ua en ru

Російський авіапром створить СП з Boeing

Автор: RBC.UA
Північноамериканський аерокосмічний концерн Boeing Co і ВАТ "Корпорація "ВСМПО-Авісма" сьогодні в Москві підписали меморандум про намір створити спільне підприємство (СП) по обробці штампованих виробів з титану для літаків.

Північноамериканський аерокосмічний концерн Boeing Co і ВАТ "Корпорація "ВСМПО-Авісма" сьогодні в Москві підписали меморандум про намір створити спільне підприємство (СП) по обробці штампованих виробів з титану для літаків. Об'єм інвестицій в створення СП до 2008р. складе 60 млн дол., повідомив сьогодні на прес-конференції в Москві гендиректор російської компанії Владислав Тетюхін. За його словами, інвестиції в цей проект проводитимуться компаніями в співвідношенні 50 на 50. Дані кошти будуть направлені на закупівлю верстатів в Чехії, Німеччині і на Україні. Початок виробництва на СП запланований на перші місяці 2008р. Передбачається, що спочатку об'єм виробництва складе близько 1 тис. деталей в рік. При цьому половина вироблюваної продукції поставлятиметься російським підприємствам, зокрема для виробництва російського регіонального літака РРJ. В.Тетюхін повідомив про намір звернутися до глави Мінпроменерго Віктора Христенко з проханням включити СП до складу вільної економічної зони і в перелік інвестиційних проектів. Остаточний контракт концерн Boeing і корпорація "ВСМПО-Авісма" мають намір підписати 10-15 травня 2006р. Підписаний сьогодні меморандум передбачає створення СП на базі заводу в м. Верхня Салда, який здійснюватиме первинну обробку штампованих виробів з титану, вироблюваних "ВСМПО-Авісма" для літаків Boeing 7E7 Dreamliner. Остаточна обробка штампованих виробів здійснюватиметься на підприємстві компанії Boeing в м. Портленде, а також іншими субпідрядниками, що спеціалізуються на такого роду роботах. У листопаді 2004р. Boeing підписав з ОАО "Верхнесалдінське металургійне виробниче об'єднання" (ВСМПО) угоду про постачання титанових виробів в остаточній обробці для виробництва літаків Boeing 7E7 Dreamliner. На долю ОАО "ВСМПО" доводиться близько 30% постачань титану для Boeing, близько 60% для Airbus (включаючи їх субпідрядників). Нагадаємо, що ОАО "Авісма" і ОАО "ВСМПО" утворюють єдину виробничу групу по випуску титанової продукції - ВАТ "Корпорація "Всмпо-авісма". У складі цієї групи ОАО "Авісма" з природної сировини - концентрату ільменіту - проводить проміжний металевий продукт - губчастий титан, який є основним компонентом шихти при виплавці в ОАО "ВСМПО" конструкційних титанових сплавів. Вироби і напівфабрикати з титанових сплавів, виготовлені у ВАТ "ВСМПО", є основною товарною продукцією виробничої групи, що реалізовується на ринку. ВАТ "ВСМПО" виконує замовлення для фірм Goodrich, Pratt&Whitney, Rolls-Royce, SNECMA Moteurs, General Electric і їх субпідрядників. Група виготовляє також магній і його сплави і алюміній. На американський ринок було поставлено більше двох третин всього випуску магнієвої продукції ВАТ "Авісма". Крупний покупець продукції ВАТ "Авісма" - алюмінієва компанія Alсoa. Відносно нової моделі літаків Boeing слід зазначити, що Boeing 7E7 Dreamliner - нове сімейство середніх лайнерів з високою економічністю споживання палива і комфортабельністю пасажирського салону. Програма створення моделі Boeing 7Е7 була почата ще в квітні 2004р. Початок експлуатації Boeing 7Е7 Dreamliner запланований на 2008р. Тим часом, оцінити вигоди "Boeing" експерти не беруться. Структуру витрат компанія не розкриває. Політичні ж плюси для американців очевидні. Як стратегічний партнер "ВСМПО-Авісма" "Boeing" повинен заручитися підтримкою властей, тим більше що корпорацією вже цікавиться ФГУП " Рособоронекспорт". Цікаво, що угода про співпрацю "ВСМПО-Авісми" і "Boeing" підписана на тлі скандалу навколо відмови Росії від сумісного з українською стороною проекту по створенню літака АН-70. Нагадаємо, що 5 квітня 2006 р. головнокомандуючий російськими ВВС генерал Володимир Михайлов заявив про можливість його країни відмовитися від сумісної українсько-російської програми по створенню літака Ан-70 за умови повернення Україною вкладених росіянами коштів. По словах В.Михайлова, Ан-70 вийшов за рамки середнього літака і став важчим, але в цій якості демонструє низьку ефективність. Україна сподівається, що за допомогою Росії закінчить розробку і запустить в серійне виробництво військово-транспортний літак Ан-70. Але про те, що Росія може заявити про розірвання з Україною контракту по Ан-70, експерти застерігали ще в минулому році. Тоді Москва уклала союзний договір з Узбекистаном. Зокрема, ради придбання Ташкентського авіапідприємства (Тапоїч), де вже серійно випускають важкі військово-транспортні літаки Мул-76МФ. У держбюджеті-2006 Росія передбачила кошти на їх закупівлю у Тапоїч. Разом з тим,в кінці минулого року про можливість придбання у України Ан-70 заявив Казахстан. Літак Ан-70 призначений для транспортування вантажів масою до 47 т, десантування парашутистів і техніка. Ан-70 сідає на грунтові майданчики завдовжки 600-900 м. Ця машина може перевозити будь-які військові вантажі країн СНД і НАТО.