ua en ru

Навпіл: Коломойський починає економити на иновещании

Навпіл: Коломойський починає економити на иновещании Фото: Коломойський вирішив заощадити на иновещании
Бюджет англомовного телеканалу Ukraine Today, що входить у групу "1+1 Медіа", в цьому році скорочується вдвічі. Економія торкнеться, в першу чергу, дистрибуції. Для доставки сигналу за кордон замість супутника будуть використовуватися інтернет-канали.

Бюджет англомовного телеканалу Ukraine Today, що входить у групу "1+1 Медіа", в цьому році скорочується вдвічі. Економія торкнеться, в першу чергу, дистрибуції. Для доставки сигналу за кордон замість супутника будуть використовуватися інтернет-канали.

У режимі економії

Телеканал Ukraine Today, що входить до "1+1 Медіа" Ігоря Коломойського, в цьому році скорочує фінансування. "Ми, як і багато інших медіа, змушені піти на такий крок", - повідомила генеральний продюсер телеканалу Тетяна Пушнова. Вона не змогла сказати, яким буде бюджет телеканалу в 2016 році, але зазначила, що в доларовому еквіваленті він скоротиться вдвічі.

Шеф-редактор Ukraine Today Юлія Соцька каже, що на співробітниках економити не будуть. Але доведеться скоротити витрати на дистрибуцію.
Як розповідає Тетяна Пушнова, вартість присутності на одному супутнику обходиться щонайменше в 300 тис. євро в рік. Але взагалі ця сума ще більше. "Адже ми не з Києва подаємо сигнал. Щоб бути присутнім на супутнику Hot Bird, нам необхідно прокласти кабельну "доріжку" в Париж, звідки і піднімається сигнал. І за цю "доріжку" ми теж платимо", - розповідає вона. Це великі гроші, порахувати ефект від яких складно. Наприклад, відомо, що сигнал роздається на 30 млн осіб по супутнику,15 млн людей можуть дивитися його в кабельних мережах. Але скільки з цих 45 млн людей реально дивляться телеканал, порахувати неможливо.

Тому поступово телеканал буде відмовлятися від дорогих способів поширення на користь інтерактивного ТВ (IPTV). Тобто сигнал буде доставлятися до провайдерів по IP, тобто по інтернет-каналах. "В нашому випадку, бюджетний екстрім приводить до нестандартних рішень.

Наприклад, ми сіли і порахували що через IPTV в 2016 році ми охопимо набагато більше людей і на більшій території, ніж традиційними каналами", - розповідає Пушнова. Для порівняння, зараз залучення одного глядача в Німеччині обходиться телеканалу у 0,05 долара, в той час як один глядач IPTV у Великобританії коштує 0,01 долара.

Якщо телеканал відмовиться від кабелю в Німеччині, то за ті ж гроші зможе по IPTV зайти в Ізраїль, США (поки що є тільки у Вашингтоні), Канаду. "Ми збиралися запуститися в Канаді через супутник Galaxy, але потім порахували і прийшли до висновку, що це не має сенсу. Це занадто дорого. Але ми змогли переконати наших партнерів взяти нас в пакети IPTV", - розповідає Пушнова. Вона передбачає, що в наступному році в Канаду вийде не тільки Ukraine Today, але й "1+1 International". З весни "1+1 International" буде транслювати частину англомовних програм Ukraine Today.

Зараз Ukraine Today покриває 17 млн домогосподарств в Європі і США за середньою ціною 0,01 долара за абонента. Інтернет-аудиторія телеканалу - це 120 тис. абонентів в соцмережах і 8,5 млн переглядів новин за рік.

З миру по нитці

Ukraine Today транслюється відкрито, тобто не стягує плату за перегляд своїх програм. Але він постійно займається фандрайзингом саме - шукає спонсорів під свої проекти, подається на гранти. Наприклад, у квітні вийде програма Business Insight on Ukraine Today, яка запускається на гроші Єврокомісії. На спеціальному сайті, через який йде збір коштів, зазначено, що вартість виробництва цієї програми становить 75 тис. доларів. На цьому ж сайті виставлені й інші проекти.

Наприклад, всім бажаючим пропонується профінансувати проект Animated Ukraine - це створення серії коротких мультфільмів про цікаві та маловідомі факти з історії України. Мета - зібрати 40 тис. доларів. Ще один проект, який шукає гроші, це Reform watch: Ukrainian Reality Show. Його суть полягає в тому, щоб привозити в Україну іноземних журналістів-експертів з певних тем, які будуть оцінювати хід реформ в країні і порівнювати їх з міжнародним досвідом. Програма складається з 16 епізодів, кожен з них коштує 40 тис. доларів. За словами Тетяни Пушновой, частина грошей вже вдалося зібрати.

Постійний пошук фінансування - не єдина проблема, з якою доводиться стикатися телеканалу. Як каже Юлія Соцька, в Україні дуже важко знайти журналістів, які змогли б вести ефіри англійською. "Ми навіть згодні брати людей, які не працювали на телебаченні і вчити їх. Але, на жаль, кадрів такого рівня практично немає. А ті, хто є, вже працюють у нас", - розповідає вона. Це ж стосується і людей, яких можна запросити на ефір. За словами Пушновой, за час свого існування Ukraine Today показав всіх можливих чиновників, які говорять англійською і вже "пішов по другому колу".