ua en ru

Приватний інтерес: МАУ мають намір відкрити авіахаб в Івано-Франківську

Приватний інтерес: МАУ мають намір відкрити авіахаб в Івано-Франківську Фото: УНІАН
Лідер вітчизняного авіаринку, "Міжнародні авіакомпанії України" (МАУ) має намір відкрити в Івано-Франківську авіаційний хаб. Експерти скептичні: реалізації такого проекту, швидше за все, завадить загальна інфраструктурна недостатність регіону та низька платоспроможність населення.

Лідер вітчизняного авіаринку, "Міжнародні авіакомпанії України" (МАУ) має намір відкрити в Івано-Франківську авіаційний хаб. Експерти скептичні: реалізації такого проекту, швидше за все, завадить загальна інфраструктурна недостатність регіону та низька платоспроможність населення.

Агресивні плани

У поточному році МАУ планують перевезти 4,9 млн осіб, що на третину більше показника 2014 року (3,7 млн пасажирів). Ці плани були озвучені напередодні главою наглядової ради МАУ Ароном Майбергом.

У 2016 році МАУ мають намір почати розширення парку літаків. Флот МАУ з 31 борту може поповнитися трьома Boeing 737-800 або -900 Next Generation. Звичайно, якщо ситуація в Україні не погіршиться.

Але головне - МАУ вивчають можливості Івано-Франківського аеропорту на предмет створення на його базі авіаційного хаба в західній Україні. "Аеропорт Львова розташований набагато гірше (ніж аеропорт Івано-Франківська, - РБК-Україна)", - сказав Арон Майберг.

МАУ не планує відмовлятися від наявних рейсів зі Львова, але подальший розвиток авіамаршрутів буде відбуватися з Івано-Франківська. Так, планується, що звідси будуть літати борти в Італію, Іспанію, Німеччину, Польщу. Для підвезення пасажирів з західноукраїнських областей будуть використовуватися автобуси.

Також МАУ планує пов'язати роботу аеропорту в Івано-Франківську з роботою аеропорту у Вінниці. "Для польотів з аеропортів ми виділимо два літаки, швидше за все, Boeing. Чим більше літаків, тим дешевше коштує крісло", - пояснив Арон Майберг.

Для польотів з цих аеропортів буде застосовуватися схема так званої W. Умовно, спочатку виконуватиметься рейс Івано-Франківськ - Відень, потім Відень - Вінниця, слідом зворотні рейси Вінниця - Відень та Відень - Івано-Франківськ.

Майберг сказав, що перший Boeing за маршрутом Київ-Івано-Франківськ вилетить цієї зими.

Нагадаємо, що аеропорт Івано-Франківська перебуває в концесії у компанії "Скорзонере", якій належить місцевий туристичний комплекс "Буковель". Прийнято вважати, що "Скорзонере", як і МАУ, входять у групу "Приват" Ігоря Коломойського.

Нездійсненні мрії

Ідея створення хаба в Івано-Франківську абсолютно реальна, вважає експерт авіаринку Євген Хайнацький. "Сьогодні в нього виконуються рейси тільки авіакомпанією "Дніпроавіа", і в зимовий період - кілька чартерних рейсів для туристів в Буковель. Але його географічні можливості великі і при правильному менеджменті, він може бути дійсно гарним хабом", - сказав експерт.

На його думку, є реальним і проект з аеропортом у Вінниці. "Якщо не вкладати в аеропорт великі інвестиції, то він вигідний для збору пасажирів з центральної України", - пояснив Євген Хайнацький.

Перевізник (МАУ), швидше за все, отримає хорошу знижку на послуги в аеропорту, що дозволить запропонувати пасажирам прийнятні ціни на послугу, вважає експерт авіаринку Сергій Кадученко.

Втім, проект створення авіахабу в Івано-Франківську може зіткнутися з труднощами, зазначив виконавчий директор авіакомпанії "Аероджет" Анатолій Мазуренко. "Наприклад, відсутність платоспроможності населення цього регіону", - сказав він.

Без зростання добробуту населення, ця схема може бути реалізована тільки в разі дотацій авіакомпанії з боку місцевого туристичного бізнесу, вважає директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький.

"Якщо за прикладом тієї ж Іспанії чи Греції, місцеві органи влади будуть направляти місцевий туристичний податок для дотацій авіакомпаніям приблизно від 4 євро за кожного привезеного пасажира, то проект може бути успішним", - пояснив Ланецький.

Також, додав Сергій Кадученко, МАУ зіткнеться з проблемою транспортної доступності в аеровокзал Івано-Франківська. "В аеропорт Львова можна досить швидко і комфортно дістатися по трасах з Рівного, Закарпаття, відносно нормально з Волині та Тернополя. А дороги, які йдуть з сусідніх регіонів в Івано-Франківськ, перебувають у набагато гіршому стані", - підкреслив експерт.

Олександр Ланецький теж слабо вірить у перспективність зростання пасажиропотоку з Івано-Франківського аеропорту. Так, за даними Державіаслужби, у січні-травні 2015 року пасажиропотік з Івано-Франківська і Львова склав 14 тис. і 177 тис. осіб, відповідно.

Тому, впевнений Сергій Кадученко, ідея створення хаба в Івано-Франківську практично нездійсненна. Місцевих жителів цікавлять польоти в Італію та Іспанію на заробітки, підкреслив експерт.

А робота за схемою W передбачає, що перевізник буде працювати в основному для point-to-point пасажирів (подорожують тільки з одного аеропорту в інший без пересадки, - РБК-Україна). Отже, це не дасть великого обсягу транзитних пасажирів, що притаманно хабам, резюмував Сергій Кадученко.