Частотне придане:

яке майбутнє у "Радио Вести" і "Перець ФМ"

"Радио Вести" - вже у лютому може втратити основні міста прийому сигналу - Києва і Харкова "Радио Вести" - вже у лютому може втратити основні міста прийому сигналу - Києва і Харкова

Лідер серед розмовних радіостанцій - "Радио Вести" - вже у лютому може втратити основні міста прийому сигналу - Києва і Харкова. Термін діючих ліцензій на мовлення там закінчується, а продовжувати їх Національна рада з питань телебачення і радіомовлення не має наміру. Втрата основних міст для радіостанції рівносильна закриттю. Колектив радіостанції сподівається на краще, але готуватися до гіршого для себе сценарію.

Тим часом з'явилися претенденти на активи "Радио Вести". Найбільші радіогрупи цікавляться частотами радіо "Перець ФМ", які "Радио Вести" придбало кілька років тому, але так і не змогло застосувати. Кому і навіщо вони потрібні, з'ясовувало РБК-Україна.

Тривожні вісті

Радіостанція "Радио Вести" вже у лютому може залишитися без ліцензій на мовлення у найбільших містах своєї присутності - Києві і Харкові. Термін дії київської ліцензії, закріпленої за юридичною особою ТРК "Дивосвіт", закінчується 25 лютого 2017 року. Ліцензія, видана на ТРВК "Мастер" у Харкові закінчується раніше - 13 лютого 2017 року.

Добитися від регулятора рішення про продовження цих ліцензій до цих пір не вдалося. У Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України з’явилися претензії до документів щодо структури власності радіостанції. Як пояснювали у Нацраді, офіційно власником радіостанції є Тетяна Александрова, яка купила цей бізнес у попереднього власника Ігоря Гужви. Однак регулятору здається неправдоподібною її історія про джерела свого капіталу. Тому Нацрада навіть звернулася до СБУ із запитом, у якого попросила встановити кінцевого бенефіціара радіостанції. За однією з версій, ним є екс-міністр доходів і зборів і соратник Віктора Януковича Олександр Клименко.

Керівництво "Радио Вести" називає ставлення регулятора упередженим і суб'єктивним. "На жаль, ефір радіостанції завжди був під пильною увагою Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. Саме тому нам призначали численні перевірки і виносили попередження під умовними приводами - наприклад, вказуючи на слова гостя, який був у прямому ефірі. Однак в умовах прямого ефіру проконтролювати, що скаже гість, неможливо", - кажуть у прес-службі "Радио Вести". Колектив радіостанції написав відкритого листа колегам у Європі і попросив їх звернутися до українських органів влади на підтримку Радио "Вести".

Втім, за даними РБК-Україна, до альтернативного сценарію колектив "Радио Вести" теж готується. Джерела видання повідомляють, що ще у грудні минулого року співробітників зобов'язали написати заяви про звільнення з 28 лютого 2017 року. Це рішення продиктоване тим, що втрата двох основних міст - Києва і Харкова - для радіостанції буде означати закриття.

Офіційно у прес-службі "Радио Вести" лише частково підтверджують цю інформацію. "Людей повідомили про те, що, якщо Нацрада не продовжить ліцензію, у нас не буде можливості мовити", - повідомила РБК-Україна Ольга Семченко, глава "Медіа Холдингу Вести Україна", до якого входить радіостанція. Але на даний момент, за її словами, ніхто із співробітників "Радио Вести" не звільнився. "Всі вірять в успішне вирішення питання. Всупереч всьому, радіостанція не готується до закриття, і 23 січня запустила нову програму", - розповіла вона. Керівництво радіостанції вимагає від Нацради прийняти рішення, як того вимагає закон, завчасно. "Тому, що ми нічого не порушили і працюємо у відповідності із законодавством", - стверджує Семченко.

Як пояснила РБК-Україна член Нацради Уляна Фещук, рішення щодо "Радио Вести" буде прийматися колегіально і тільки після того, як надійде відповідь від СБУ. "У законі написано, що ми маємо право звертатися за інформацією до інших державних органів, що ми і зробили. Коли отримаємо відповідь від СБУ, зможемо розглянути заяву "Радио Вести". Думаю, це відбудеться на найближчих засіданнях", - повідомила вона.

Гострі частоти

Якщо "Радио Вести" так і не вдасться домовитися із Нацрадою, частоти які належать йому зараз підуть "з молотка". Згідно із законодавством, Нацрада повинна буде організувати конкурси, але цю перспективу там поки не коментують. "Рано ділити пиріг, якого немає", - говорить Фещук.

Крім основних частот, у "Радио Вести" є актив, який можна продати прямо зараз. Це частоти ТРК "Онікс" (радіо "Перець ФМ") у 23 регіонах, які були придбані у 2014 році у "Першої Української Радіогрупи" Андрія Карпія.

За весь час "Радио Вести" так і не змогло почати роботу на цих частотах. Справа у тому, що основа програмної концепції "Радио Вести" - це інформаційно-аналітичні програми. А "Перець ФМ" - розважальне музичне радіо. Щоб використовувати його частоти, потрібно було спочатку поміняти програмну концепцію. Але Нацрада цього зробити не дозволила, наполягаючи на тому, що концепція повинна залишатися незмінною, як зазначено у ліцензії.

Як повідомили у прес-службі "Радио Вести", радіостанція оскаржувала такі рішення у суді і виграла процес. "У вересні цього року Нацрада вдруге відмовила холдингу у розширенні мережі мовлення "Радио Вести". Чиновники послалися на порушення умов конкурсу радіочастот, який компанії медіа-холдингу виграли з концепцією розважального музичного радіо", - йдеться у повідомленні "Радио Вести".

Рішення про те, чи продавати свої активи, зокрема, частоти "Перець ФМ", знаходиться на стадії обговорення. За словами Ольги Семченко, пропозиції постійно надходять. "Ми слухаємо і спілкуємося", - повідомила вона.

За даними РБК-Україна, інтерес до цих частот виявляло "Радіо 24", яке пов'язують з мером Львова і лідером партії "Самопоміч" Андрієм Садовим. За словами співзасновника "Радіо 24" Романа Андрєйка, "тільки ледачий не цікавився цими частотами". "Всі ходили і питали про ці частоти - і ми, і "Тавр" (до групи входять "Хіт-ФМ", "Русское радио-Украина", Радіо Roks, KissFM, Relax, радіо "Мелодія") та інші", - говорить він. При цьому конкретних домовленостей про купівлю, за його словами, поки немає. У компанії "Тавр Медіа" не змогли надати коментар з цього питання.

Директор з розвитку телеканалу HDFashion.LifeStyle Channel і медіаексперт Андрій Соломаха вважає, що власника "Тавр Медіа" нові частоти навряд чи зацікавлять, так як у нього вже є розгалужена мережа по всій Україні. З цієї ж причини актив не буде цікавий "УМХ". У разі купівлі частоти будуть дублюватися. А ось "Радіо 24" присутнє тільки у 14 регіонах, йому частоти у нових регіонах не завадять. "У "Радіо 24" маленька мережа, і там практично немає збігів з мережею "Перець ФМ" по містах. Вони присутні у Києві і це теж важливо, так як ліцензія "Перець ФМ" не включає Київ", - розповідає Соломаха.

Андрєйко зазначив, що купівля частот "Перець ФМ" має сенс, якщо на них запускати інформаційно-розважальний продукт. Він вважає, що Нацрада буде послідовною у своїй політиці і не дозволить змінити програмну концепцію на розмовний формат, як у свій час не дозволила це зробити "Радио Вести". Та й зміна формату радіо з інформаційно-розважального на розмовний - це зміни до гіршого, впевнений Андрєйко. "Новини у нашій країні не настільки затребувані, як інформаційно-розважальні програми", - вважає він.

Крім географії частот і проблем зі зміною програмної концепції, є і ще один нюанс, що затримує продаж активу. За словами Соломахи, попередній власник "Перець ФМ" - Андрій Карпій - продав "Радио Вести" ліцензії, але не фізичні передавачі. Де-юре мережа належала "Радио Вести", але де-факто перебувала під управлінням старого власника. Це означає, що наступний власник має або будувати фізичну мережу з нуля, або окремо домовлятися з Карпієм про купівлю передавачів. У той же час за інформацією джерела на радіостанції, у власності радіо зараз знаходяться і частоти, і передавачі. "У Карпія було куплено і те й інше, просто за частоти було сплачено відразу, а за передавачі в розстрочку", - уточнило джерело.

За оцінками Соломахи, другий варіант більш вигідний. Враховуючи зношеність передавачів "Перець ФМ", вони можуть коштувати до 50 тис. доларів.

Наявність непростої історії впливає і на вартість частот "Перець ФМ". Якщо "Радио Вести", за наявною інформацією, купувало їх у Карпія за майже 6 млн доларів, то зараз вартість активу, за оцінками Соломахи, знизилася до приблизно 500 тис. доларів.

Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top