Олег Свинарчук: У розвитку автопрому держава повинна чітко визначитися з векторами у внутрішній і зовнішній політиці

Виробництво автомобілів в Україні цього року може збільшитися в 2,5 рази. Такий прогноз Міністерства промислової політики. Не дивлячись на значну перспективу зростання в галузі, чиновників положення справ бентежить. Річ у тому, що значну частину виробництва займає т.з. великовузлова збірка авто: де-факто - галузь топчеться на місці, але не розвивається. Для реального зростання автомобілебудування, на думку профільного міністерства (зокрема, заступника міністра промполітики Валерія Третьякова), необхідна стабільність в законодавстві. Це окремий випадок, коли думки представників влади співпадають з позицією операторів ринку. Про те, що промислова політика повина бути в першу чергу прогнозованою, говорить президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук. РБК-Україна: Минулий сезон як ніколи лихоманило від законодавчих ініціатив, що стосуються як ввезення авто в країну - це для Вас пряма конкуренція - так і виробництва машин в Україні (преференції виробникам). Чи можна запитати Вас про наслідки подібної "модернізації" законодавчого поля в країні. Оптимальні юридичні параметри роботи на ринку виробництва і продажу авто, на Ваш погляд, які вони? Олег Свинарчук: Можу відповісти однозначно - стабільність. Розумієте, нам сьогодні дуже складно вести переговори із зарубіжними партнерами. Вони бояться інвестувати в нашу економіку - немає ста-більності. Найостанніший приклад. Вам, напевно, відомо про те, що наша компанія вийшла на IPO. Так от, в самий розпал нашого road show по інвестиційних фондах і компаніям Європи на початку поточного року, з України надходить інформація про відставку уряду. Ніхто цього не чекав. Але, це як ліричний відступ. Що ж до автопрому, то, на мій погляд, держава повинна чітко визначитися з векторами у внутрішній і зовнішній політиці. Вони повинні бути не просто задекларовані. Держава, кажучи, що вона "за" вітчизняне автомобілебудування, повинна на практиці показувати це. Політика повинна бути прогнозованою і прозорою. Я боюся, що, отримавши новий парламент, нам доведеться в черговий раз пережити законодавчі нововведення. РБК-Україна: Вже з'явилися прогнози про те, що цього року ринок продажів авто в Україні не повторить минулорічного рекорду. Мовляв, +25% більше нереально, а можливо продажі збільшаться на 9%, порівняно з 2005 р. Яке ваше бачення ринку автомобілів в 2006 р. в Україні? Олег Свинарчук: Останні декілька років ми спостерігали стійку тенденцію значного зростання об'єму ринку. Такі тенденції і торішнє зростання ринку, на мою думку, пояснюється дуже просто: минулий рік був ознаменований ухваленням низки законопроектів відносно беушних автомобілів - їх стає все менше. І ще, завдяки розвитку ринку кредитування реалізується той попит, який раніше був відкладений. Крім того, минулий рік пройшов "під зірками" низки законодавчих "ініціатив", які лихоманили ринок, що і призвело до сплесків продажів. Сьогодні достатньо складно робити будь-які прогнози. 2006 рік - рік виборів в Україні. Економіка нашої держави ще достатньо сильно залежить від політичних подій. Я глибоко переконаний, що в поточному році ми так само матимемо зростання ринку, але він буде більш стриманим ніж в 2005 році. Я думаю, що ми отримаємо приріст в 9% - до 290 000 автомобілів. Але, можливий і інший сценарій - зростання ринку на 15% (305 000 авто). РБК-Україна: Український автомобільний холдинг, що входить у Вашу корпорацію, заявив про перехід на мультибрендовую стратегію продажів. Це говорить про те, що авто марки ВАЗ більше не можуть залишатися фаворитами для українського споживача? Олег Свинарчук: Ні, що ви. Ви не зовсім маєте рацію. ВАЗ був, залишається і буде найближчими роками лідером українського автомобільного ринку. У щонайширшому, різноманітному модельному ряді існуючих автомобілів немає такого авто як ВАЗ, з такою ціновою пропозицією. Компанії, які входять до складу Корпорації "Богдан" представляють різні марки автомобілів. Одне з наших підприємств - Луцький автомобільний завод, почав виробництво таких іномарок як Hyundai і KIA. Корпорація "Богдан" - компанія, орієнтована на ринок. Якщо ми виводимо авто - значить, ми повинні будемо їх продати. З поточного року, ми репозиціонуємо нашу основну торгово-провідну мережу - Український автомобільний холдинг - з продавця ВАЗ в мультибренд. По такій схемі розвивалися всі європейські продавці автомобілів. Втілення мультибрендовой стратегії розвитку в Корпорації "Богдан" ведеться по всіх напрямах: виробничому і збутовому. РБК-Україна: В кінці минулого року в Україні легалізувалися вже китайські виробники авто, які збираются зайняти нижчу цінову нішу. Вони можуть мати успіх? Олег Свинарчук: Розумієте, китайський автопром почав, свого роду, активну експансію на світові ринки. Об'єктивна реальність: в поточному році відбудеться зростання продажів китайської техніки приблизно в п'ять разів. Зростання відбуватиметься з всіх видів автотехніки, як по легкових, так і по комерційних авто і автобусах. Успіх китайських виробників пов'язаний з ціновими пропозиціями. Про якість виробів судити не мені - прерогатива споживачів продукції. Подальший розвиток продажів китайської техніки багато в чому залежатиме від якості і правового захисту держави: ставки мит, системи сертифікації і вимог до продукції. Як я вже говорив, в 2006 році очікується зростання продажів китайської техніки, але, вже в 2007 році, на мою думку, - різкий спад продажів. РБК-Україна: Бурхливо розвивається будівництво. Чи відчувають це на собі машинобудівники? Олег Свинарчук: Машинобудування розвивається не менш бурхливо. Корпорація "Богдан" інвестує сотні тисяч доларів США в будівництво нового заводу по виробництву 120 тисяч легкових автомобілів, 15 тисяч вантажівок і 6 тисяч автобусів. Ми ведемо активну роботу по розширенню вже існуючих майданчиків - Луцького автомобільного заводу і "Черкаського автобуса". Якщо ж говорити про забезпечення будівельників спеціалізованою технікою, то в цій ніші величезні резерви. У структурі Корпорації є підприємство, що займається виробництвом спеціалізованої техніки, - "Богдан СпецАвтотехника". Я вже як говорив: ми компанія орієнтована на ринок - у нас девіз: "Є попит - є пропозиція". РБК-Україна: Як можна вирішити проблему забезпечення міст суспільним транспортом? Олег Свинарчук: Проблема забезпечення міст якісним суспільним транспортом лежить в площині фінансів. Крім того, вона безпосередньо пов'язана з вимогами по забезпеченню безпеки пасажирів під час користування суспільним транспортом. Як тільки на державному рівні буде вирішена проблема фінансування місцевих бюджетів на оновлення автопарку - буде вирішена і проблема забезпечення міст суспільним транспортом. На сьогоднішній день Корпорація "Богдан" є лідером автобусного виробництва в Україні. Нами проводяться автобуси всіх класів: від особливо малого до особливо великого. Ми в змозі задовольнити запити найвимогливіших покупців. РБК-Україна: Що експортує Ваша компанія, куди, які в цьому напрямі перспективи? Олег Свинарчук: Один з основних продуктів нашої компанії - автобус ТМ "Богдан". Як показав досвід - цей продукт затребуваний не тільки на українському ринку. Вже другий рік нами ведуться експортні постачання в країни колишнього Союзу. Минулого року ми відзначали колосальне зростання експорту в порівнянні з 2004 роком. Нами було експортовано більше 450 автобусів до Росії, Білорусії, Вірменії, Казахстану, Грузії, Чехії і в інші країни. У поточному році ми маємо намір збільшити свою присутність на ринках зарубіжних країн. Робота вестиметься по декількох напрямам: збільшення об'ємів продажів на вже завойованих ринку і освоєння нових. Ми розраховуємо, що розширення експортної географії Корпорації "Богдан" відбудеться за рахунок виходу на ринки країн Східної Європи.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся