ua en ru

Росія через зрив термінів оплати з 15 січня може припинити обслуговувати "АероСвіт"

Автор: RBC.UA
ФДУП "Державна корпорація по організації повітряного руху в Російській Федерації" може припинити аеронавігаційне обслуговування повітряних суден авіакомпанії "АероСвіт" з 15 січня 2013 р. Про це повідомляє прес-служба Росавіації.

ФДУП "Державна корпорація по організації повітряного руху в Російській Федерації" може припинити аеронавігаційне обслуговування повітряних суден авіакомпанії "АероСвіт" з 15 січня 2013 р. Про це повідомляє прес-служба Росавіації.

"Впродовж тривалого часу ПрАТ "Авіакомпанія "АероСвіт" було хронічним неплатником аеронавігаційних зборів за обслуговування польотів у повітряному просторі Російської Федерації. Незважаючи на дані гарантії, авіакомпанія неодноразово зривала срокіоплати за аеронавігаційне обслуговування (АНО)", - наголошується в повідомленні.

Росавіація нагадує, що останній раз Росія відмовила у аеронавігаційне обслуговування літаків авіакомпанії в кінці грудня 2012 р Тоді авіаперевізник зумів погасити прострочену заборгованість, але до теперішнього часу знову накопичив її в сумі понад 1,5 млн дол.

Читайте також: "АероСвіт" у боротьбі за виживання

"АероСвіт" надав гарантії оплати простроченої заборгованості до 10 січня 2013 р. Ця обіцянка не була виконана. Враховуючи, що в даний період здійснюються масові перевезення пасажирів і туристів з місць відпочинку до місць постійного проживання громадян, ФДУП "Державна корпорація по організації повітряного руху в Російській Федерації" погодилося надати відстрочку українському авіаперевізнику по сплаті заборгованості до 15 січня 2013 р. У разі непогашення заборгованості з 00:00 за московським часом 15 січня 2013 р. аеронавігаційне обслуговування повітряних суден ПрАТ "Авіакомпанія" АероСвіт "у повітряному просторі Російської Федерації буде повністю припинено".

РФ зазначила, що вся відповідальність за зрив перевезень та порушення прав пасажирів покладається на "АероСвіт". "Посилання" АероСвіту "на припинення оплати за аеронавігаційне обслуговування у зв'язку з виходом постанови Госпсуду Київської області від 29 грудня 2012 р. з справі про банкрутство цього авіаперевізника не мають відношення до чинного повітряному законодавству Російської Федерації, що встановлює вимоги про оплату за надане АНО в повітряному просторі Російської Федерації у встановлені терміни", - підкреслюється в повідомленні.

Читайте також: "АероСвіт" заявляє про необгрунтоване затримання своїх судів у ряді зарубіжних аеропортів

Нагадаємо, що в грудні 2012 р., Росавіація прийняла рішення про припинення аеронавігаційного обслуговування рейсів української авіакомпанії "АероСвіт" на території Росії. Росавіація повідомила, що борг українського перевізника за аеронавігаційне обслуговування на повітряних трасах перевищив 1 млн дол, за аеропортове і аеронавігаційне обслуговування в "Шереметьєво" - 180 тис. дол Пізніше повідомлялося, що компанія почала частково погашати борги. Незабаром дозвіл на використання повітряного простору Росії "Аеросвітом" було відновлено.

З ситуацією, яка склалася навколо "Аеросвіту" доручено розібратися віце-прем'єр-міністру Олександру Вілкулу. Учора прем'єр-міністр України Микола Азаров розглянув оперативний його доповідь про заходи щодо нормалізації ситуації, що склалася в результаті невиконання компанією "Аеросвіт" розкладу авіаперевезень і доручив Міністерству інфраструктури терміново підготувати розпорядження уряду про використання в разі потреби коштів Резервного фонду для оплати повернення в Україну громадян. Причому компенсувати ці витрати за фактом зобов'язана авіакомпанія "Аеросвіт".

Читайте також: Turkish Airlines призупинила співпрацю з "Аеросвітом"

Зазначимо, що згідно з офіційним прес-релізом компанії, "АероСвіт" продовжує реалізовувати програму реструктуризації компанії, про яку було заявлено в кінці 2012 року. Зокрема, в рамках реструктуризації передбачено часткове скорочення штату співробітників.

Раніше стало відомо, що кілька російських аеропортів подали в суд на "АероСвіт". Зокрема, ВАТ "Міжнародний аеропорт" Шереметьєво "і ЗАТ" ТЗК Шереметьєво "подали в арбітражний суд Москви позови про стягнення з авіакомпанії "АероСвіт" 3,02 млн дол (91,74 млн руб.) І 1,42 млн дол боргу. Крім того, ще два російських аеропорту подали позови про стягнення з "АероСвіт" боргу. Так, ВАТ "Міжнародний аеропорт "Краснодар" подало позов на 47,7 тис. дол (1,45 млн руб.). У свою чергу ВАТ "Міжнародний аеропорт Сочі" подало позов на 30,5 тис. дол

Як повідомлялося, авіакомпанія "АероСвіт" протягом останніх днів була змушена скасувати низку рейсів через призупинення обслуговування в деяких аеропортах, зокрема у Варшаві, Стокгольмі, Копенгагені, Тель-Авіві. Сьогодні, 9 січня 2013 р., компанія скасувала 15 рейсів у міжнародному аеропорту "Бориспіль".

Раніше, 29 грудня 2012 р., Господарський суд Київської області розпочав провадження у справі про банкрутство авіакомпанії "АероСвіт". Провадження почате після розгляду відповідної заяви від авіакомпанії.

Читайте також: Госпсуд Київської обл. почав провадження у справі про банкрутство "АероСвіту"

Раніше повідомлялося, що "АероСвіт" поступиться частину своїх рейсів конкуренту - "Міжнародним авіалініям України" (МАУ). Навесні 2013 МАУ почнуть здійснювати більшу частину рейсів перевізника на своїх літаках, "АероСвіт" буде виконувати функції маркетингового партнера на цих напрямках. МАУ буде потрібно суттєво розширити флот і штат співробітників, і джерела не виключають, що це також може бути зроблено за рахунок "АероСвіту". Експерти зазначали, що "АероСвіту" зараз вкрай необхідно партнерство з конкурентом: перевізник не може впоратися з фінансовими проблемами самостійно.

Авіакомпанія "АероСвіт - Українські Авіалінії" заснована в 1994 р., базується в київському міжнародному аеропорту "Бориспіль". Має найбільш обширну мережу регулярних міжнародних маршрутів. Обслуговує більше 60 міжнародних маршрутів до 34 країн, у тому числі п'ять трансконтинентальних безпосадкових повітряних ліній - до Нью-Йорка, Торонто, Пекіна, Делі й Бангкока. Забезпечує перевезення пасажирів у найбільші міста України: Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Львів, Одесу, Сімферополь, Харків.

Авіакомпанія оперує флотом у складі 28 повітряних суден виробництва компанії Boeing, включаючи вісім далекомагістральних Boeing 767 і 20 середньомагістральних Boeing 737. Також використовує літаки Airbus 320/321, Embraer 145, Embraer 190 і ATR-72.