Липневий ринок легкових автомобілів України продемонстрував ознаки життя. Подальша доля ринку залежить від розвитку подій в зоні АТО і загальної макроекономічної ситуації.
Липневий ринок легкових автомобілів України продемонстрував ознаки життя. Подальша доля ринку залежить від розвитку подій в зоні АТО і загальної макроекономічної ситуації.
На тлі гіршого липня 2014 року - не так вже й погано
У липні поточного року в Україні було продано 5210 нових легкових автомобілів, що на 54,3% більше, ніж у попередньому місяці, повідомляє консалтингова компанія AUTO-Consulting.
Схожі показники дає і Асоціація автовиробників України "Укравтопром". За її даними, в липні було продано 5344 нових легковиків, що на 58,5%, ніж у червні.
Липневе зростання продажів нових автомобілів в порівнянні з попереднім місяцем є рекордним зростанням продажів в цьому році, зазначив директор AUTO-Consulting Олег Омельницький.
При цьому, за даними AUTO-Consulting, зниження темпів продажів, порівняно з червнем 2014 року, склало 9,8%. "На тлі спадів на 70-80% на початку року - це фактично нічого", - сказано в повідомленні AUTO-Consulting.
За даними "Укравтопрому", падіння продажів, порівняно з минулим роком, склало 21,3%. Але і це небагато: падіння продажів у квітні 2015 р. до квітня 2014 р. склало 60,6%, а в січні - 78,1%.
Втім, липневий показник минулого року був найгіршим показником цього місяця з 2000 року. Тому за рахунок низької бази порівняння відзначено порівняно невелике зниження реалізації машин, пояснив директор департаменту маркетингу і промислово-економічного аналізу "Укравтопрому" Георгій Овсянніков.
Всі плюси в одному місяці
Олег Омельницький пояснив позитивні підсумки липня активізацією споживчого попиту на нові автомобілі.
"Вона була викликана негативними очікуваннями українців щодо курсу гривні та можливого дефолту України за зовнішніми виплатами. Ті, у кого були якісь заощадження в гривні, остаточно зрозуміли, що нинішні високі ціни вже надовго, тому частина з них вирішили купити нові автомобілі. Так був спровокований підвищений попит на машини", - сказав Олег Омельницький.
Голова Правління АТ "Рено Україна" Яна Міненко зазначила, що на ринку зараз багато цікавих акційних пропозицій. "Відкладений попит в оптових клієнтів реалізовується у продажу. Стабілізація гривні також є одним із чинників пожвавлення інтересу", - додала вона.
Директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик перерахував такі фактори зростання попиту у липні по відношенню до червня:
- 10%-15% зростання дала класична сезонність - продажі липня завжди були одні з найвищих серед всіх місяців року;
- 5%-10% маємо зростання завдяки політичній та економічній стабілізації;
- 15%-30% маємо зростання завдяки т. н. "валютному вікну", якого чекали багато покупців, і яке ми фіксували в недалекому минулому.
"Валютне вікно" полягає в наступному:
- міжбанківський ринок протягом липня перебував на рівні 21-22 грн за долар;
- у більшості імпортерів ціни були прив'язані до даного курсу;
- дехто традиційно ставив ціни за ще більш вигідним курсом;
- готівковий долар в липні наблизився до 24 грн.
"Таким чином, здаючи долар по 24 грн і купуючи новий автомобіль за курсом 21 грн, покупець фактично мав економію 10-15% у доларовому еквіваленті. А це дуже велика сума і мотив для того, щоб зробити покупку сьогодні і зараз", - сказав РБК-Україна Сергій Боровик.
Про коливання валют і нюанси календаря говорять і в корпорації "Укравто", до структури якої входить Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ).
На думку прес-служби цієї корпорації, зростанню продажів сприяли те, що липень - найдовший місяць у році за кількістю робочих днів (23 дні), а також коливання курсу валюти (досягали 9%).
У той же час, пропозиції операторів ринку на складські автомобілі залишалися незмінними, включаючи акції з розпродажу автомобілів минулих років випуску, відзначили в "Укравто".
Розкладка по брендах
За даними AUTO-Consulting, в топ-3 серед найбільш продаваних брендів увійшли Toyota, Renault і ЗАЗ.
Олег Омельницький пояснив лідерство Toyota оптимальними цінами, наявністю автомобілів салоні або на складі в Україні, збалансованим пропозицією, широкою дилерською мережею і т. д. "Масові закупівлі Toyota, які здійснювало МВС, завершені та не чинять впливу на продаж", - підкреслив Омельницький.
Друге місце у Renault він пояснив вдалою ціновою політикою і широким модельним рядом в доступному сегменті.
А в продажі ЗАЗ зіграв свою роль фактор знижок. "Компанія-виробник з кінця квітня-травня активно надає знижки покупцям, що нарешті знайшла відгуки у споживачів", - сказав Олег Омельницький.
Несміливі прогнози
На думку Сергія Боровика, серед факторів, які вплинуть на продажі нових автомобілів до кінця 2015 року:
- курс гривні до долара на міжбанківському ринку;
- готівковий курс гривні до долара і наявність різниці з міжбанківським ринком;
- ситуація на сході країни;
- макроекономічна ситуація.
"Якщо всі зазначені показники будуть поліпшуватися - ринок буде зростати далі", - припустив Сергій Боровик.
Приблизно про такі ж чинники говорить і Георгій Овсянніков. "На обсяги продажів будуть чинити вплив, у першу чергу, економічна ситуація в країні, волатильність гривневих цін на авто, пов'язана з девальвацією нац. валюти, а також ситуація на сході країни", - сказав він.
Георгій Овсянніков не очікує в найближчі місяці сильних коливань в продажах нових автомобілів. В "Укравтопромі" прогнозують, що за підсумками року в Україні буде продано не більше 50 тис. нових легкових автомобілів.
Олег Омельницький очікує, що їх кількість досягне 35-40 тис. шт.