ua en ru

Р.Берент: "Ще одна фабрика в Україні нам не потрібна".

Автор: RBC.UA

Навіть в умовах жорсткого регулювання і введення різних заборон на вживання їх продукції тютюнові компанії продовжують отримувати багатомільярдні доходи. В Україні законодавство поки більш лояльне, ніж в багатьох західних країнах, але наближення до норм Євросоюзу вже скоро може змінити ситуацію. Про особливості вітчизняного тютюнового ринку РБК-Україна розповів Раман Берент, генеральний директор ЗАТ "Філіп Моріс Україна". РБК-Україна: Поділіться інвестиційними планами компанії в Україні на подальші роки. Які саме напрями ви маєте намір розвивати надалі? Раман Берент: За час роботи на українському ринку, загальний об'єм інвестицій склав більше 165 млн дол. Було зроблено багато роботи: ми спочатку купили і реконструювали Харківську тютюнову фабрику і вже потім побудували нове сучасне підприємство. Цього року "Філіп Моріс Україна" додатково інвестувала 45 млн дол. в нове обладнання, в навчання співробітників роботі на цьому обладнанні і в розвиток складської інфраструктури свого виробництва, оскільки ми збираємося оптимізувати логістичний процес на фабриці. РБК-Україна: Почалося вже будівництво складу? Яку площу він займе? Р.Б.: В даний час ведуться підготовчі роботи. Також ми розглядаємо тендерні пропозиції по цьому будівництву. Завершити будівництво ми плануємо в 2008 р. РБК-Україна: Які цілі переслідує ваша компанія, інвестуючи в нове устаткування? Р.Б.: Ми встановлюємо нове устаткування, щоб мати можливість оперативно реагувати на зміни в смаках споживачів і продовжувати виробляти високоякісну продукцію. Тобто ми хочемо стати гнучкішими на ринку. РБК-Україна: Чи є в планах компанії придбання ще одного підприємства в Україні? Р.Б.: Немає. Ще одна фабрика нам не потрібна. На сьогоднішній день наше підприємство в Харківській області дозволяє нам оперативно реагувати на зростаючий попит на наші марки сигарет, пристосовуватися до динаміки ринку. Його проектна потужність складає мінімум 30 млрд штук сигарет в рік. Крім того, якщо виникне необхідність в збільшенні потужностей, територія фабрики в 32 га дозволяє добудовувати або розширювати виробничі корпуси. РБК-Україна: Щодо вашої старої фабрики. Наскільки відомо, ви її вже не використовуєте, а це досить цінна нерухомість в центрі Харкова. Як компанія має намір використовувати ці площі? Р.Б.: Поки що компанія не ухвалила рішення з цього питання. РБК-Україна: Раман, розкажіть, з якими труднощами ваша компанія, як інвестор, стикається, працюючи на українському ринку? Р.Б.: Нам дуже важливо, щоб бізнес-середовище було стабільним і передбачуваним, а також, щоб був налагоджений діалог між органами влади і індустрією. Крім того, умови роботи повинні бути рівні для всіх учасників ринку. Я думаю, що часті і непередбачувані зміни законодавства з питань виробництва і обороту тютюнових виробів, зокрема акцизного оподаткування, можуть значно ускладнювати інвестиційну діяльність. РБК-Україна: Згідно проекту Податкового кодексу, зареєстрованому в парламенті, передбачається щорічне підвищення ставок акцизного збору до 2013 р. Як ваша компанія до цього ставиться? Р.Б.: Ми підтримуємо підвищення ставок акцизного збору, яке відбувається з урахуванням зростання доходів і купівельної спроможності населення. Наша компанія підтримує зближення українського податкового законодавства з вимогами Європейського Союзу, яке передбачає встановлення мінімального акцизного зобов'язання в твердій сумі за 1000 шт. Це дозволить збільшити надходження до державного бюджету. РБК-Україна: Як Ви сприймаєте потенційну заборону зовнішньої реклами тютюнових виробів в Україні? Р.Б.: У багатьох країнах, де продається наша продукція, ми працюємо в жорсткіших умовах з погляду регулювання реклами, ніж в Україні. Проте це не заважає нам бути успішними, нарощувати об'єми продажів і частку ринку. Тютюнова продукція небезпечна для здоров'я, тому ми підтримуємо ефективне і всебічне регулювання тютюнової галузі, частиною якого є обмеження реклами тютюнових виробів. Один з наших основних принципів просування продукції полягає в тому, що реклама тютюнових виробів не повинна бути направлена на неповнолітніх і людей, які не палять. Ми спрямовуємо наші маркетингові зусилля на підтримку лояльності наших дорослих курців, а також залучення курців конкуруючих марок сигарет. Тому ми не заперечуємо проти заборони зовнішньої реклами. Протягом багатьох років ми підтримували заборону реклами на радіо і телебаченні. В той же час ми вважаємо, що виробники повинні мати можливість доносити інформацію про характеристики свого продукту до дорослих споживачів, зокрема, в точках продажів. Іншим каналом комунікації з дорослим споживачем повинна бути пряма розсилка. Цей спосіб комунікації повинен працювати тільки за умови, що інформацію про продукт отримують люди старші 18 років, що проживають в Україні, дали свою згоду на отримання інформації про тютюнові вироби. РБК-Україна: Чим характеризується український тютюновий ринок сьогодні. Які тенденції на ринку Ви прогнозуєте в майбутньому? Р.Б.: Український ринок досить стабільний. Впродовж перших трьох кварталів поточного року ситуація на ринку тютюнових виробів України нагадувала 2006 г.: частка дешевих сигарет з фільтром залишалася найбільшою. Сегменти дорожчих сигарет росли. Продовжувався перехід споживачів на сигарети з вказаним на пачці меншим вмістом смоли і нікотину. Крім того, продовжував рости сегмент тонких сигарет. Я думаю, значних змін тенденцій в найближчому майбутньому не відбудеться. РБК-Україна: Як Ви оцінюєте рівень конкуренції в Україні? Р.Б.: Конкуренція на українському ринку сигарет досить жорстка, оскільки перша четвірка світових виробників тютюнових виробів має тут власне виробництво і присутня у всіх цінових сегментах. Головними інструментами конкуренції є маркетингові програми і поліпшення різних характеристик продукції з метою її адаптації до переваг дорослих споживачів, що постійно змінюються. РБК-Україна: Ви представляєте компанію Philip Morris International в країнах Кавказу і в Молдові. Які відмінності між тютюновими ринками цих країн і українським ринком? Р.Б.: Тенденції розвитку ринків Кавказу і Молдови схожі на те, що відбувається в Україні: частка дешевих сигарет з фільтром все ще переважає, тоді як сегменти дорожчих сигарет ростуть. Спостерігається перехід споживачів на сигарети з вказаним на пачці меншим вмістом смоли і нікотину. Цікаво, що у Вірменії, наприклад, біля третини ринку складає сегмент тонких сигарет. РБК-Україна: Яке місце Ви бачите сьогодні у компанії PMI на українському ринку? Р.Б.: Ми бачимо, що в Україні попит на марки PM росте. Наша частка ринку за перші три квартали 2007 р. наблизилася до 34% в порівнянні з 33,1 % за перші три квартали 2006 р. Мі думаємо, що надалі наша частка на ринку збереже тенденцію до зростання, чому суттєво допоможуть послідовні інвестиції. У нас є весь необхідний потенціал для довгострокової роботи на українському ринку, який обумовлений зваженою інвестиційною політикою, направленою на підтримку технологій, якості виробництва, наших марок сигарет, сучасної системи дистрибуції і професійного розвитку співробітників компанії. Розмовляла Олеся Винницька