Україна та Європейський Союз до осені 2010 р. розроблять спільну програму модернізації української газотранспортної системи. Про це заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров сьогодні у Люксембурзі під час спільної прес-конференції з віце-президентом Європейської комісії, представником ЄС із питань закордонних справ Кетрін Ештон.
Україна та Європейський Союз до осені 2010 р. розроблять спільну програму модернізації української газотранспортної системи. Про це заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров сьогодні у Люксембурзі під час спільної прес-конференції з віце-президентом Європейської комісії, представником ЄС із питань закордонних справ Кетрін Ештон, повідомляє прес-служба Кабміну.
М.Азаров повідомив, що 25 червня у Брюсселі відбудеться зустріч міністра палива та енергетики Юрія Бойка з комісаром ЄС із питань енергетики Гюйтером Еттінбергом, на якій будуть розроблені конкретні механізми з модернізації української газотранспортної системи.
"Протягом літа ми знайдемо рішення цієї проблеми і розробимо на 2011 р. конкретну програму з модернізації нашої ГТС", - наголосив глава уряду.
Крім того, М.Азаров повідомив, що Кабінет міністрів України завтра, 16 червня ц.р., на своєму засіданні має намір ухвалити законопроект про функціонування ринку газу, який дозволить Європейському союзу брати участь у модернізації української газотранспортної системи (ГТС).
"Завтра уряд розгляне закон про функціонування ринку газу. Це відкриє нам шлях до реалізації положень Брюссельського меморандуму і відкриє шлях для участі Європейського союзу в модернізації нашої ГТС", - заявив М.Азаров.
Водночас голова уряду висловив задоволення перебігом переговорів між Україною та ЄС стосовно запровадження зони вільної торгівлі, безвізового режиму та перебігом переговорів щодо підписання угоди про асоціацію. При цьому М.Азаров додав, що ЄС задоволений проведенням реформ в Україні, реалізація яких сприятиме поглибленню співпраці між Україною та ЄС.
Нагадаємо, 23 березня ц.р. у Брюсселі Україна та ЄС підписали спільну декларацію питань модернізації вітчизняної ГТС. Декларацію так само підписали представники європейських банків, що дало початок переговорному процесу про виділення Україні кредиту на її модернізацію.
Раніше, 21 жовтня 2009 р. Кабмін затвердив концепцію модернізації української газотранспортної системи на 2009-2015 рр.
За словами тодішнього міністр палива та енергетики України Юрія Продана, документ передбачає реконструкцію лінійної частини трубопроводів, а також компресорних газоперекачуючих станцій. Міністр наголосив, що на даний час коефіцієнт корисного користування (ККД) газоперекачуючих станцій в Україні становить 24%, що приводить до необґрунтовано високих витрат технологічного газу на транспортування.
У той же час він відзначив, що на даний момент не прийнято принципового рішення про повний переклад газоперекачуючих агрегатів компресорних станцій на електропривод. Ю.Продан повідомив, що в майбутньому будуть прийняті окремі рішення щодо кожної конкретної станції.
Як повідомив Ю.Продан, у разі реалізації даної програми, витрати технологічного газу на транспортування по українській ГТС скоротяться на 30%. Він уточнив, що на згадані цілі планується виділити 2,57 млрд грн із власних коштів "Нафтогазу". "Решту коштів планується привернути у вигляді інвестицій", - пояснив Ю.Продан.
ГТС України є другою в Європі і однією з найбільших у світі. Її загальна протяжність становить 37,6 тис. км. Пропускна спроможність системи на вході становить 290 млрд куб. м на рік, на виході - 175 млрд куб. м. Система об'єднує 72 компресійних станції (122 компресорних цехи) і 13 підземних сховищ із найбільшим в Європі після Росії активним обсягом газу - понад 32 млрд куб. м.