Лобісти Хілларі Клінтон: високі технології, середній клас і нова економіка

По тому, хто з великих лобістів опинився у передвиборній команді кандидата в президенти США Хілларі Клінтон, досить впевнено можна судити про направлення її майбутньої активності. Хто ж платить за її обрання? Як виявилося, гроші у кандидата від демократів вкладає нова економіка і середній клас.

Президентська гонка у США вийшла на фінішну пряму. Очевидно, що її результат позначиться не тільки на США, але, в тій чи іншій мірі, практично на будь-якій державі. Вирішується, насамперед, питання про зовнішньополітичному курсі цієї країни - світового лідера. І в цей момент - на фінішній прямій - як ніколи видно майбутні контури реальної політики.

Мова йде про те, хто саме підтримує того чи іншого кандидата. З якими мотивами підтримує. Хто бере участь у кампанії того чи іншого кандидата у форматі in house, ті, хто проливає зараз пот у штабах, післязавтра отримає солідну вплив "дворі".

В Україні, не без підстав, вважають, що Хілларі Клінтон куди ближче до реального розуміння ситуації навколо російської анексії Криму, а також агресії РФ на сході Донецької і Луганської областей. І що Київ, з куди більшою ймовірністю отримає підтримку від неї, ніж від республіканця Дональда Трампа. Так що те, що відбувається навколо неї представляє для України і українських політиків цілком конкретний і зрозумілий інтерес.

Що ж там відбувається? Над Дональдом Трампом у частині фінансування його виборчої кампанії місцеві експерти злегка глузують. Причому досить зло і не завжди обґрунтовано. То зададуться риторичним питанням - а чи реально, мільярдер він? А потім авторитетні місцеві спеціалізовані видання вийдуть з гучними заголовками про те, що Хілларі збирає від лобістів мільйони доларів, тоді як Трампу нічого не несуть.

Чи є мільярди у Трампа, - йому видніше. Нам куди цікавіше, хто саме допомагає і фінансує пані Клінтон. Тим більше, що у США процес фінансування передвиборної кампанії є досить прозорим - у тому числі в частині того, хто, коли і скільки вклав у фонди того чи іншого кандидата.

Почнемо з фігури керівника її виборчого штабу. Його очолює, увінчаний всіма мислимими і немислимими регаліями Джон Подеста, - колишній глава апарату президента Білла Клінтона, а пізніше - радник президента Барака Обами. Брат Джона - Ентоні - є головою однієї з найбільш впливових лобістських структур у Вашингтоні - Podesta Group. Кого тільки вона не супроводжувала: від представників російського уранового бізнесу до Віктора Януковича і численних клієнтів з арабського Сходу. Наприклад, навесні 2016 року видання Observer (http://observer.com/2016/04/panama-papers-reveal-clintons-kremlin-connection/ ), з посиланням на PanamaPapers і вивчаючий їх консорціум журналістів (OCCRP), повідомило про те, що "Сбербанк Росії" платив Podesta Group за лобіювання його інтересів у Вашингтоні. Не те, щоб це було страшно для репутації Хілларі Клінтон, але навесні їй було не до жартів.

Зараз фірма братів Подеста лобіює інтереси саудитів, грошам яких загрожує "Акт про компенсації жертвами тероризму від тих, хто його фінансував", а точніше - Justice Against Sponsors of Terrorism Act become law. Сенс документа в тому, що потерпілі від міжнародного тероризму американські громадяни можуть подавати позови до тих структур і держав, які помічені у фінансуванні тероризму. Враховуючи, що саудитам належать на території США активи на сотні мільярдів доларів, то, безумовно, є предмет для обговорення.

Саудитам допомагають не лише брати Подеста, а ще з десяток юридичних і лобістських фірм. Але, очевидно, ставка зроблена правильно - Джон Подеста, у разі перемоги Хілларі, займе в її адміністрації дуже впливову позицію. І якщо Клінтон переможе, у неї буде вагомий аргумент у спілкуванні з саудитами з приводу сировинних цін.

Але Джон Подеста - не єдиний фахівець в команді демократичного кандидата. З вересня 2015 року на Клінтон працює той, хто захищав інтереси корпорації Монсанто (Monsanto) - великий спеціаліст по GR Джеррі Кроуфорд (Jerry Crawford). Те, що він працює в команді більше року, говорить про те, що Кроуфорд був причетний до розробки стратегії та формування команди. І теж, цілком можливо, отримає свою частку впливу в адміністрації Хілларі у разі її перемоги. З демократами він працює давно - Кроуфорд брав участь у роботі штабів Білла Клінтона, Ела Гора і Джона Керрі. Так що він, як мінімум, напевно увійде в список найвпливовіших радників.

До речі, Монсанто присутня в Україні і входить до числа великих міжнародних корпорацій, які активно інвестують і заробляють в українському агросекторі. У 1991 році вона була, чи не першою іноземною компанією, що підписала договори на поставку засобів захисту рослин в Україну. Монсанто побудувала в країні кілька селекційних підприємств, стала лідером з постачання високоякісного насіння ріпаку і кукурудзи. Її інвестиції тільки селекційну інфраструктуру в Україні оцінюються в сотні мільйонів доларів.

Ще одна ключова фігура в команді Хілларі Клінтон - Кен Салазар (Ken Salazar), колишній міністр внутрішніх справ і колишній сенатор США, а зараз - партнер у великій лобістській фірмі WilmerHale. З приводу його появи в команді Клінтон на початку жовтня 2016 року в колах політиків і лобістів сталася справжня істерика, так як багато побачили, мало не загрозу конфлікту інтересів. Справа в тому, що Салазар і його фірма мають колосальне поле зв'язків з лобі-клієнтами з "вищої ліги":  AT&T, Boeing, Citigroup, Deutsche Bank, General Electric, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Monsanto, Morgan Stanley, Pfizer, Procter&Gamble, Staples. Тут слід нагадати, що адміністрація Обами наполягла на заборону участі лобістів в якості співробітників в органах виконавчої влади. Загалом, на Пагорбі з цього приводу розгорається млявий скандал, але Салазар продовжує працювати на Клінтон.

Впливова TheWashington Post під завісу фандрайзингової кампанії опублікувала дані про лобістів, які зробили максимальний внесок при наповненні виборчих фондів Хілларі Клінтон, знущально вказавши, що у Трампа не було такої потужної і публічно засвіченої команди підтримки. У перших рядах виявилися:

Девід Джонс (David Jones, майже 900 тисяч доларів, тут і далі - сума всіх коштів, зібраних за сприяння даного лобіста у різних осіб, внесених у фонд кампанії та у фонд перемоги Клінтон);

Річард Салліван (Richard Sullivan, майже 1 мільйон доларів);

Хізер Подеста (Heather Podesta, понад 400 тисяч доларів);

Стів Елмендорф (Steve Elmendorf, понад 400 тисяч доларів);

Лінда Липсен (Linda Lipsen, майже 500 тисяч доларів);

Холлі Макарро (Holly Macarro, понад 400 тисяч доларів).

Всі вони - ветерани лобістського ком'юніті, яке орієнтоване на Демократичну партію. Чиї ж інтереси вони представляють?

Джонс і Салліван - партнери в лобістській фірмі Capitol Counsel, які мають давні зв'язки з Хілларі Клінтон, а також брали участь у президентській кампанії Білла Клінтона 1996 року. Capitol Counsel лобіює інтереси таких компаній, як Genentech, RiteAid, Wal-Mart і Cardinal Health. Це біотехнології, фармацевтика, роздрібна торгівля.

Стів Елмендорф являє лобістську фірму Subject Matter, у якої в клієнтах такі корпорації, як Facebook, Goldman Sachs і Citigroup.

Хізер Подеста (дружина Тоні Подеста) - директор однойменної фірми (Podesta Group), яка представляє на Пагорбі інтереси Cigna, FitBit, Herbalife і NextEra Energy.

Холлі Макарро, як і очолювана ним лобістська фірма Ietan Consulting, спеціалізуються на представлення інтересів індіанського населення США. Дурниця, скажете? Нічого подібного. Це території зі спеціальним податковим кліматом, це колосальні завдання по використанню природних ресурсів на зарезервованих за індіанцями територіями, це гральний бізнес, в кінці кінців.

Лінда Липсен - давній топ-лобіст Американської асоціації юстиції, раніше відомої як Асоціація судових адвокатів Америки. Тут все зрозуміло - чого коштують у США хлопці з дорогими портфелями та дипломами юридичних шкіл, нікому довго пояснювати не потрібно.

Серед ключових і великих спонсорів фонду Клінтон фігурує один з найбагатших людей планети - Білл Гейтс і його дружина Мелінда. Що це означає для світу ІТ - думаю, теж зрозуміло.

Виходить, мегавеликий бізнес тримає пані Клінтон на короткому повідцю? Як би не так! Картину інтересів Хілларі Клінтон може чудово доповнити база даних за індивідуальним донорам її виборчого фонду, яку публікує Федеральна виборча комісія США. Там багато тисяч людей, що є співробітниками, керівниками і власниками в середньому, малому і великому бізнесах - медіа, рекламісти, ІТ, роздрібна торгівля, медицина, промисловість, та що завгодно. Судячи з опублікованих даних, на дрібних індивідуальних жертводавців довелося майже 57% внесків до фонду Хілларі Клінтон (у Трампа – 15,2%, але дуже великий обсяг позик під кампанію). Тобто, той самий середній клас Америки платить за обрання Хілларі, а ось за Дональда - ні. Платить по-різному - від двох десятків до кількох тисяч доларів, оскільки в США є обмеження для індивідуальних жертводавців.

Що зараз у частині майбутніх лобі-інтересів Клінтон ставлять їй лико в рядок її опоненти? Ну, наприклад, те, що вона лобіювала розширення торгівлі з Китаєм. Її звинувачують у тому, що таке розширення призвело до скорочення робочих місць. Також є непідтверджені серйозно звинувачення в тому, що Клінтон фінансується за рахунок збройового і нафтового лобі. Але ось це все, швидше вже з області конспірології.

Так чи інакше, але Клінтон точно не буде провідником інтересів сировинної економіки, що автоматично означає продовження ери недорогої сировини, альтернативної енергетики та високих технологій. У разі обрання Клінтон наступним президентом США, вона буде у внутрішній політиці захищати інтереси середнього класу і нової економіки (IТ, біотехнології, інвестбанкинг, сектор сервісу і торгівлі), а у зовнішній ... У зовнішній ми точно отримаємо спадкоємність політики Обами з неминучим посиленням ролі США в європейських справах з огляду на те ж Brexit.
Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top