РФ має намір купувати в України літаки для російських ВПС
Росія має намір підписати з Україною контракт на постачання літаків для військово-повітряних сил країни. Про це заявив надзвичайний і повноважний посол Російської Федерації в Україні Михайло Зурабов (на фото) в ході конференції "Підсумки виборів на Україні і перспективи російсько-українського співпраці", передає кореспондент РБК-Україна.
"Якщо говорити про конкретні інфраструктурні об'єкти, не без проблем розвивається співпраця в авіабудуванні. На сьогоднішній день РФ підтверджує свою участь по Ан-148, Ан-158, Ан-124... Йде не тільки практичне співробітництво та робота, але є і непогані перспективи по Ан-70, Ан-124 в інтересах російських ВПС і російських збройних сил. Там визначені конкретні контрольні цифри в потреби тих чи інших літаках, які незабаром будуть законтрактовані", - заявив Зурабов.
Нагадаємо, у червні повідомлялося, що Міноборони РФ буде закуповувати в Україні військово-транспортні літаки ан-70, Ан-148 і Ан-124 "Руслан". Як підтвердив головнокомандувач Військово-повітряними силами РФ генерал-майор Віктор Бондарєв, в 2012 р. російські ВПС отримають Ан-148. Зараз у Росії ведеться розробка легкого військово-транспортного літака, який прийде на зміну Ан-26, яке виробило свій ресурс.
Читайте також: Чистий прибуток ДП "Антонов" за 9 міс. 2012 р. збільшився в 1,4 рази
У травні ц.р. прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що Росія візьме участь у серійному випуску Ан-148 з Україною.
Генеральний директор ДП "Антонов" Дмитро Ківа повідомляв, що Україна і Росія на сьогоднішній день працюють над створенням спільних підприємств з серійного виробництва літаків Ан-70, Ан-140, Ан-148 і Ан-124 ("Руслан").
Мінпром РФ хоче замінити на літаку Ан-148 українські двигуни Д-436-148, які виробляє ВАТ "Мотор Січ", на російсько-французькі двигуни Sam-146, які використовуються при виробництві Sukhoi SuperJet-100.
Влітку російський "Аерофлот" призупинив закупівлю літаків Ан-148 через те, що українсько-російський літак не відповідає критерію "ціна-якість".
Читайте також: Російський "Аерофлот" призупинив закупівлю літаків Ан-148
Ан-148 - близькомагістральний вузькофюзеляжний пасажирський літак. Літак спроектований київським АНТК ім. Антонова, в програмі виробництва задіяні завод "Авіант" в Україні і "Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство" в Росії. Здатний експлуатуватися на непідготовлених, засніжених та ґрунтових аеродромах. Вартість одного Ан-148, за каталожними даними, оцінюється в 25-30 млн дол.
Ан-70 - середньомагістральний вантажний (оперативно-тактичний, військово-транспортний) літак нового покоління, розроблений АНТК "Антонов". Літак призначений для заміни морально і технічно застарілого Ан-12. У серпні 2012 року Росія і Україна приступили до спільних льотних випробувань Ан-70. 27 вересня 2012 року модернізований Ан-70 здійснив свій перший політ. У рамках держпрограми озброєння на 2011-2020 роки командувач ПДВ генерал-лейтенант Володимир Шаманов заявив, що Росія планує закупити 60 літаків Ан-70. У квітні 2011 року це підтвердив міністр оборони Росії Анатолій Сердюков. У 2012 році Україною передбачено виділити на створення Ан-70 347 мільйонів гривень (43,3 мільйона доларів) в рамках держоборонзамовлення. Планується, що в 2014 році будівництво літаків також почнеться в РФ.
Ан-124 "Руслан" - транспортний літак розробки ОКБ ім. Антонова. Є найбільшим серійним транспортним літаком в світі по вантажопідйомності. Ан-124 здатний брати на борт до 440 парашутистів-десантників або 880 солдатів з повним спорядженням. Обсяг ринку оцінюється в 82 машини, більшу частину з яких готова придбати Росія.