"Укрзалізниця" ніколи не буде приватизована. Про це заявив на брифінгу генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак, передає кореспондент РБК-Україна.
"Укрзалізниця" ніколи не буде приватизована. Про це заявив на брифінгу генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак, передає кореспондент РБК-Україна.
"Я вважаю, що ніколи приватизації "Укрзалізниці" не буде. Ті реформи, які сьогодні йдуть і які складаються, це лише зміна форми роботи", - заявив Козак.
За його словами, приватні компанії, які частково впроваджені в сферу залізниці України лише допомагають перекривати збитки, які несе "Укрзалізниця".
Нагадаємо, Кабмін пропонує створити державне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування. Відповідний законопроект № 9337 був зареєстрований у Верховній Раді (ВР) 24 жовтня 2011 р.
Так, згідно з проектом закону створення, реорганізація і ліквідація товариства здійснюються за рішенням Кабінету міністрів України. Товариство створюється як публічне акціонерне товариство, 100% акцій якого закріплюються у державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств, установ і організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття.
В статутний капітал створюваної компанії вноситься майно залізничного транспорту загального користування, 100% акцій підприємств з ремонту рухомого складу, право користування земельними ділянками "Укрзалізниці", магістральні залізничні лінії, станції, энергоподстанции та інше профільне майно. Проект закону забороняє відчуження акцій створюваної компанії: "У держвласності знаходяться 100% акцій товариства, які заборонено відчужувати, передавати в управління, заставу".
Закон забороняє приватизацію або відчуження магістральних залізничних ліній, станцій, споруд, які прямо залучені в процес забезпечення перевезень, контактної енергомережі, систем контролю перевезень.
Актуальність розробленого проекту закону обумовлена необхідністю прийняття кардинальних заходів щодо вдосконалення системи управління залізничним транспортом, розмежування функцій державного і господарського управління галуззю, які на сьогоднішній день виконуються Державною адміністрацією залізничного транспорту України.
Метою законопроекту є створення умов для підвищення ефективності його функціонування для задоволення потреб національної економіки і населення в перевезеннях.
Про реформування "Укрзалізниці" говорять вже давно. Ще в 2009 р. тодішній гендиректор Михайло Костюк заявляв, що найкращою формою реформування "Укрзалізниці" є її акціонування. Він відзначав, що реформування "Укрзалізниці" може здійснюватися через поступове акціонування 6 залізниць, що входять в її склад як окремих держпідприємств.
3 серпня ц.р. віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив, що Закон про реформування "Укрзалізниці" може бути прийнято в 2011 р. Раніше Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) заявляв, що готовий до співпраці з "Укрзалізницею" і готовий подвоїти фінансування своїх проектів за умови реформування залізничного транспорту України. Про напрями реформування тоді не повідомлялося.
Зазначимо, за 9 місяців 2011 р. витрати "Укрзалізниці" на пасажирські перевезення перевищили доходи в 1,9 рази. Прес-служба "Укрзалізниці" 20 жовтня повідомляла, що доходи від пасажирських перевезень становлять 4,7 млрд грн, витрати - 9,2 млрд грн. Загальні збитки від пасажирських перевезень - 4,5 млрд грн, у тому числі в приміському повідомленні 2,4 млрд грн. За 9 місяців 2011 р. послугами залізниць скористалися 382,1 млн пасажирів, що більше запланованого на 0,7% і торішнього рівня на 0,8%.
"Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування. Згідно з даними "Укрзалізниці", в її відомстві 6 залізниць (Донецька, Львівська, Одеська, Придніпровська, Південна, Південно-Західна) і 27 дирекцій залізничних перевезень.