ru ua

Саакашвілі перемагає Коломойського в боротьбі за небо

Саакашвілі перемагає Коломойського в боротьбі за небо Антонюк поки що офіційного документа з Кабміну про своє звільнення не бачив
Уряд звільнив Дениса Антонюка з посади голови Державної авіаційної служби. Вочевидь, причиною цьому послужило службове розслідування в Державіаслужбі, розпочате кілька місяців тому після того, як її голова був підданий нещадній критиці з боку губернатора Одеської області Михайла Саакашвілі.

Уряд звільнив Дениса Антонюка з посади голови Державної авіаційної служби. Вочевидь, причиною цьому послужило службове розслідування в Державіаслужбі, розпочате кілька місяців тому після того, як її голова був підданий нещадній критиці з боку губернатора Одеської області Михайла Саакашвілі.

Звільнення на словах

Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк повідомив, що 4 вересня Кабінет Міністрів прийняв рішення про звільнення з посади голови Державної авіаційної служби Дениса Антонюка. Таке повідомлення з'явилося на сайті Кабміну після обіду в п'ятницю.

Трохи раніше про це ж заявив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський. При цьому він анонсував проведення конкурсу на посаду голови Державіаслужби.

Відзначимо, що на момент публікації статті, постанова або розпорядження Кабміну про звільнення Антонюка так і не була оприлюднена.

У той же час сам Денис Антонюк повідомив РБК-Україна, що поки що офіційного документа з Кабміну про своє звільнення він не бачив. Крім того, за його даними, сьогодні не було засідання уряду, тому і рішення про його звільнення Кабмін прийняти не міг.

Відставка за звинуваченням

Вочевидь, причиною, за якою Кабмін вирішив звільнити Дениса Антонюка, послужило нещодавно проведене службове розслідування діяльності Державіаслужби, яке було ініційовано після жорсткої критики з боку губернатора Одеської області Михайла Саакашвілі.

На засіданні комісії Державіаслужби 26 червня Саакашвілі обурило, що за результатами конкурсу сім нових частот на напрямок Одеса-Стамбул були віддані авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) - на додаток до вже наявних. Разом з тим Atlasjet Ukraine, яка також претендувала на цей напрямок, пропонувала розділити українську квоту: 10 частот для МАУ і 4 - для Atlasjet Ukraine.

За результатами засідання Михайло Саакашвілі звинуватив комісію у корупційній змові з вигравшою конкурс авіакомпанією.

"Сьогодні ви цим рішенням реально число туристів, які прилетять до Одеси, скоротили у два-три рази... Я літаю літаками МАУ, я знаю, як там обслуговують, там немає обслуговування, а те, що є, коштує максимум 100 дол. Тільки що ви створили прецедент, закривши дорогу всім іншим авіакомпаніям, перекривши кисень пасажирам, - сказав Михайло Саакашвілі. - З самого початку ясно було, що це комедія: все заздалегідь продано, все заздалегідь схоплено".

Складність оцінки

Голова наглядової ради авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" Арон Майберг заявив РБК-Україна, що для того, щоб зрозуміти, наскільки обґрунтованим є звільнення Дениса Антонюка з посади голови Державіаслужби, необхідно, щоб були оприлюднені результати розслідування його діяльності.

"Якщо результати розслідування не будуть оприлюднені, то це стане поганою тенденцією, оскільки в Україні стане можливим звільняти неугодних людей з таких посад", - зазначив він.

Арон Майберг також додав, що якщо Дениса Антонюка дійсно звільнять, і він захоче повернутися в МАУ, то "МАУ з розпростертими обіймами [прийме його]".

Пізніше МАУ оприлюднила відкритий лист, в якому висловила своє обурення "черговою хвилею безпідставних звинувачень, негативу і безапеляційної критики на адресу Дениса Антонюка".

Разом з тим ряд експертів і учасників ринку критично поставився до діяльності Дениса Антонюка на посаді голови Державіаслужби.

"Згадав сьогодні діяльність Дениса Антонюка на посаді голови Державіаслужби. На жаль, за півтора року він не зробив абсолютно нічого", - зазначив експерт авіаринку Сергій Хижняк.

При цьому, на його думку, для реформ і докорінної зміни підходу в роботі у Антонюка були всі умови: підтримка на всіх рівнях, бажання допомогти громадськості, сам ринок чекав змін.

"А вийшло все якось дрібно, некомпетентно, заангажовано. У такій ситуації залишається тільки сподіватися, що новий керівник відомства буде не таким", - зазначив Сергій Хижняк.

На думку колишнього начальника відділу авіатранспорту Міністерства інфраструктури Валентина Згурського, на місці голови Державіаслужби повинен бути реально професійна, нейтральна і досвідчена людина в авіації, а не фахівець у міжнародних перевезеннях середнього масштабу.

"На цій посаді потрібен досвідчений керівник і організатор, а не виконавець і менеджер середньої ланки. За рік з гаком Денис Антонюк довів своє незнання проблем в галузі і не досяг реальних результатів", - уклав він.

У той же час, партнер юридичної фірми "Анте" Андрій Гук (захищає інтереси Atlasjet Ukraine, British Airways, Emirates та інших іноземних авіакомпаній) вважає, що проблеми в авіації не пов'язані з особистістю Дениса Антонюка.

"Важливо не те, що його звільнили, а те, як і кого призначать на його місце, і якою буде політика регулятора, як і які рішення він прийматиме. Забезпечити об'єктивність і незалежність Державіаслужби при такому вузькому ринку з кількома учасниками - дуже непросте завдання", - зазначив Андрій Гук.

У свою чергу, виконавчий директор авіакомпанії "Аероджет" Анатолій Мазуренко зазначив, що проведення конкурсу на посаду голови Державіаслужби затягне призначення керівника цього відомства на кілька місяців.

"Виходом з ситуації могло б бути призначення незалежних фахівців на вакантні посади першого заступника і заступника, щоб перший заступник поки виконував обов'язки голови", - уклав він.