Упродовж багатьох років проти Юлії Тимошенко велася глобальна дискредитаційна кампанія за допомогою таємних медіа-операцій, яка мала на меті створити негативний образ політика як у світі, так і в Україні. Нещодавно сенсаційні документи з розслідування американської прокуратури у справі Пола Манафорта опублікувало одне з найавторитетніших видань світу – британська газета The Guardian.
Документи проливають світло на те, як маніпулювали свідомістю українців і штучно створювали негативний образ Юлії Тимошенко. Замовником дискредитаційної кампанії, за даними видання, була кланова система України на чолі з Віктором Януковичем, а виконавцем – його колишній піарник Пол Манафорт.
Як свідчать документи, оприлюднені The Guardian, на кампанію з компрометації Тимошенко режим Януковича витратив 75 млн доларів (2 250 000 000 грн), сліди від яких знайшли на офшорних рахунках Пола Манафорта.
Лише за рік кампанії американські лобісти, що виконували замовлення режиму Януковича, розмістили у закордонних ЗМІ більше ніж 2000 матеріалів, які мали на меті "очорнити" лідера "Батьківщини".
The Guardian опублікувало результати майже річної реалізації дискредитаційної кампанії та описало її характерні інструменти, серед них — маніпуляції та дезінформація.
Цю стратегію проти Юлії Тимошенко під назвою "Україна – цифрова дорожня карта" розробляв ключовий іноземний консультант Партії регіонів Пол Манафорт спільно з піарником Аланом Фрідманом, щоб навішати на Юлію Тимошенко ярлики "корупціонера", "газової принцеси", "людини, що рветься до влади", антисемітизму і нацизму.
Стратегія, зокрема, полягала у поширенні кремлівськими ботами у медіа та соцмережах фейків про Юлію Тимошенко. Цим займався спеціальний створений експертно-аналітичний Центр дослідження країн колишніх соціалістичних Радянських республік (CXSSR). Цікаво, що сам центр CXSSR знаходився у Відні, а сайт центру – на сервері у Москві.
Інша тактика маніпуляції та "перетворення на протилежність" - це використання поведінки Тимошенко в суді. За планом Манафорта, планувалося брати кадри, де Юлія Тимошенко виказує неповагу до суду, і використовувати їх у відео проти неї і максимально поширювати це відео. Показувати, зокрема, що вона "нерозважлива і поводиться не як державна діячка", а також - "підла, поширює наклепи, має антисемітські погляди і презирство до суду".
Ще одним методом публічної дискредитації було створення сайту TheTymoshenkoFiles, який би мав публікувати в усьому світі компрометуючі матеріали, різні погані історії про життя Тимошенко та протиставляти її (негативний персонаж) Інні Богословській (позитивний персонаж). Це протиставлення було б видно навіть з візуального наповнення: "картинки та зміст презентуватимуть Богословську як сміливу, дружню та відкриту, а Тимошенко — як "лукаву та підступну"; причому це протиставляння мало нав’язуватися глядачеві "від миті, коли користувач уперше заходить на сайт, до миті, коли він йде".
Усі негативні матеріали про Юлію Тимошенко за гроші публікувалися у впливових світових ЗМІ, а потім розповсюджувалися в Україні. У звітах, опублікованих The Guardian, фігурують прізвища екс-нардепа від Партії регіонів Інни Богословської, екс-міністра закордонних справ Костянтина Грищенка та багатьох експертів, які брали участь у глобальній кампанії з дискредитації Юлії Тимошенко.
The Guardian зазначає, що у кампанії Манафорта-Януковича проти Юлії Тимошенко містяться перші спроби використання кремлівської "фабрики ботів". Саме на справі Тимошенко Кремль відточував нові технології, які він використовує і сьогодні. З типовими маніпуляціями, що містяться в плані інформаційної атаки на Тимошенко, Україна згодом зіткнулася під час російської агресії та інформаційної війни.
Сенсаційне розслідування, опубліковане британським виданням The Guardian, доводить, що вся негативна інформація щодо Юлії Тимошенко виявилась банальним обманом.
За матеріалами The Guardian, Громадське