ua en ru

Локомотивом реальної економіки може стати метро

Автор: RBC.UA
У Україні нарешті з'явиться держпрограма будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 рр.. Як повідомляє офіційний сайт уряду, на засіданні урядового комітету з питань розвитку реального сектора економіки метро розглядалося як один з основних напрямів. В майбутньому документі буде міститись план спорудження нових та реконструкції діючих ліній "підземки" в Україні, а також освоєння серійного виробництва рухомого складу і іншого устаткування для метро в рамках української промисловості.

У Україні нарешті з'явиться держпрограма будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 рр.. Як повідомляє офіційний сайт уряду, на засіданні урядового комітету з питань розвитку реального сектора економіки метро розглядалося як один з основних напрямів. В майбутньому документі буде міститись план спорудження нових та реконструкції діючих ліній "підземки" в Україні, а також освоєння серійного виробництва рухомого складу і іншого устаткування для метро в рамках української промисловості. Як відомо, влітку минулого року концепція Державної цільової Програми будівництва і розвитку мережі метрополітенів в Україні вже була схвалена урядом. Вона передбачала виділення грошей на добудову незавершених об'єктів метрополітенів в Харкові, Дніпропетровську і Донецьку (їх стан постійно погіршується). У відповідність з проектом Програми метрополітени в Харкові, Дніпропетровську і Донецьку запропоновано підпорядкувати місцевим держадміністраціям, що, на думку розробників, може підвищити відповідальність регіональних чиновників за стан справ у метрополітенах. Акцент влади на розвиток "підземки" ще тоді викликав критику незалежних експертів. Останнім часом метрополітен в Україні збитковий. За рік збитки Київського, Дніпропетровського і Харківського метрополітенів в сумі перевищують декілька десятків мільйонів гривень. Експерти не заперечують, що великі міста країни мають серйозні проблеми з пасажирським транспортом. Проте з урахуванням високої вартості і тривалості будівництва розвиток в "мілліонниках" підземного електротранспорту не вважають кращим рішенням. Особливо говорили про Одесу, де будувати метро в принципі не можна (через катакомби). Крім того, фахівці розглядають метрополітен як максимально небезпечний вид транспорту. Найбільш скандальною в даний час темою є будівництво метрополітену в Донецьку, де за 13 років будівництва пройдений всього один кілометр на увесь проект через відсутність фінансування. Разом з тим законсервувати його вже не можна оскільки існує загроза обвалення будівель і комунікацій над проритими тунелями.