Український стартап Hideez придумав, як позбавити користувача від необхідності запам'ятовувати паролі, зберігши при цьому високий рівень безпеки. Проектом вже зацікавилися дистриб'ютори не тільки в Україні, але і за кордоном.
Український стартап Hideez придумав, як позбавити користувача від необхідності запам'ятовувати паролі, зберігши при цьому високий рівень безпеки. Проектом вже зацікавилися дистриб'ютори не тільки в Україні, але і за кордоном.
У кожного користувача інтернету є у середньому до 20 облікових записів і паролів до них. Це і електронна пошта, соціальні мережі і сервіси зберігання даних. Запам'ятати таку кількість різних паролів дуже складно, тому один і той же пароль часто використовується для різних облікових записів. В результаті страждає безпека: взлом одного з паролів може відкрити доступ зловмиснику до інших акаунтів.
Український стартап Hideez придумав, як позбавити користувачів від необхідності запам'ятовувати всі ці паролі, зберігши при цьому високий рівень безпеки. Компанія розробила "ключі від всіх паролів" - це брелок Hideez Key і браслет Hideez Band. Вони здатні запам'ятовувати існуючі та створювати нові паролі, заповнювати в інтернеті форми для паролів. З їх допомогою можна включати і вимикати персональні пристрої на Windows і Android, з якими встановлено підключення по Bluetooth. Смартфон або планшет автоматично блокуються, коли користувач відійшов від них, і включаються, коли той повертається.
Брелок може зберігати до тисячі складних паролів від додатків або web-інтерфейсів. Пристрій також може зберігати приватний ключ для цифрових документів.
Принцип роботи браслета той же - він зберігає паролі і ключі, але використовує більш складний механізм ідентифікації. Одягнувши браслет на руку, користувач активує його, скануючи очей через камеру смартфона. Якщо зняти браслет, він блокується і стає марним. Щоб їм знову скористатися, потрібно пройти повторну ідентифікацію. Тобто навіть заволодівши браслетом, зловмисник не зможе отримати доступ до ваших паролів і ключів.
У браслета Hideez Band поки є тільки прототип. Але вже ведуться переговори про інвестиції в подальшу розробку і виробництво. Про це учасники проекту розповіли кореспонденту РБК-Україна на конференції Sweden-Ukraine IT Connection на початку квітня у Києві. За оцінками співзасновник Hideez Олега Науменко, в перспективі роздрібна ціна "розумного" браслета складе близько 150 доларів.
А ось брелок Hideez Key вже готовий виходити на ринок. Продакт-менеджер Hideez Олег Давидов повідомив, що перша комерційна партія брелоків очікується з Китаю вже до кінця весни. Мова йде про тисячі штук. Продаватися в роздробі Hideez Key буде за ціною близько 50 доларів.
За словами Науменка, інвестиції в розробку і підготовку до продажу продуктів Hideez склали в загальній складності близько 200 тис доларів. В основному це гроші самих засновників. Близько 40 тис доларів також вдалося залучити за допомогою краудфандінга — збору коштів через спеціальні сайти. Користувачі таких сайтів (бэйкеры) вкладають в розробку продуктів свої гроші, натомість отримуючи їх зразки. Зібрати гроші через інтернет у Hideez вийшло не відразу. В кінці 2014 року "розумний" браслет, який тоді ще називався SafeBand, "провалився" на платформі Kickstarter. Але пізніше команда проекту зробила інший промо-ролик і організували нову, цього разу успішну кампанію на інтернет-платформі Indiegogo.
В Україні у Hideez вже є дистриб'ютор, це компанія Globex. А у Франції, Німеччині і Росії продавати розумні гаджети має намір компанія PocketBook. Цікаво, що саме з цієї компанії прийшла частина розробників Hideez. Як уточнює керівник PR Департаменту PocketBook Юлія Задеряка, поки що можна говорити лише про плани, так як контракт між PocketBook і Hideez Technology ще не підписано. До того, як почати дистрибуцію якого-небудь продукту, Pocketbook ретельно перевіряє його на відповідність якості. "Ми повинні бути впевнені, що продукт цікавий і відповідає запитам європейського ринку. Зараз ми перебуваємо саме на цьому етапі", — пояснює вона.
При цьому Задеряка підтверджує, що фокус буде зроблений на продажу в Європі — через інтернет-магазини і традиційні торгові точки. "Якщо продукт цікавий, ми зазвичай використовуємо як онлайн-канали, так і класичну роздріб. Саме по такому шляху ми і плануємо піти з продуктами Hideez Technology", — розповідає вона.
У Pocketbook вже є досвід просування українських hardware-продуктів. Так, у вересні 2015 року компанія стала ексклюзивним дистриб'ютором відеокамери для домашніх тварин Petcube Camera на ринках України, ЄС і Швейцарії.