Міністерство транспорту і зв'язку планує залучити до роботи в Україні 3-4 великі міжнародні авіакомпанії на умовах low-cost. Про це журналістам повідомив сьогодні голова відомства Йосип Вінський, передає кореспондент РБК-Україна.
Він уточнив, що попередня домовленість з цього питання досягнута з однією з німецьких авіакомпаній. За словами Й.Вінського, 18 червня ц.р. заступник міністра транспорту і зв'язку Ігор Урбанський вилетить до Німеччини для відповідних переговорів.
Й.Вінський відзначив, що кількість рейсів з України, а також їх напрям визначатиме сама компанія. "Для мене як міністра це не важливо. Для мене важливо забезпечити, щоб до України прийшли 3-4 великі міжнародні авіаперевізники з новими літаками. Це дозволить забезпечити безпеку і комфортабельність польотів, а також стимулюватиме українські авіакомпанії для придбання нових літаків", - сказав міністр.
Також міністр транспорту і зв'язку заявив, що передача українських аеропортів у комунальну власність була "колосальною помилкою". "Ситуація з підготовкою до Євро-2012 показала це. Місцеві власті не здатні ефективно займатися розвитком аеропортів в Донецьку, Харкові, Дніпропетровську, Одесі. Держава не має там ніякого впливу. Тим часом в "Борисполі" і "Львові" ми вже провели 9 тендерів, і до 2011 р. завершимо будівництво двох нових терміналів", - відзначив Й.Вінський. Він також додав, що у зв'язку з прийнятою Концепцією розвитку аеропортів до 2020 р. в Україні, вони повинні бути повернені в держвласність.
Міністр підкреслив, що в даний час в Україні налічується 130 злітно-посадочних смуг і 30 зареєстрованих аеропортів. "При цьому літає в Україні тільки 2% населення, це ненормальна ситуація", - заявив Й.Вінський.
Нагадаємо, в листопаді 2007 р. президент авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) Юрій Мірошников заявляв, що іноземні бюджетні низьковитратні авіаперевізники (Low Cost) активно цікавляться українським авіаційним ринком. За його словами вже найближчим майбутнім на український ринок авіаперевезень очікується прихід бюджетних низьковитратних авіаперевізників.
"Буде і прихід іноземних Cost-перевізників Low і формування вітчизняних. Однією з перешкод їхньому приходу до України і формувань в країні є те, що вітчизняна ринкова база на цей момент достатньо слабка. Успішно Low Cost- перевізник може працювати на об'ємних ринках, на ринках, які генерують сотні тисяч пасажирів на рік, де можна робити 5-7 рейсів на день, і де на рішення пасажира летіти або не летіти впливає тільки ціна і жодні інші обставини – ані віза, ані вартість готелю за кордоном", - відзначав президент МАУ.
Друга обставина, яка, на думку Юрія Мірошникова, затримуватиме активний розвиток українського ринку Low Cost-перевозок, – це візовий режим. "Low Cost – це перш за все грошовий механізм. Доступ до великих обсягів дешевих ресурсів, які дозволяють придбати дешево достатню кількість літаків, профінансувати збитки первинного періоду і запустити весь механізм Low Cost-перевізника, в тому або іншому ступені визначить появу таких перевізників в Україні. А зняття візового режиму визначить факт приходу іноземних, але вони прийдуть і раніше. Наприклад, є компанія Sky Europe з Братислави, яка хоче літати до Києва, не дивлячись на візовий режим. А ефект "буму" в Україні відбудеться тільки тоді, коли не буде віз", - заявляв Ю.Мірошников.