Парламент відстрочить заборону реклами тютюну і алкоголю

Прибутки рекламного бізнесу можуть скоротитися на 20%, якщо рекламу тютюну і алкоголю заборонять з 1 січня 2007 р. Про це сьогодні повідомив представник парламентського Комітету з питань свободи слова і інформації Микола Баграєв. На його думку, це може привести до гальмування розвитку рекламної індустрії, а тому необхідно вводити обмеження поступово, протягом 2-х років. Саме такі поправки ініціюватиме Комітет. Прибутки рекламного бізнесу можуть скоротитися на 20%, якщо рекламу тютюну і алкоголю заборонять з 1 січня 2007 р. Про це сьогодні повідомив представник парламентського Комітету з питань свободи слова і інформації Микола Баграєв. На його думку, це може привести до гальмування розвитку рекламної індустрії, а тому необхідно вводити обмеження поступово, протягом 2-х років. Саме такі поправки ініціюватиме Комітет. Нагадаємо, на розгляді парламенту знаходиться 2 відповідних законопроекти. Автором першого є Борис Безпалий (Наша Україна), другого - Микола Томенко (Блок Юлії Тимошенко). За обидва законопроекти було проголосовано в першому читанні. Законопроект Н.Томенка (H 1044) передбачає заборонити рекламу тютюнових виробів і алкогольних напоїв на зовнішніх рекламних носіях. Законопроект Б.Беспалого (I 1044-1) вводить заборону на будь-яку рекламу тютюну і алкоголю взагалі. Виключення стосується лише реклами в спеціалізованих друкованих виданнях, в місцях торгівлі і на виставках. Ставлення до проектів у комітету неоднозначне. З одного боку, законопроекти спрямовані на захист суспільної моралі і здоров'я нації. З іншої - мас-медіа і реклама зазнають серйозного удару. Під питанням буде і економічна незалежність телеканалів, газет, журналів. Адже коли алкогольні торгові марки підуть з екранів, то якість телепрограм, які купуються і виробляються, може впасти. А сам рекламний ринок, за попередніми підрахунками, втратить до 200 млн. доларів на рік. Вже тепер зниження загальної частки тютюну і алкоголю в зовнішній рекламі відбувається з темпом 5% за рік. Як повідомив директор компанії "Український медіа монітор", що спеціалізується на дослідженні ринку зовнішньої реклами, Юрій Чаруха, частка тютюну і алкоголю в 2005 р. за зайнятими рекламними площами складала 19,8%, а по бюджетах близько 25%; то в 2006 р. - за площами 14,7%, а по бюджетах 19,5%. При цьому, за словами Ю.Чарухи, якщо сегмент ринку тютюну і алкоголю йде з лав домінуючих, це абсолютно природний процес. "Це результат не тільки розвитку ринку, але й загального підходу всієї рекламної громадськості до цієї проблеми", - сказав він, відзначивши, що відразу забирати в ринку 20% не можна, оскільки це призведе до істотних втрат компаній. Раніше комітет пропонував поетапно вводити заборону на рекламу тютюну і алкоголю. За попередньою домовленістю, перехід на нові умови роботи рекламного ринку може тривати від 3 до 5 років.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся