При будівництві і реконструкції аеропорту "Бориспіль" використано неефективно і з порушенням законодавства 3,7 млрд грн. Про це говориться у повідомленні Рахункової палати.
При будівництві і реконструкції аеропорту "Бориспіль" використано неефективно і з порушенням законодавства 3,7 млрд грн. Про це говориться у повідомленні Рахункової палати.
"Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету на розвиток міжнародного аеропорту "Бориспіль" в 2009-2012 роках і констатувала, що державна програма його розвитку до цих пір відсутня. Фінансування будівництва і реконструкції аеропорту за рахунок бюджетних коштів протягом вказаного періоду здійснювалося в рамках державної цільової програми підготовки і проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу", - говориться в повідомленні Рахункової палати.
Наголошується, що прогнозні показники заходів цієї програми (зокрема їх кількість і вартість) постійно змінювалися без належного нормативно-правового і фінансового обгрунтування, практично в ручному режимі. При цьому жодного разу не були враховані реальні потреби ринку авіаперевезень.
Читайте також: Аеропорт "Бориспіль" у 2012 р. збільшив пасажиропотік на 5%
Мінінфраструктури (до липня 2012 року - Мінтрансзв'язку) і Укрєвроінфрапроект як головні розпорядники бюджетних коштів по цьому напряму не залучали приватних інвестицій. В результаті єдиним джерелом фінансування розвитку аеропорту стали кошти держбюджету і кредит Японського банку, узятий під гарантії уряду ще в 2005 році.
Аудитом встановлено, що через недостатній контроль з боку вказаних установ 3,7 млрд грн було використано неефективно і з порушенням законодавства. Наприклад, необгрунтоване коректування проекту будівництва терміналу "D" шляхом збільшення його пропускної спроможності удвічі і будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон призвели до збільшення боргових кредитних зобов'язань аеропорту на 2,6 млрд грн. Тим часом для обслуговування VIP-персон і офіційних делегацій вистачало потужностей терміналу "С".
Читайте також: Чистий прибуток МА "Бориспіль" за 9 міс. 2012 р. зменшився на 10,4% - до 403,5 млн грн
"Масштабні інвестиції, направлені на розвиток аеропорту, виявилися економічно необгрунтованими. Після проведення в Україні чемпіонату Євро-2012 завантаженість аеропорту складає всього 32%. Вартість перевезень росте, а конкурентоспроможність аеропорту, який відноситься до об'єктів, що мають стратегічне значення для економіки країни, забезпечує близько 65% авіаційних пасажирських перевезень країни, зокрема 62% міжнародних, знижується", - зазначає Рахункова палата.
Колегія Рахункової палати підкреслила, що така ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов'язань, які на сьогодні складають близько 4,3 млрд грн. Надалі це може призвести до перекладення цих зобов'язань на державний бюджет.
Читайте також: Євробаскет-2015 - аеропорти в Одесі і Дніпропетровську реконструюють за 4,5 млрд грн
Нагадаємо, що на реконструкцію аеропорту "Бориспіль" в рамках його підготовки до Євро-2012 було витрачено 5,5 млрд грн. При цьому протягом 2012 року в аеропорту "Бориспіль" обслужили 8 млн 478 тис. пасажирів (збільшення пасажиропотоку відносно 2011 року складає 5%).
Читайте також: Термінал F аеропорту "Бориспіль" буде закритий через нестачу коштів на обслуговування, - джерело
При цьому віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков, під час каденції якого проходила реконструкція "Борисполя", був звільнений зі своєї посади в грудні 2012 р. На його посаду Президент Віктор Янукович призначив екс-гендиректора "Укрзалізниці" Володимира Козака. І хоча найбільш резонансним невдалим проектом Колеснікова виявилася закупівля поїздів Hyundai, реконструкція українських аеропортів теж не була записана йому в актив. Як відомо, аеропорти в Харкові, Донецьку і Львові зараз страждають від недостатнього завантаження, а у функціонуванні "Борисполя" також існують серйозні проблеми. Так, через нестачу коштів на обслуговування тут може бути закритий термінал F.