ua en ru

Росія доплатить з бюджету покупцям своїх літаків

Автор: RBC.UA
Міністерство транспорту (Мінтранс) Росії пропонує субсидувати придбання авіакомпаніями Ан-148 і Sukhoi SuperJet 100 (SSJ-100) в 2014-2015 рр. з розрахунку 160 млн руб. за один літак. Як випливає з проекту урядової постанови, підготовленого Мінтрансом, обсяг субсидій на придбання літаків Ан-148 і SSJ-100 в зазначений період може скласти 1,28 млрд руб.

Міністерство транспорту (Мінтранс) Росії пропонує субсидувати придбання авіакомпаніями Ан-148 і Sukhoi SuperJet 100 (SSJ-100) в 2014-2015 рр. з розрахунку 160 млн руб. за один літак. Як випливає з проекту урядової постанови, підготовленого Мінтрансом, обсяг субсидій на придбання літаків Ан-148 і SSJ-100 в зазначений період може скласти 1,28 млрд руб.

Документом передбачається, що субсидія за новий літак складе 160 млн руб., за лайнер, бувший в експлуатації від 1 року до 2 років, - 139,2 млн руб. При цьому субсидії не поширюються на турбореактивні літаки в категорії 75-103 крісел старше 2 років.

У пояснювальній записці до проекту вказується, що, за даними ТОВ "Ільюшин Фінанс Ко.", середня вартість поставки SSJ-100 і Ан-148 становить 932 млн руб. і 1 млрд 16,5 млн руб. відповідно.

Без надання субсидії при терміни фінансової оренди 15 років авіакомпанії виплачують щомісяця за Ан-148 - 8,109 млн руб., за Sukhoi SuperJet 100 - 9,932 млн руб. В той же час з урахуванням надання субсидії платежі за Ан-148 складуть 7,09 млн руб. в місяць, за SSJ-100 - 7,846 млн руб.

Таким чином, надання субсидії на 160 млн крб. за літак знизить ставку щомісячних лізингових платежів при купівлі Ан-148 на 12,5%, при придбанні SSJ-100 - на 21%, зазначають у Мінтрансі.

При цьому, за оцінками відомства, в межах бюджетних асигнувань "представляється можливим субсидувати не більше 4 літаків даного типу в рік". Таким чином, щорічний розмір субсидій складе 640 млн руб. (по 160 млн руб. на літак).

Субсидування придбання авіакомпаніями Ан-148 і SSJ-100 розпочнеться за контрактами, що укладаються в кінці 2013 - початку 2014 р., випливає з документа.

Обґрунтовуючи необхідність субсидування придбання власних літаків, у Мінтрансі вказують на те, що "основу регіонального парку повітряних суден складають застарілі російські літаки, значна частка яких простоює". При цьому щорічно зростає частка зарубіжних регіональних літаків, яка наприкінці 2012 р. досягла 32%. Російські компанії все більше схиляються до купівлі "боїнгів" і "аеробусів".

Раніше повідомлялося, що Мінтранс РФ розробляє програму субсидування регіональних перевезень, в якій буде закладено 700 млн руб. на втрати від простою нових російських літаків.