ua en ru

М.Азаров: Зволікання з модернізацією ГТС приведе до втрати Україною транзитного потенціалу

Автор: RBC.UA
Зволікання з модернізацією української газотранспортної системи (ГТС) приведе до втрати Україною свого транзитного потенціалу. Про це прем'єр-міністр України Микола Азаров заявив сьогодні під час всеукраїнського суботника, повідомляє прес-служба Кабміну.  

Зволікання з модернізацією української газотранспортної системи (ГТС) приведе до втрати Україною свого транзитного потенціалу. Про це прем'єр-міністр України Микола Азаров заявив сьогодні під час всеукраїнського суботника, повідомляє прес-служба Кабміну.

"Час - найважливіший чинник. Будь-яке зволікання в питанні створення консорціуму або іншого шляху модернізації приводить до того, що Україна втрачає своє значення як транзитер газу. До речі, і як транзитер інших вантажів: наші жахливі дороги, високі тарифи, відсутність інфраструктури відлякують перевізників. Товари пішли в обхід України. Ми наполегливо пояснюємо: зволікання - перш за все з боку Європейського союзу - приведе до того, що Євросоюз буде позбавлений найнадійнішого газотранспортного маршруту - нашої газотранспортної системи", - заявив М.Азаров.

Такий висновок прем'єр-міністр робить виходячи з того, що ні ЄС, ні Росія, досі не дали практичну відповідь на пропозицію взяти участь в модернізації української ГТС. Він нагадав, зокрема, що техніко-економічне обгрунтування газотранспортного консорціуму було готове ще в 2004 р. Колишня влада втратила п'ятирічку, протягом якої українська ГТС застаріла, а Росія з європейськими партнерами почала прокладати газопроводи в обхід України

Глава уряду відзначив, що Кабінет міністрів ставить перед собою завдання розвивати транзитний потенціал України. "Наше завдання - повернути Україні значення могутньої транзитної держави", - заявив М.Азаров.

За його словами, наразі потрібно щонайшвидше модернізувати вітчизняну ГТС, поліпшити дорожню інфраструктуру, а також внести зміни до тарифів на транспортні перевезення, оскільки вони перевищують зарубіжні тарифи, що приводить до втрати вантажопотоків.

Двома днями раніше європейський комісар Штефан Фюле заявив, що ЄС готовий продовжувати роботу з модернізації української ГТС.

Як заявив того ж дня Президент України Віктор Янукович, Україна пропонує модернізацію своєї ГТС як альтернативу будівництву "Південного потоку". "Північний потік" вже не зупинити, він будується", - сказав В.Янукович. За його словами, модернізація ГТС включає три етапи: будівництво газопроводу "Богородчани - Ужгород", установка нового устаткування і будівництво нової труби поряд з уже існуючою. В.Янукович відзначив, що газопровід "Богородчани - Ужгород" дозволить збільшити прокачування газу на 10 млрд куб. м, а установка нового устаткування - на 20-25 млрд куб.м. Президент нагадав, що наразі ГТС здатна прокачувати близько 125 млрд куб. м природного газу.

Відзначимо, 16 квітня ц.р. міністр закордонних справ Словацької Республіки Мирослав Лайчак заявив, що Словаччина готова брати участь в реалізації проекту з модернізації української ГТС. "Модернізація газотранспортної системи надзвичайно цікава нашій країні, як учасниці транзиту газу", - відзначив М.Лайчак у відповідь на пропозицію М.Азарова про участь на паритетних умовах України, Росії і Європейського союзу в модернізації української ГТС.

В той же час глава «Газпрому» Олексій Міллер заявив сьогодні, що «Газпром» ще не отримував пропозиції від України щодо газотранспортного консорціуму і не відмовлятиметься від реалізації проекту «Південний потік».

Нагадаємо, ГТС України є другою в Європі і однією з найбільших в світі. Її загальна довжина складає 37,6 тис. км. Пропускна спроможність системи на вході складає 290 млрд куб. м в рік, на виході - 175 млрд куб. м. Система об'єднує 72 компресійних станції (122 компресорних цехи) і 13 підземних сховищ з найбільшим в Європі після Росії активним об'ємом газу - більше 32 млрд куб. м.