ua en ru

Міністр інфраструктури Омелян: Там, де це необхідно, будемо підсилювати команду

Міністр інфраструктури Омелян: Там, де це необхідно, будемо підсилювати команду Фото: Міністр інфраструктури Володимир Омелян
У минулому році колишній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський запустив кілька реформ у галузі, в першу чергу, на залізниці. Для цього відомство розробило декілька законопроектів, які, однак, "зависли" у парламенті. Про те, реалізація яких ініціатив попереднього керівництва відомства буде продовжена, розповів в бліц-інтерв'ю РБК - Україна новий міністр інфраструктури Володимир Омелян.

У минулому році колишній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський запустив кілька реформ у галузі, в першу чергу, на залізниці. Для цього відомство розробило декілька законопроектів, які, однак, "зависли" у парламенті. Про те, реалізація яких ініціатив попереднього керівництва відомства буде продовжена, розповів в бліц-інтерв'ю РБК - Україна новий міністр інфраструктури Володимир Омелян.

РБК-Україна: Якими будуть Ваші перші кроки і рішення на посаді міністра інфраструктури?

Володимир Омелян: Спочатку проведемо аналіз команди, яка залишилася в Міністерстві інфраструктури і готова продовжувати працювати. Такий аналіз буде готовий до неділі.

Питанням номер один буде призначення керівником "Укрзалізниця" Войцеха Бальчуна, який був обраний на відкритому конкурсі. Ми вважаємо, що це той чоловік, який може провести якісні зміни в одній з ключових компаній-монополістів.


РБК-Україна: тобто, незважаючи на зміну Кабміну, Войцех Бальчун залишається переможцем конкурсу і його новий уряд планує призначити на посаду керівника "Укрзалізниця"?

Володимир Омелян: Так, звичайно. Він був обраний прозоро і об'єктивно. Я сподіваюся, що в УЗ він буде працювати так само, як у Польщі, де він дійсно зробив дуже багато. Наступні питання - це, безперечно, подальше реформування "Укрзалізниці" і Адміністрації морських портів і, звичайно, це робота з парламентом. У Верховну Раду внесено дуже багато законопроектів, необхідних для продовження реформ. Тепер потрібно, щоб депутати їх підтримали.

РБК-Україна: Войцех Бальчун проводив IPO польського залізничного оператора PKP Cargo. Чи Не готується IPO "Укрзалізниця"?

Володимир Омелян: Мова про це не йде. Давайте спочатку повністю завершимо реформування публічного акціонерного товариства "Укрзалізниця". Зараз на порядку денному створення вертикально інтегрованої компанії. Реформа "Укрзалізниці" займе кілька років. Зробити за півночі або півроку це не можна.

РБК-Україна: Чи плануєте якось поміняти роботу з парламентським комітетом з питань транспорту?

Володимир Омелян: Безперечно. Однозначно ми будемо спілкуватися частіше. Після того як я сформую надійну команду заступників, моя робота повинна бути в першу чергу в парламенті України.

РБК-Україна: Хто з заступників міністра інфраструктури пішов, чи хоче піти зі своїх посад?

Володимир Омелян: До неділі я планую провести розмову з кожним із тієї команди, яка досі залишилася в міністерстві, в тому числі і з заступниками. Побачити настрої і почути їхні побажання. Після цього буду приймати рішення. Там, де це необхідно, будемо підсилювати команду.

РБК-Україна: Що з намірів та ініціатив попереднього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського ви не будете реалізовувати?

Володимир Омелян: Нічого такого немає. Моя місія полягає в тому, щоб реформи, які ми спільно розробили в 2015 році, продовжити далі. Ці реформи зараз на початковому етапі. Їх необхідно розвивати і закріплювати. Ми хочемо на "Укрзалізницю" перенести модель "Нафтогазу" - прозорого корпоративного управління. Щоб наглядова рада "Укрзалізниці" складався виключно з професійних людей, а не політичних призначенців делегованих від державних органів влади, як це відбувається сьогодні. Я думаю, це буде найбільш ефективне управління. "Укрзалізниця" повинна бути повністю самостійною у прийнятті рішень.

РБК-Україна: Яка доля конкурсу на призначення керівника найбільшого аеропорту України "Борисполя", який стартував кілька місяців тому?

Володимир Омелян: Ми виходимо з того, що керівники всіх великих державних підприємств повинні призначатися на конкурсній основі. Альтернативи цьому немає. Ті конкурси, які не пройшли, будуть оголошені повторно.

РБК-Україна: На конкурсі "Бориспіль" переможець визначений кілька місяців тому, але Кабмін так і не прийняв остаточного рішення. Ви вважаєте, що цей конкурс може бути проведений повторно?

Володимир Омелян: Ми будемо розбиратися в цій ситуації. Я не виключаю такої можливості.

РБК-Україна: Яка доля проекту "Шовковий шлях"?

Володимир Омелян: Цим питанням займалися люди, які не мали достатнього досвіду. Очікуємо, що в травні "Укрзалізниця" остаточно відпрацює маршрут цього проекту.

РБК-Україна: Народні депутати скаржилися, що програма діяльності уряду, яка була затверджена в парламенті, насправді не була прийнята новим Кабміном, оскільки він не встиг зібратися для проведення засідання. Що Ви можете сказати на це?

Володимир Омелян: Обговорення програми уряду було. Безумовно, вона задає напрямок, у якому потрібно рухатися. Але, насправді, в 2015 році Міністерство інфраструктури також зробило багато важливих і потрібних змін, які не були передбачені попередньою програмою діяльності уряду.

Бесіду вів Дмитро Уляницький.