ru ua

Піднебесна на дроті: китайські смартфони атакують ринок України

Піднебесна на дроті: китайські смартфони атакують ринок України Фото: генеральний директор Xiaomi Лей Цзюнь
Всього за пару років в Україні з'явилося більше десятка китайських брендів смартфонів і їх кількість продовжує зростати. У спробах заощадити, українці все рідше дивляться на ім'я виробника і все частіше - на ціну та характеристики. Тому для китайців Україна стає пріоритетним ринком. РБК-Україна розбиралося, що зараз відбувається на ринку смартфонів.

Всього за пару років в Україні з'явилося більше десятка китайських брендів смартфонів і їх кількість продовжує зростати. У спробах заощадити, українці все рідше дивляться на ім'я виробника і все частіше - на ціну та характеристики. Тому для китайців Україна стає пріоритетним ринком. РБК-Україна розбиралося, що зараз відбувається на ринку смартфонів.

Минулого тижня один з найбільших в світі виробників мережевого устаткування, китайська компанія TP-LINK, вивела в Україну власні смартфони під брендом Neffos. Прем'єра в нашій країні відбулася практично одночасно з усім іншим світом: такими країнами як Польща, Туреччина, Малайзія, В'єтнам, Сінгапур.

Із-за кризи та девальвації гривні вартість виходу на український ринок для міжнародних компаній знизилася.


У той же час, ціна імпортованих товарів, до яких відносяться і смартфони, для українців зросла в рази. Покупці стали рідше дивитися в бік добре відомих брендів і більше звертати увагу на відносно недорогі китайські смартфони. Для молодих китайських виробників, здатних заповнити попит на такі пристрої, український ринок став привабливим. І цей шанс вони намагаються не упустити.

Скільки ж "китайців"?

За даними українських мобільних операторів, близько 25-30% пристроїв в їх мережах - це смартфони китайських виробників. Враховуючи загальну кількість смартфонів в 17 млн "китайців" серед них більше 4 млн.

Найбільші частки у брендів, які вийшли в Україну першими, відкрили офіційні представництва і вже встигли заробити собі ім'я. Це Lenovo і Huawei. Так, частка Lenovo серед смартфонів в мережі "Київстар" зараз становить близько 17,5%, стільки ж їх у мережі lifecell. Частка смартфонів Huawei в мережах різних операторів - від 1% до 3%.

За останній рік поліпшили свої позиції в Україні компанії MEIZU і Xiaomi, у яких у нашій країні є офіційні дистриб'ютори. Так, смартфони MEIZU завозить і продає торговельна мережа "Цитрус". В "Цитрусе" навіть є цілий відділ, який займається локалізацією пристроїв. "У минулому році ми побачили великий інтерес до наших пристроїв в Україні, тому я впевнений, що ми будемо поставляти туди останні моделі, щоб відповідати на попит", - розповів журналісту РБК-Україна один з топ-менеджерів MEIZU під час презентації смартфонів M3 Note в Пекіні.

Дистрибуцією продуктів китайської Xiaomi в Україні займається компанія NIS. У листопаді минулого року на українському ринку також з'явилися смартфони Coolpad, їх дистриб'ютором є компанія TCCM.

Як уточнює головний редактор техноблога Gagadget Сергій Мітяєв, крім цього неофіційно на ринку в тому чи іншому вигляді присутні десятки марок. Часто вони ввозяться контрабандою або замовляються поштою.

За даними українських мобільних операторів, крім Lenovo, Huawei, MEIZU, Xiaomi і Coolpad в їх мережах також є смартфони Gionee, ZTE, JIAYU, ZOPO, ONEPLUS, Elefone, Oppo, TLC, Doogee, InFocus. Загальна частка цих брендів за 2015 рік зросла. Наприклад, в мережі Vodafone Україна їх стало на 33% більше. Хоча ця частка, як і раніше не перевищує 5%.

Боротьба в межах 5 000

Навала молодих китайських брендів поки не бентежить вже відомих на ринкові гравців. "Нові бренди, які виходять на ринок в останні роки, більшою мірою змагаються за частку ринку між собою. Вони пропонують продукцію нижнього цінового сегмента, і не виходять за 5% бар'єр", - розповідає керівник напрямку смартфонів Lenovo в Україні Антон Обжелян. Що стосується самої Lenovo, то, за його словами, вона стала більш популярною в середньому ціновому сегменті (від 3 тис. гривень до 5 тис. гривень - ред.) і в сегменті вище середнього (від 5 тис. гривень до 8 тис. гривень - ред).

Мітяєв вважає, що в межах 5 тис. гривень буде відбуватися найактивніша боротьба за покупця. Адже продажі у високому ціновому сегменті добре йдуть тільки у Samsung і Apple, які зібрали навколо себе лояльну аудиторію. Саме тому TP-LINK всі три моделі своїх смартфонів Neffos вивів у сегменті нижче 5 тис. гривень. Так, рекомендована роздрібна ціна для смартфона Neffos C5L складе 2 299 гривень, для Neffos C5 – 3 699 гривень і 4 999 гривень для Neffos C5 Max. На думку Мітяєва, на ситуацію може вплинути вихід смартфона Meizu M2. "До минулого року телефон вартістю до 3 тис. гривень вважався "дешевинкою" за визначенням. А от з появою Meizu M2 все стало цікавіше - у нього дуже хороші характеристики і він цілком задовольняє потреби великої кількості користувачів. Варто 3,4 тис. гривень, але під акції можна було зустріти за 3 тис. гривень", - розповідає Мітяєв. Тобто в цьому році ми входимо в смугу, коли смартфон за 100 доларів стає не дрібничкою, а цілком нормальним апаратом. І це, на його думку, теж буде сильно тиснути на ринок купувати телефон дорожче можна буде тільки заради досконалої камери, наприклад, великий ємності акумулятора або більш якісного екрану.