ua en ru

М.Рудьковський проти корпоратизації "Укрзалізниці"

Автор: RBC.UA
Міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський виступає проти корпоратизації "Укрзалізниці". "Акціонування "Укрзалізниці" не планується, а компанія залишиться в 100%-ній державній власності", - заявив він. Генеральний директор "Укрзалізниці" Василь Гладких, коментуючи слова міністра, підкреслив, що вже восени поточного року план корпоратизації "Укрзалізниці" буде поданий на ствердження до Верховної Ради.

Міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський виступає проти корпоратизації "Укрзалізниці". "Акціонування "Укрзалізниці" не планується, а компанія залишиться в 100%-ній державній власності", - заявив він. Генеральний директор "Укрзалізниці" Василь Гладких, коментуючи слова міністра, підкреслив, що вже восени поточного року план корпоратизації "Укрзалізниці" буде поданий на ствердження до Верховної Ради. На думку В.Гладких, Н.Рудьковський просто ще не зіткнувся з реаліями недофінансування українського транспортного монополіста на залізниці. "При першому ж затвердженні фінансового плану “Укрзалізниці", коли Рудьковський побачить, що нам знову урізали фінансування, стане зрозуміло, що єдиний вихід - акціонування підприємства", - сказав гендиректор "Укрзалізниці". Нагадаємо, що напередодні призначення прем'єр-міністром Віктора Януковича, тоді ще міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондарь заявив про практично повне завершення підготовчого етапу по корпоратизації "Укрзалізниці". Згідно проекту, 6 залізних колій, що входять до "Укрзалізниці" як окремі юридичні особи, повинні бути об'єднані в одну юрособу у формі акціонерного суспільства з 100%-ою державною часткою. "Нам необхідно поміняти структуру управління на всіх рівнях - вищому, середньому і найнижчої ланки. Буде єдина "рука", яка відповідатиме за використання коштів", - сказав В.Бондарь. Також, за його словами, планується виведення всіх залізничних ремонтних заводів в пряме управління Мінтрансзв`язку з можливістю їх подальшої корпоратизації. Тоді ж В.Гладких повідомив, що реальна вартість "Укрзалізниці" складає понад 100 млрд дол. До цього Юлія Тимошенко виступала проти приватизації "Укрзалізниці", на що В.Гладких нагадав, як при перебуванні Ю.Тимошенко на посту прем'єр-міністра до парламенту поступав законопроект про приватизацію 30 об'єктів, що належать "Укрзалізниці". Експерти, погоджуючись з тим, що корпоратизація і приватизація - суть різні процеси, в той же час висловлюють думку, що частина акцій новоствореного АТ "Укрзалізниця" можуть бути продані приватним особам. А із-за допеміссий з метою залучення додаткових коштів, більший пакет акцій опиниться в руках приватних персон. Але це залежить від того, як буде прописаний статут АТ, підкреслюють експерти. Зараз до Державної адміністрації залізничного транспорту України "Укрзалізниця" входить 6 залізниць - Донецька, Львівська, Одеська, Придніпровська, Південна і Південно-Західна, об'єднуючи всі області України. Експлуатаційна протяжність головних колій складає 22,3 тис. км., електрифікованих, - 9169 км., парк вантажних вагонів перевищує 175 тис., пасажирських, - 8 тис., тепловозів - 2,7 тис., електровозів - 1,7 тис. Пасажирів обслуговує 126 основних вокзалів і 1684 станцій.