Через світове здороження ціни на нафту та кризу у Північній Африці Кабінет міністрів у найближчий час не розглядатиме питання впровадження мита на імпортні нафтопродукти.
Через світове здороження ціни на нафту та кризу у Північній Африці Кабінет міністрів у найближчий час не розглядатиме питання впровадження мита на імпортні нафтопродукти. Про це в інтерв'ю "5 каналу" повідомив міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко.
"Насправді в нас нема в'їзного мита. Його нема з 2005 р.", - зазначив міністр.
"Сьогодні не час вводити мито, тому що сьогодні, внаслідок кризи в Північній Африці ми і так маємо напружену ситуацію. Тому це питання сьогодні на порядку денному не стоїть, а воно використовується як раз певними власниками мереж, щоб відволікти увагу суспільства", - заявив Ю.Бойко.
Нагадаємо, в проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ за результатами її роботи в Києві з 1 по 14 лютого 2011 р. закріплена обіцянка Кабінету міністрів України перед МВФ не допустити безподаткове ввезення нафтопродуктів.
Як зазначено в тексті меморандуму, Кабінет міністрів планував це здійснити до лютого 2011 р.
Як повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%. У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
У той же час, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.
Раніше, 24 лютого перший заступник міністра Мінекономрозвитку Вадим Копилов заявив, що міністерство пропонує ввести мита на імпортні нафтопродукти після модернізації вітчизняних нафтопереробних заводів.
18 січня, директор департаменту з функціонування газової, нафтової і нафтопереробної промисловості Міненерговуглепромау Костянтин Бородін заявляв, що введення мита на імпорт нафтопродуктів очікується через 1,5 місяці. При цьому К.Бородін відзначив, що ставка мита становитиме 130 дол./т на бензин і 80 дол./т на дизпаливо.
Він також повідомив, що шість керівників нафтопереробних підприємств звернулися з листом до міністра енергетики та вугільної промисловості Юрія Бойка з проханням ввести антидемпінгові мита на нафтопродукти незалежно від країни виробника. За його словами, такі дії пов'язані з тим, що в 2010 р. обсяг імпорту нафтопродуктів значно збільшився, що негативно вплинуло на обсяг завантаження вітчизняних НПЗ.
В грудні 2010 р. Міненерговуглепром звернувся з листом до прем'єр-міністра Миколи Азарова з приводу необхідності проведення спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів в Україні і введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів.
За підрахунками Міненерговуглепрому, в 2010 р. було імпортовано близько 6 млн т сирої нафти, а загальний обсяг імпорту склав близько 45%, тому подальший безмитний імпорт може привезти до зупинки вітчизняних НПЗ. Також, за даними відомства, з 2006 р. частка імпортних нафтопродуктів на ринку України постійно збільшувалася: 26% в 2006 р., 29% в 2007 р., 35% в 2008 р.
В кінці листопада 2010 р. питання про введення мит розглядалося на зустрічі Ю.Бойка з нафтотрейдерами. Українські нафтопродукти були витіснені з ринку через пільгові умови для імпортерів. За даними Міненерго, 71% імпорту припадає на Росію, Білорусь і Казахстан, які в рамках Митного союзу з Росією мають преференції при купівлі російської нафти.