ua en ru

Будівництво терміналу з перевалки скрапленого газу в Україну коштує 846 млн євро

Автор: RBC.UA
Вартість проекту з будівництва LNG-терміналу в Україні складає 846 млн євро, період окупності - 9 років. Про це під час презентації техніко-економічного обгрунтування (ТЕО) проекту, підготовленої компанією Socoin, повідомив голова Державного агентства з інвестицій і управління національними проектами Владислав Каськів, передає кореспондент РБК-Україна.

Вартість проекту з будівництва LNG-терміналу в Україні складає 846 млн євро, період окупності - 9 років. Про це під час презентації техніко-економічного обгрунтування (ТЕО) проекту, підготовленої компанією Socoin, повідомив голова Державного агентства з інвестицій і управління національними проектами Владислав Каськів, передає кореспондент РБК-Україна.

"Прямий фінансовий внесок держави складає 55 млн євро... Згідно з ТЕО, проект може бути реалізований протягом 49 місяців. Перші об'єми газу ми можемо отримати уже в 2016 р... Вартість проекту складає 846 млн євро", - зазначив Каськів.

За його словами, термінал буде побудований біля порту "Южний" в Одеській області, потужність його становитиме 10 млрд куб. м. газу в рік.
Модель реалізації проекту передбачає ДПП, де частка держави в акціонерному капіталі буде становити не менше 25%, а також передбачається фінансування 30% вартості терміналу консорціумом інвесторів.

Каськів також повідомив, що керуючу компанію нацпроекту "LNG-термінал" буде створено у І півріччі 2012 р.

"У І півріччі 2012 р планується створення керуючої компанії національного проекту "LNG термінал" за участю провідних іноземних енергетичних компаній. А вже в ІІ півріччі 2012 р. буде створено групу, в яку увійдуть міжнародні та українські інвестиційні та фінансові компанії. Важливо наголосити, що протягом цього періоду ми будемо активно працювати з нашими партнерами, зокрема Туреччиною та Азербайджаном... Найближчим часом планується засідання спільної україно-турецької робочої групи з приводу співробітництва з цього питання", - заявив Каськів.

У свою чергу, як заявив голова координаційної ради національного проекту "LNG-термінал" Віталій Дем'янюк, загальна вартість об'єктів, пов'язаних з LNG-терміналом, складає 969 млн євро. На питання, якою є вартість проектів, пов'язаних з LNG-терміналом, Дем'янюк відповів: "У нас є три стадії. Одна стадія - безпосередньо інвестиційна, це сам LNG-термінал, і це 735 млн євро. Друга стадія - це морська частина (121 млн євро)... І ця частина має реалізовуватись як державна програма, але вона також буде реалізовуватись на зворотній основі - канальні збори, портові збори. Це ті кошти, які ми зараз обраховуємо, вони є в "голих" цифрах і будуть повертатися державі. І третя стадія - це газотранспортна складова. Тобто під'єднання терміналу до газотранспортної системи країни. Вона не входила в ТЕО, ми її не обраховували детально, і я думаю, що наші колеги з "Нафтогазу" зможуть сказати більш детально (наразі вона оцінюється в 113 млн євро). Цей блок може бути реалізований як інвестиційна програма "Укртрансгазу", оскільки після появи на нашій території LNG газ буде дегазифікований. Він має транспортуватися нашими магістральними газопроводами, і "Укртрансгаз" буде отримувати тариф за це транспортування. Це абсолютно зрозумілий і дуже цікавий інвестиційний проект... Таким чином, 735 млн євро, 121 млн євро і 113 млн євро - це сукупна вартість проектів, пов'язаних з LNG-терміналом".

На питання до заступника голови правління НАК "Нафтогаз України" Вадиму Чупруну, чи дійсно "Нафтогаз" розглядає можливість приєднання LNG-терміналу до ГТС, він відповів: "Позиція "Нафтогазу" відносно будівництва терміналу? Якщо казати відверто, то все починалося з "Нафтогазу", і зараз "Нафтогаз" не осторонь цього питання, тому позиція тільки позитивна... Для того, щоб отримати газ у рідкому стані, дегазувати його, пустити газ у трубу, потрібно добудовувати частину труби... "Нафтогаз" готовий взяти це себе".

Нагадаємо, в лютому іспанська компанія Socoin завершила розробку ТЕО будівництва "LNG-терміналу" в Україні.

Раніше уряд планував завершити першу чергу будівництва і пропустити перші кубометри газу через термінал до кінця 2013 р. Середній термін окупності таких проектів становить від 7 до 15 років.

Будівництво LNG-терміналу належить до пріоритетних національних проектів. У минулому році уряд прийняв рішення про передачу прав на реалізацію робіт зі спорудження морського терміналу з прийому скрапленого природного газу LNG-терміналу від Міністерства енергетики та вугільної промисловості України в Державному агентству з інвестицій та управління національними проектами.

Будівництво LNG-терміналу розглядається Кабінетом міністрів як один із заходів щодо скорочення споживання російського газу.

Спочатку термінал розрахований на прийом азербайджанського газу. Крім того, за словами голови Каськіва, скраплений газ на український LNG-термінал може поставлятися з Туреччини. "На український термінал скрапленого газу газ може поставлятися або з Каспійського регіону, або з будь-якої точки світу, але через Босфорську протоку... Є ще один екзотичний варіант, на даний момент він нами серйозно вивчається, це можливість поставок газу з турецького узбережжя, де можливо також буде побудований термінал скрапленого газу. Це все варіанти. Тому інтриги особливої немає. Але ми не замикаємося на якомусь з цих рішень... А звичайна і логічна це першочергове орієнтація на Каспійський регіон", - сказав Каськів.