ua en ru

Суд у Донецькій області ввів процедуру санації "Донбасаеро"

Автор: RBC.UA
Господарський суд Донецької області порушив справу про банкрутство "Донбасаеро" за ініціативою самої авіакомпанії. Про це йдеться в рішенні суду від 10 січня 2013 р. Текст рішення опублікований на офіційному сайті реєстру судових рішень.

Господарський суд Донецької області порушив справу про банкрутство "Донбасаеро" за ініціативою самої авіакомпанії. Про це йдеться в рішенні суду від 10 січня 2013 р. Текст рішення опублікований на офіційному сайті реєстру судових рішень.

Суд ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів і постановив ввести процедуру санації терміном до 9 липня 2013 р., а також призначив розпорядником майна Леоніда Талана, який також є розпорядником майна авіакомпанії "Аеросвіт".

Керівником санації "Донбасаеро" став Олег Новіков, директор авіакомпанії.

Згідно з повідомленням суду, рішення учасників ТОВ "Донбасаеро" про звернення до суду із заявою про порушення справи про банкрутство було прийнято 12 грудня 2012 р. Кредитори, які володіють понад 50% боргів "Донбасаеро", вже погодили план санації.

Згідно з рішенням суду, дата складання реєстру кредиторів призначена на 20 березня цього року, попереднє засідання суду - на 27 березня.

Нагадаємо, ще в листопаді минулого року учасники ринку повідомляли, що флот авіакомпанії "Донбасаеро" може бути розформований, а перевізник має намір передати половину літаків - чотири лайнери A320 - авіакомпанії Windrose для виконання чартерних рейсів. Цю інформацію підтвердили в Windrose.

Читайте також: "Донбасаеро" планує розформувати флот і передати чотири лайнери компанії Windrose

За даними відкритої системи реєстрації повітряних суден airfleets.net, зараз флот "Донбасаеро" складають сім суден A320-200 і один A321-200.

"Донбасаеро" входить до альянсу "Українська авіаційна група" (УАГ). Група була створена в 2007 р. "Аеросвіт" і "Донбасаеро", в 2010 р. до них приєдналася "Дніпроавіа". Найбільшими акціонерами "Аеросвіту" є структури "Приватбанку", підконтрольні Ігорю Коломойському, а також співголова наглядової ради "Аеросвіту" Григорій Гуртовий - станом на 2010 р. у сумі вони володіли близько 52% акцій. Структурам Коломойського належить також "Дніпроавіа", на балансі якої знаходяться і Дніпропетровський аеропорт, і "Донбасаеро".

Фактично маркетингом, продажами та комерційними перевезеннями пасажирів у складі УАГ займається "Аеросвіт". "Донбасаеро" можна назвати технічною авіакомпанією: її рейси вже давно переведені під коди "Аеросвіту", компанії співробітничають на умови договору про надання транспортних послуг. Весь цей час "Донбасаеро" спеціалізується на експлуатації і наданні в мокрий лізинг повітряних суден Airbus, а також виконує чартерні рейси. За такою ж схемою в минулому році почала працювати і авіакомпанія "Дніпроавіа", що спеціалізується на експлуатації регіональних літаків Embraer.

Читайте також: "Аеросвіт" виключено з системи взаєморозрахунків IATA

Проте всі три компанії, підконтрольні Ігорю Коломойському, схоже, йдуть в історію. 29 грудня 2012 р. Господарський суд Київської області почав виробництво у справі про банкрутство авіакомпанії "Аеросвіт". Виробництво розпочато після розгляду відповідної заяви від авіакомпанії. На початку року компанія не змогла забезпечити перевезення пасажирів по кількох своїх рейсах. Справа дійшла навіть до уряду.

Ще один учасник альянсу "Українська авіаційна група" - авіакомпанія "Дніпроавіа" - днями заявила про припинення виконання рейсів. Схоже, компанію також буде оголошено банкрутом.

Читайте також: "Дніпроавіа" припинила виконання рейсів і продаж квитків

Акціонери авіакомпаній прагнуть оптимізувати витрати. Даних про фінансові показники "Донбасаеро" немає. Але за підсумками 2011 року "Аеросвіт" отримав 1,45 млрд грн чистого збитку, "Дніпроавіа" - 373,8 млн грн.