ua en ru

Голова ВСУ: Парламенту доведеться повторно розглядати закон про ТСК

Автор: RBC.UA
Закон від 15 січня 2009 р. № 890-VI "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України", не буде мати ніяких юридичних наслідків. Про це на брифінгу заявив голова Верховного суду України (ВСУ) Василь Онопенко, передає кореспондент РБК-Україна. Верховній Раді доведеться повторно розглядати і приймати закон про ТСК.

Закон від 15 січня 2009 р. № 890-VI "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України", не буде мати ніяких юридичних наслідків. Про це на брифінгу заявив голова Верховного суду України (ВСУ) Василь Онопенко, передає кореспондент РБК-Україна. Верховній Раді доведеться повторно розглядати і приймати закон про ТСК. "Як юрист я розумію, що ніяких наслідків не немає від прийнятого закону, оскільки Конституційний суд визнав повністю неконституційним цей закон", - сказав В.Онопенко. Відповідаючи на питання, чи є правовим рішення КСУ, В.Онопенко сказав: "Будь-яке не скасоване рішення суду є правовим". Кажучи про звинувачення першого заступника голови Верховної Ради Олександра Лавриновича в тому, що КСУ нібито вступив в змову з Президентом України, В.Онопенко заявив, що політики мають право критикувати рішення судів, проте вони повинні "робити це обережніше". "Правовий нігілізм не повинен домінувати", - сказав він. Напередодні Конституційний суд України ухвалив рішення у справі за конституційним поданням Президента України Віктора Ющенка, яким визнав не відповідним Конституції закон "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України". Голова КСУ Андрій Стрижак повідомив, що КСУ визнав цей закон неконституційним, оскільки під його текстом відсутня дата і підпис голови Верховної Ради, що є порушенням встановленої частиною 4 ст. 94 Конституції процедури набуття його чинності, що відповідно до ч. 1 ст. 152 Конституції є підставою для визнання закону неконституційним повністю. Таким чином, виходячи з вищезгаданого, КСУ не розглядав цей закон по суті. Подання Президента України Віктора Ющенка щодо конституційності цього закону поступило в КСУ ще 26 березня ц.р. Відзначимо, закон "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України" набув чинності 21 березня ц.р. Раніше, 3 березня Верховна Рада подолала вето Президента Віктора Ющенка на цей закон. Депутати не підтримали жодної з 19 запропонованих Президентом поправок до закону. Нагадаємо, 15 січня ц.р. Верховна Рада прийняла в цілому закон "Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України". Законом, зокрема, регулюється правовий статус і порядок діяльності тимчасових слідчих комісій, тимчасових спеціальних комісій і спеціальної тимчасової слідчої комісії для проведення розслідування під час процедури усунення Президента України з поста в порядку імпічменту. Згідно з законом спеціальна слідча комісія за наявності відповідних підстав готує висновок про звинувачення Президента з урахуванням вимог до обвинувачувального висновку, передбачених Карно-процесуальним кодексом. Цей висновок підписується спеціальним прокурором, спеціальними слідчими, головою і секретарем комісії. Потім питання про висновки і пропозиції включається до порядку денного Верховної Ради без голосування і розглядається невідкладно. У разі ухвалення парламентом рішення про звинувачення Президента комісія готує пропозиції щодо проекту ухвали Верховної Ради про звернення до Конституційного суду для отримання висновку щодо змісту конституційної процедури розслідування і розгляду справи про імпічмент. Також комісією готуються пропозиції до Верховного суду для того, щоб ВС визначив наявність ознак державної зради або іншого злочину в діях Президента. Після отримання висновків Конституційного і Верховного судів, комісія готує доповідь для розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради, а члени комісії вносять проект парламентської ухвали про усунення Президента з поста в порядку імпічменту. У разі відсутності в діях Президента ознак державної зради або іншого злочину членами комісії вноситься проект ухвали Верховної Ради про припинення процедури імпічменту.