Олег Білозір: "Щоб заробити мільйони, треба взяти те, що вже існує - і поліпшити"
Багато хто вважає QR-коди мертвонародженою ідеєю. В мережі є навіть блог, автори якого обіцяють викладати знімки людей, скануючих QR-коди. Блог з'явився три роки тому, але в ньому до цих пір немає жодної фотографії - і такий сарказм зрозумілий багатьом.
Тим не менш, існують цілком успішні бізнеси, засновані на QR-ідеї. Проект TAGO - це сервіс генерації і відстеження QR-кодів.
Його творець Олег Білозір - уродженець Дніпропетровська, живе у Ванкувері. Серед клієнтів його компанії безліч іменитих, таких як Adidas, Cisco, Bosch, Schwarzkopf, Boeing, банки і сервіси прокату автомобілів.
У першому випуску подкасту "Технократи сьогодні" його автори, Андрій Хветкевич і Марина Зайцева, поговорили з Олегом Білозором і спробували з'ясувати, чому проект TAGO спрацював, і чим його автор може здивувати в майбутньому (натяк: це буде поштовий сервіс, але особливий - його аналогів поки що не існує).
Слухайте подкаст зараз:
Основні тези Олега Білозора читайте в цьому матеріалі. В повній версії подкасту він розповідає про те, як починав бізнес, і чому, їдучи з України, обрав Канаду. Залишити коментар і поставити запитання гостю можна на сторінці в Facebook.
QR-коди: сумніви і можливості
- Чому саме QR-коди?
Олег Білозір: Це здалося нам цікавою ідеєю, і ми приступили до роботи. 2013 рік був піком QR-кодів, всі про них говорили, і ми як раз найбільше зростали в 2013 році, коли у нас вже був готовий продукт.
Можна взяти те, що існує, і зробити краще - тоді ти можеш заробити мільйони. Зараз дизайн і юзабіліті мають більше значення, ніж функціонал.
Ми бачили хлопців, у яких був гарний функціонал, але жахливе юзабіліті. Їх сервісами було незручно користуватися. Було очевидно, що якщо зробити продукт, яким будуть користуватися.
В ідеалі хотілося зробити кращий QR-генератор у світі. Але людям це не особливо потрібно було, це потрібно було бізнесу. Тому ми поміняли ціни і сфокусувалися на бізнесі. А люди, по суті, тільки сканують. Для людей цікаві QR-код-сканери, а для бізнесу - QR-код-генератори.
- У нас як раз в 2013 році почали вважати, що QR-коди скоро помруть... У вас дійсно були глобальні клієнти?
Олег Білозір: Першим нашим клієнтом були wendy's, мережа ресторанів швидкого харчування. І найцікавіше - вони підписалися на наш платний план без спілкування з нами. Ми це зрозуміли, коли пішло надто багато сканувань. Це був перший великий клієнт. Другим була компанія Siemens. Потім був Boeing, це був разовий проект. Їм потрібні були QR-коди для конференції, ми для них згенерували сотні QR-кодів, і вони з нашою допомогою відстежили, хто і як сканував QR-коди в їх друкованих матеріалах. Більш цікавим було співробітництво з Commerzbank. Це один з найбільших банків у Європі. І вони, коли проводять конференції, використовують наші QR-коди. Скануючи QR-код, можна подивитися список, презентації, звіти, доповіді...
- Зараз QR-коди перетворюються у зображення, стилізуются під картинки. Ось і Alibaba, китайський сервіс, вже інвестував гроші в розробку QR-кодів, які виглядають, як картинки. Чи спрацює ця ідея?
- Це цікава ідея, так, два роки тому ми теж додали цю функцію. У нас можна робити QR-коди прозорими, вбудовувати логотипи, робити замість квадратиків круглі штучки, різні патерни, точки. Мені особливо подобаються прозорі QR-коди, коли їх начебто й не видно, але вони скановані. Виходить, є картинка, зверху QR-код, і цей QR-код прозорий. Це здається хорошим ходом. Вони стали не такими некрасивими, але проблема все ж таки є. Майбутні технології повинні виглядати так: ось є точка в кутку, і ти знаєш, що є картинка, вона сканована, і я можу просканувати її без QR-коду.
Що далі?
- Ми знаємо про вашому новому проекті Repply App. Це сервіс поштових розсилок?
- Можна сказати і так: це поштові розсилки для продавців. Але насправді це лише одна з функцій. Ми будемо додавати і інші, це платформа автоматизації продажів. З допомогою нашої системи можна буде налаштувати процес. Він запускається автоматично, а людина лише стежить за його виконанням.
- А можна конкретний приклад?
- Наприклад, розсилання листів. Як робляться прямі продажі? У людини є список якихось компаній, з якими було цікаво працювати відміну від маркетингу в тому, що у нього є конкретні люди, є їх поштові адреси, імена, позиції. І з ними утворюється особиста зв'язок. Наприклад, ти пишеш: "Привіт, Джон. Мені було б цікаво дізнатися, як у вашій компанії робиться те-то. Я тебе знайшов в LinkedIn. Ти міг би підказати, хто у вашій компанії цим займається?". Засноване це на особистих зв'язках. Наша система дозволяє автоматизувати цей процес, зберігаючи 100% персоналізації. Ідея в тому, що якщо ти відправив листа цим людям спочатку, і якщо тобі хтось не відповів протягом 3 днів, ти можеш налаштувати автоматичне відправлення нагадування, повторного листа. Буває, що людина зайнята, не помітив, не зрозумів, що від нього хочуть. Або забув. Тому ми пропонуємо автоматизувати цей марафон.
- Адже це якісь передвстановлені сценарії, напевно, які можна запрограмувати?
- найголовніше, що ці листи відправляються з цього email-аккаунта, тобто виглядають так, наче їх написав жива людина. В цьому і ідея. Автоматичних відповідей у нас немає, у нас є тільки автоматичні перші листи. Коли ти пишеш "Привіт, Джон, хто займається маркетингом в твоїй компанії", і Джон не відповідає, через три дні ти знову пишеш "Джон, ти одержав мого листа?".
Грані можливостей
- А де це можна застосовувати?
- Наприклад, в рекрутингу. Компанії можуть спілкуватися з кандидатами і отримувати дуже високий рівень відповіді. Якщо кандидату пропонують гроші або роботу - чому б і не відповісти. Це не так складно, як коли тебе хочуть щось продати. Але навіть на холодних продажах рівень відповіді ми доводили до 50%.
- Ми використовуємо для спілкування з клієнтами CRM-систему, в якій фіксуються всі запити і відповіді. Як вашу систему можна використовувати в поєднанні з уже працюючими CRM-системами? Компанії навряд чи будуть переходити з уже усталеною працюючої системи на щось нове.
- У нас не CRM-система, а доповнення до неї. Як тільки людина дав відповідь, ти переносиш його в CRM-систему. CRM-системи не заточені під багато речей. Клієнти говорили, що намагалися використовувати MailChimp, CRM-системи, розсилки, але це не буде працювати. У нас зовсім інший процес. Його немає ні в одній CRM-системі.
У наступному випуску ми поговоримо з Ігорем Скляревським, дизайнером, автором нової схеми київського метро, засновником руху "Агенти Змін".
Підпишіться на подкаст, щоб не пропустити:
Задати питання наступного гостя, залишити коментар до поточного випуску або внести пропозицію про розвиток подкасту можна на сторінці в Facebook.