабікер Нахар (на фото), передає Reuters.

Читайте також: США запропонували 10 млн дол. за вбивць дипломата в Судані

Sudan Airways, одна з найстаріших авіакомпаній Африки, яка раніше здійснювала рейси по всьому континенту, а також до Лондона і Франкфурта, переживає не кращі дні. В основному це пов'язано з американським торговельним ембарго - аерофлот Sudan Airways скоротився до менше 10 літаків Airbus Boeing і Fokker. Більшість із літаків авіакомпанії були неновими ще понад 15 років тому.

Для того щоб припинити щоденну боротьбу в пошуку фірм, які ігнорують ембарго та готові здійснювати ТО і продавати запчастини до літаків, Судан хоче використовувати в майбутньому українські "Антонови".

Як повідомив агентству міністр після відвідин Києва тиждень тому, африканська держава підписала попередній договір з Україною на покупку п'яти "Антонових" і вибирає між моделями Ан-158 і Ан-148. Нахар також зазначив, що сподівається на фінансування покупки за рахунок кредиту від "Антонова".

Зазначається, що "Антонов" підтвердив факт переговорів із Суданом. "Контракт на постачання літаків ще не підписаний. Ведуться переговори", - заявила прес-секретар компанії, додавши, що питання фінансування ще обговорюється.

Міністр транспорту Судану заявив, що угода, імовірно, буде завершена під час візиту української делегації в березні.

Читайте також: Між Суданом і Південним Суданом створять демілітаризовану зону

Санкції США щодо Судану передбачають обмеження торговельних відносин між двома державами, скорочення припливу інвестицій до суданської економіки, заморозку рахунків влади цієї африканської країни, а також внесення Судану до списку країн - спонсорів тероризму. Однією з умов зняття санкцій було визнання незалежності Південного Судану і налагодження відносин з новоспеченої країною-сусідом.

Зазначимо, раніше повідомлялося, що Україна веде переговори про продаж своїх Ан-148 і Ан-158 із ще однією країною, на яку США наклали торгове ембарго, - КНДР.

До ДАК "Антонов" входять ДП "Антонов", а також філія держпідприємства - "Серійний завод "Антонов" (раніше - КиДАЗ "Авіант"), ДП "410-й завод цивільної авіації" і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство. Чистий прибуток ДП "Антонов" за 9 місяців 2012 р., порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшився в 1,4 рази - до 201,47 млн грн.

Чистий прибуток ДП "Антонов" у 2011 р. збільшився на 57,4% - до 193 млн грн.

У 2013 р. "Антонов" планує збільшити випуск літаків на 50% - до 12 одиниць.

Читайте також: РФ має намір купувати в України літаки для російських ВПС

Ан-148 - близькомагістральний вузькофюзеляжний пасажирський літак. Літак спроектований київським АНТК ім. Антонова, у програмі виробництва задіяно завод "Авіант" в Україні і "Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство" в Росії. Здатний експлуатуватися на непідготовлених, засніжених і грунтових аеродромах. Вартість одного Ан-148, за каталожними даними, оцінюється в 25-30 млн дол.

Ан-158 (Ан-148-200) - близькомагістральний пасажирський літак, подальший розвиток моделі Ан-148. Розрахований на перевезення 99 пасажирів у туристичному класі або 86 (12+74) у двокласній модифікації. Представлений 21 квітня 2010 р. в Києві. Перший політ Ан-158 відбувся 28 квітня 2010 р. з аеродорома ДП "Антонов". Сертифікація завершилася 28 лютого 2011 р.

Літак отримав сертифікати міждержавного авіаційного комітету країн СНД і Державіаадміністрації України на відповідність авіаційним правилам АП-25, американським правилам FAR-25 і європейським CS-25 для перевезення 99 пасажирів на відстань до 2500 км або 86 пасажирів на 3100 км. Відмінності від Ан-148: фюзеляж став довшим на 1700 мм, зменшено витрату палива. Покращена економічність літака, в розрахунку на перевезення від 86 до 99 пасажирів із крейсерською швидкістю 850 км/год на відстань до 2500 км.

Читайте також: Венесуела відмовилася від закупівлі літаків Ан-148 на користь китайських MA-600