ua en ru

Лисичанський НПЗ почав випуск дизпального Євро-4

Автор: RBC.UA
З початку 2007 р. вже експортовано на європейські ринки майже 60 тис. т нового продукту. У квітні починаються постачання на внутрішній ринок України - буде відвантажено більше 40 тис. т.

Лисичанський НПЗ (ЗАТ "ЛІНИК", м. Лисичанськ Луганської обл.) групи ТНК-ВР частково переходить на випуск дизпального із вмістом сірки 50 ppm, відповідного стандарту Євро-4. Про це повідомляє департамент з реклами і зв'язків із громадськістю ТОВ "ТНК-ВР Україна". Частка такого пального в загальних обсягах виробленого дизпального становитиме майже 30%. ТНК-ВР інвестувала в проект більше, ніж 6 млн дол. З початку 2007 р. вже експортовано на європейські ринки майже 60 тис. т нового продукту. У квітні починаються постачання на внутрішній ринок України. "Якість лисичанського низькосірчаного дизпального підтверджена експортними поставками. З початку 2007 р. вже експортовано на європейські ринки майже 60 тис. т нового продукту. У квітні починаються постачання на внутрішній ринок України - буде відвантажено більше 40 тис. т", - повідомив заступник генерального директора, комерційний директор ЗАТ "ЛІНИК" Філіпп Карпеко. Наразі Лисичанський НПЗ залишається єдиним заводом, який випускає низькосірчане дизельне пальне (аналог EN 590), при використанні якого зменшується димність відпрацьованих газів, знижується кількість викидів в атмосферу. Крім того, завдяки високому цетановому числу, низькому вмісту сірки і поліциклічних ароматичних вуглеводнів покращується процес згорання пального в двигуні, знижується шум і вібрація двигуна, зменшуються корозійні процеси, забезпечується тривала робота попелових фільтрів. Нагадаємо, в жовтні минулого року ТНК-ВР повідомила, що підконтрольний їй Лисичанський НПЗ почне виробництво пального, яке відповідає екологічному стандарту "Євро-4"в 2007 р., а стандарту "Євро-5" - в I кварталі 2008 р. Планувалося, що пальне нових стандартів спочатку вироблятимуть лише на експорт, не реалізовуючи його українським споживачам. Цього року також почнеться випуск авіаційного гасу і бензинів за міжнародними стандартами. Ці параметри закладені в програмі модернізації Лисичанського НПЗ, на яку компанія планує витратити 60 млн дол. Загальний обсяг інвестицій до кінця 2012 р. має перевищити 300 млн дол. Про наміри випускати пальне згідно з європейськими стандартами, раніше заявляли інші виробники, зокрема Кременчуцький, Херсонський і Одеський НПЗ. А в підписаному представниками нафтових компаній і прем'єр-міністром Віктором Януковичем меморандумі про співпрацю вказується, що з 1 січня 2008 р. в Україні будуть введені стандарти "Євро-3", з 1 січня 2010 р. - "Євро-4". Наприкінці минулого року експерти припускали, що почати виробництво якісного дизпального і бензину до 2008 р. встигнуть лише Лисичанський і, можливо, Кременчуцький НПЗ. Що значно погіршить ринкові позиції решти підприємств. "Реконструкція двох заводів в Одесі і Херсоні, судячи з заяв чиновників, значно затримується. А два західноукраїнські НПЗ - Дрогобицький і Надвірнянський - випускають бензин і дизпальне нижче прийнятих на сьогодні стандартів якості. Їх модернізувати неможливо - потрібно, по суті, будувати на їхній території нові заводи, - говорив журналістам генеральний директор компанії "Нафтоімпекс" Валерій Шапошников.- А це означає, що за ситуації законодавчої жорсткості норм якості вижити на ринку зможуть лише два НПЗ - Лисичанський, який вже починає випуск європейського пального, і Кременчуцький, який володіє 35% ринку і тому має кошти на реконструкцію".