Солідні державні фінанси є кращим буфером від зовнішніх економічних потрясінь. Про це у статті для видання "Комерсант" написав федеральний міністр фінансів Німеччини Вольфганг Шойбле. За його словами, той факт, що в центрі уваги останнім часом перебували більш розвинені економіки, не означає, що країни, котрі розвиваються, застраховані від боргових криз.
Солідні державні фінанси є кращим буфером від зовнішніх економічних потрясінь. Про це у статті для видання "Комерсант" написав федеральний міністр фінансів Німеччини Вольфганг Шойбле (на фото).
Читайте також: Міністр фінансів ФРН має намір заощадити в бюджеті країни до 2014 р. 5-6 млрд євро
"Справді, ми повинні бути навіть ще вимогливішими та ставити перед собою нові цілі, що виходять за горизонт 2016 року. Відповідно до вже прийнятих фіскальних правил Європейського союзу, його держави-члени зобов'язані знизити свої борги до рівня нижче 60% від ВВП. Прийняття аналогічних цілей у "групі двадцяти" підкреслило би нашу рішучість боротися з надмірним боргом і сприяти відновленню довіри до наших економік", - вважає Шойбле.
За його словами, той факт, що в центрі уваги останнім часом перебували більш розвинені економіки, не означає, що країни, котрі розвиваються, застраховані від боргових криз: "Солідні державні фінанси є кращим буфером від зовнішніх потрясінь. Це один з основних уроків, які слід засвоїти з нашого досвіду в Європі".
Крім того, Шойбле зазначає, що стійка структурна консолідація в наших європейських економіках починаючи з літа минулого року збіглася з майже безперервним зниженням витрат на рефінансування держав, найбільш постраждалих від кризи. "Незважаючи на складну економічну обстановку, Європейська комісія вважає, що загальний дефіцит бюджету для єврозони цього року впаде до референтного значення 3% від ВВП відповідно до фіскальних правил ЄС і, до речі кажучи, також до прийнятих у Торонто зобов'язань зі скорочення дефіциту", - написав міністр фінансів Німеччини.
Читайте також: У Німеччині помер брат міністра фінансів Томас Шойбле
На його думку, такі фінансові показники у складних глобальних умовах цілком варті уваги. "Японія та США, у порівнянні з цим, у 2012 році мали бюджетний дефіцит понад 8% від ВВП. Наш європейський успіх, однак, виник невипадково. Він є результатом стратегії єврозони, яка, замість короткострокового лікування симптомів шляхом "усуспільнення боргів" або фіскального стимулювання, кардинальним чином взялася за боргову кризу, зосередивши увагу на структурних причинах кризи", - написав Шойбле.
"Цей структурний підхід до управління кризою у Європі справив не тільки вплив на державні фінанси, але зробив наші економіки більш конкурентоспроможними, що є однією з умов стійкого зростання. У всіх державах-членах єврозони, для яких на даний час діють програми фінансової допомоги, показники витрат з оплати праці на одиницю продукції у 2012 році впали, а це означає, що вони сьогодні більш конкурентоспроможні на світових ринках. Великі дефіцити платіжного балансу, які на початку кризи були характерні для найслабших економік, швидко впали, перетворюючись тепер на профіцит. Досягнувши в минулому році збалансованого у структурному відношенні державного бюджету і користуючись міцним рівнем внутрішнього попиту, Німеччина активно підтримує цей позитивний розвиток", - вважає глава Мінфіну Німеччини.
За його словами, наполегливі зусилля з реформування, вжиті національними урядами за підтримки інститутів єврозони, привели в дію позитивний цикл, який підвищує довіру до регіону. Шойбле наголошує, що не можна забувати дві речі. Ця криза є кризою довіри, і хиткість публічних фінансів, яка була виявлена в її результаті, має структурну, а не циклічну природу. Будь-яка спроба відновити довіру, не звертаючись до цих глибоких структурних причин, в кінцевому підсумку приречена на невдачу.
Читайте також: Боргова криза єврозони далека від завершення, - Меркель
"Політика розорення сусіда може приймати різний вигляд, але в будь-якому випадку вона шкідлива в довгостроковому плані. Іншим шкідливим явищем є перегони поступок щодо податку з корпорацій, спрямовані на присвоєння більшої частини глобальних податкових надходжень, які незабаром, однак, будуть виснажуватися. Така політика не тільки цинічна, але також і згубна, оскільки грає на руку транснаціональним корпораціям, які, користуючись методами правового арбітражу, скорочують свої податкові зобов'язання до обурливо низького і безвідповідального рівня", - зазначив Шойбле і додав: "Замість цього учасники "групи двадцяти" повинні більше тісно співпрацювати для забезпечення того, щоб всі транскордонні компанії не тільки сплачували належну з них частку податків, але і сплачували ці податки саме на ринках і в державах, де вони витягують свій прибуток. Німеччина запропонувала свою підтримку ініціативі ОЕСР щодо закриття міжнародних податкових лазівок і вітала б, якби російське головування зробило дане питання також одним з пріоритетних".
Зазначимо, що сьогодні в Москві відбудеться зустріч глав фінансових регуляторів G20. Президент РФ Володимир Путін зустрінеться c міністрами фінансів і главами центробанків G20 і відкриє рік російського головування у групі.
На порядку денному зустрічі, за словами міністра фінансів РФ Антона Сілуанова, три основні питання, що стосуються зміцнення фінансової стабільності. Зокрема, Росія сподівається досягти угоди про стрес-тестування центральних контрагентів, в тому числі запущеного в січні 2013 року Національного розрахункового депозитарію. Захід покликаний гарантувати стійкість центральних розрахункових центрів на тлі концентрації ризиків в операціях з похідними фінансовими інструментами.