Sony вперше за п'ять років завершила фінансовий рік із прибутком
Чистий прибуток японського виробника електроніки Sony Corp. у 2012-2013 фінансовому році, що завершився у Японії 31 березня 2013 р., склав 43,03 млрд ієн (435,9 млн дол.). Роком раніше збиток Sony склав 456,7 млрд ієн. Про це пише The Wall Street Journal з посиланням на звіт компанії.
Читайте також: Sony представила PlayStation 4 (відео)
Обсяг продажів компанії за звітний період склав 6,8 трлн ієн, що на 4,7% вище за показник аналогічного періоду роком раніше. Операційний прибуток компанії склав 230,1 млрд ієн (2,33 млрд дол.) проти 67,28 млрд ієн збитків минулого року.
За прогнозами компанії, у 2013-2014 фінансовому році, який завершиться в березні 2014 р., чистий прибуток Sony зросте на 16,2% і складе 50 млрд ієн (506,5 млн дол.), а операційний прибуток не зміниться, залишившись на рівні 230 млрд ієн. Очікується, що обсяг продажів зросте на 10,3% - до 7,50 трлн ієн (75,8 млрд дол.).
Отримавши великий прибуток за підсумками IV кварталу (січень-березень 2013 р.) завдяки коштам від продажу офісних будівель, Sony вийшла у плюс за підсумками фінансового року - вперше за останні п'ять років, однак, як вважають експерти, стан бізнесу компанії дає мало приводів для оптимізму.
Читайте також: Sony увійшла до списку найбільш шанованих компаній світу, - Reputation Institute
Чистий прибуток Sony із січня по березень склав 93,91 млрд ієн (950,18 млн дол.) проти збитку у 255,21 млрд ієн роком раніше. Виручка збільшилася на 8,3% до 1,733 трлн ієн, а операційний прибуток склав 147,15 млрд ієн, тоді як за аналогічний період минулого року був зафіксований збиток. Аналітики Thomson Reuters прогнозували чистий прибуток у розмірі 88,27 млрд ієн, операційний прибуток - на рівні 97,32 млрд ієн, а виручку - в обсязі 1,611 трлн ієн.
Зазначимо, що, за підсумками попереднього, III кварталу 2012-2013 ФР, Sony скоротила свої чисті збитки (доступні для розподілу серед акціонерів) у чотири рази - до 543 млн дол. Sony змогла продемонструвати операційний прибуток за підсумками 9 місяців ФР проти збитків за аналогічні періоди роком раніше. Цьому сприяло зниження витрат.
Крім того, такі результати були забезпечені надходженнями від продажу активів, які дозволили перекрити негативний ефект, пов'язаний зі слабким попитом на телевізійні панелі й інші пристрої.
Читайте також: Sony представила бюджетні моделі Xperia SP і Xperia L (фото)
Як зазначалося, проблеми компанії були обумовлені втратами підрозділу з виробництва рідкокристалічних панелей (LSD-моніторів) на тлі зниження попиту на них, а також зміцненням ієни, що робило експорт менш прибутковим.
Відомо, що Sony отримує підтримку за рахунок слабкої ієни: при переведенні в національну валюту доходи, отримані на іноземних ринках, стають вищими, а рентабельність продукції Sony, випущеної у Японії та проданої за кордоном, зростає. Компанія очікує, що в поточному фінансовому році середній курс пари долар/ієна залишиться на рівні 90, а пари євро/ієна - 120.
У березні стало відомо, що Sony завершила операцію з продажу штаб-квартири у США на Манхеттені за 1,1 млрд дол. Покупцями виступила група інвесторів з девелоперської компанії Chetrit Group, Bank of China і SL Green Realty Group. Штаб-квартира Sony розташовується у фешенебельній частині цього округу. Її площа сягає 76 тис. квадратних метрів. Це означає, що середня вартість квадратного метра в будівлі перевищує 14 тис. дол.
Крім цього, Sony отримала дохід від продажу частини частки в постачальнику медичних онлайн-послуг M3 Inc. і офісних будівель у Токіо.
Читайте також: Sony, Panasonic і Sharp продають активи загальною вартістю близько 3 млрд дол
Основний прибуток у минулому ФР принесли підрозділи фінансових послуг і розваг, включаючи комп'ютерні ігри. Фіндиректор компанії Масару Като назвав основною метою на поточний рік повернення підрозділу електроніки до прибутку після майже 10-річчя збиткової роботи. Для цього Sony запустить нову лінійку телевізорів UltraHD, плануючи збільшити виручку підрозділу на 40%, а продажі - із 13,5 до 16 млн штук.
Втім, фінансове оздоровлення компанії залишається під питанням. Ситуація у ключовому бізнесі - електроніці - продовжує погіршуватися. Sony частково згорнула продаж телевізорів, щоб обмежити збитки від їх виробництва, у той час як попит на цифрові камери і ПК стрімко падає. Тим часом, переорієнтація бізнесу на більш рентабельну продукцію на кшталт смартфонів і медичного обладнання наразі перебуває на ранніх стадіях.
Компанія Sony була заснована у 1946 р. і є одним із провідних виробників електроніки у світі. Sony випускає аудіо- і відеопрогравачі, mp3-плеєри, DVD-програвачі, проекційні та LCD телевізори, монітори й електронні компоненти. Серед продуктів компанії такі бренди, як VAIO, Bravia і Walkman.
За період із 2005 по 2012 рр. капіталізація компанії скоротилася майже на 60%, однак на початку 2013 р. загублені позиції були відіграні: від початку поточного року акції Sony подорожчали майже на 60%.
Читайте також: Sony запатентувала пристрій під назвою EyePad