М.Рудьковський: Україна не вимагає компенсації аварійних робіт у Керченській протоці

Україна не вимагатиме компенсації вартості за проведення аварійних робіт у Керченській протоці, проте компенсація збитку, нанесеного навколишньому природному середовищу в результаті морської катастрофи і розливу нафтопродуктів, вирішуватиметься Мінприроди і МНС України після визначення нанесеного збитку. Про це журналістам повідомив міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський. Він відзначив, згідно з міжнародними нормами, Україна взяла на себе зобов'язання ведення робіт в своїй частині акваторії. Україна не вимагатиме компенсації вартості за проведення аварійних робіт в Керченській протоці, проте компенсація збитку, нанесеного навколишньому природному середовищу в результаті морської катастрофи і розливу нафтопродуктів, вирішуватиметься Мінприроди і МНС України після визначення нанесеного збитку. Про це журналістам повідомив міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський. Він відзначив, згідно з міжнародними нормами, Україна взяла на себе зобов'язання ведення робіт в своїй частині акваторії. В той же час М.Рудьковський повідомив, що єдині правила руху суден Керченською протокою "фактично узгоджені" українською і російською стороною. Він уточнив, що правила вже розроблені, проте передбачається, що вони вступлять в дію після того, як буде проведено розмежування водної акваторії між РФ і Україною в Керченській протоці. Дозвіл питання про розмежування постійно відкладається, тому єдині правила судноплавства в Керченській протоці до цього часу не діють, "але зараз є політична воля керівників українського і російського урядів про обмеження руху некондиційних судів через Керченську протоку", відзначив міністр. Наразі морські рятувальні служби проводять всі заходи, щоб встигнути відкачати якомога більше нафтопродуктів із затонулих кораблів, оскільки проведення аварійних робіт може викликати нові катастрофи. За даними Мінтрансу, в районі кримського побережжя можливий новий шторм. М.Рудьковський також повідомив, що в даний час російське рятувальне судно "Светломор 3" і український буксир "Бриз-Південь" проводять локалізацію ліквідації мазуту з носової частини танкера "Волгонефть -139". Крім того, з метою недопущення розповсюдження в районі о. Коса Тузла розташовано 2 ряди бонових огороджень. В даний час, за інформацією Мінтрансу, всього в районі морської катастрофи зібрано 933 т мазуту. Проте екологічна ситуація в зоні краху залишається складною, заявляє заступник керівника Федеральної служби по нагляду у сфері природокористування (Росприроднадзор) Олег Мітволь, оскільки в результаті краху танкера "Волгонєфть-139" на берегах Керченської протоки може утворитися до 10 тис. т мазутової грязі. За його словами, протяжність смуги забруднення складає в даний час 50 км., уздовж неї мазут змішуватиметься з піском, водоростями, останками загиблих птахів. "Це сміття утилізується на спеціальних полігонах", - сказав О.Мітволь. Нагадаємо, 11 листопада 2007 р. в результаті сильного шторму в Керченській протоці потерпіли лихо і затонули сухогруз "Ковель", танкер "Волгонєфть-139", сухогруз "Вольногорськ", сухогруз "Нахічевань", а також кілька інших судів. Спочатку в результаті шторму розламався на дві частини танкер "Волгонєфть-139", на борту якого знаходилося більше 4,7 тис. т мазуту, 1,3 тис. т з яких вилилися в море. Потім затонув сухогруз "Вольногорськ", на його борту знаходилося більше 2,6 тис. т сірки. Пізніше затонув сухогруз "Нахічевань" з 2 тис. т сірки. Екіпаж складався з 11 чоловік, врятовано 3 людини, ще 4 виявлені поблизу о.Тузла. Натрапивши на "Вольногорськ", отримав пробоїну і затонув сухогруз "Ковель", також завантажений сіркою. За станом на ранок 14 листопада зниклими безвісти вважалися 20 моряків із судів "Нахічевань" і "Хаш-Ізмаїл".
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся