ua en ru

Підвищення залізничних тарифів на 50% відкладається.

Автор: RBC.UA
Підвищення тарифів на залізничні перевезення відбудеться не раніше, ніж через 10 днів. Відповідний указ Мінтрансу ще не зареєстрований в Мін"юсті, і якщо до кінця сьогоднішнього дня Міністерство юстиції завізує документ, то згідно із законом він вступить в дію через 10 днів після реєстрації - тобто в першій декаді червня. Останній термін реєстрації документа - 5 червня.

Підвищення тарифів на залізничні перевезення відбудеться не раніше, ніж через 10 днів. Відповідний указ Мінтрансу ще не зареєстрований в Мін"юсті, і якщо до кінця сьогоднішнього дня Міністерство юстиції завізує документ, то згідно із законом він вступить в дію через 10 днів після реєстрації - тобто в першій декаді червня. Останній термін реєстрації документа - 5 червня, повідомляє телеканал ICTV. Нагадаємо, Кабінет Міністрів України затвердив підвищення з 1 червня тарифів на пасажирські перевезення в потягах дальнього повідомлення на 50%. Один квиток по Україні в середньому повинен був подорожчати на 15-30 грн. (залежно від відстані). "Укрзалізниця" називає підвищення цін вимушеним кроком, до якого вдалися заради оновлення рухомого складу залізниці. Більш того, за словами міністра транспорту України Віктора Бондаря, в 2005 році збитки від пасажирських перевезень склали 2,4 млрд грн. Підвищення пасажирських тарифів дасть можливість компенсувати 0,5 млрд грн. збитків, інші 1,9 млрд. грн покриватимуться за рахунок “Укрзалізниці". В той же час, Антимонопольний комітет України назвав можливе подорожчання залізничних перевезень економічно необґрунтованим. У комітеті вважають, що транспортний монополіст формує ціни непрозоро і, таким чином, намагається за рахунок пасажирів вирішити свої внутрішні проблеми. Голова АМКУ Олексій Костусєв звернувся до прем'єр-міністра Юрія Єханурова з проханням утриматися від підвищення тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту України. АМКУ підкреслив, що "відсутність нормативно-методичних документів і прозоро затвердженого порядку формування тарифів не дозволяють чітко і об'єктивно оцінити економічне обґрунтування запланованого "Укрзалізницею" підвищення вартості перевезень". Крім того, Комітет відзначає, що раніше "залізниця неодноразово застосовувала вільні тарифи навіть тоді, коли законодавством передбачалися регульовані", унаслідок чого "вартість перевезень і інших послуг істотно завищувалася". "У країні існує дике положення, коли одне відомство саме собі встановлює правила", - заявив глава АМКУ А.Костусєв, коментуючи бажання "Укрзалізниці" підвищити тарифи на проїзд. "Я звертався до прем'єра з пропозицією створити єдиний орган, який би відповідав за підвищення тарифів, проте сьогодні транспортне лобі дуже сильно, тому поки ця пропозиція залишилася нереалізованою", - додав керівник АМКУ. Він підкреслив, що поки ця ідея не буде реалізована, "Укрзалізниця" "продовжуватиме творити дива". "Укрзалізниця" планує підвищувати пасажирські тарифи до рівня собівартості протягом трьох років. Фінансовий план “Укрзалізниці" на 2006 р. Кабінет Міністрів України вже затвердив. Відповідно до документа, доходи “Укрзалізниці" в 2006 р. повинні скласти 22,7 млрд грн., витрати - 21,4 млрд грн. Фінансовий результат до оподаткування запланований на рівні 1,9 млрд грн. Відрахування до бюджету і всі соціальні фонди - 6,76 млрд грн. (на 0,5 млрд більше, ніж в 2005 р.), з них 3,3 млрд грн. повинні поступити безпосередньо до Держбюджету.