Кабінет міністрів України затвердив порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для поповнення статутних капіталів державних підприємств авіаційної промисловості. Відповідну постанову №871 схвалено 15 серпня ц.р., повідомляє прес-служба уряду.
Кабінет міністрів України затвердив порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для поповнення статутних капіталів державних підприємств авіаційної промисловості. Відповідну постанову №871 схвалено 15 серпня ц.р., повідомляє прес-служба уряду.
Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Агентство держмайна. Кошти з державного бюджету отримають Державне підприємство "Антонов" і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП).
Як наголошується в постанові, бюджетні кошти спрямовуються на поповнення статутних капіталів одержувачів бюджетних коштів для проведення таких заходів: погашення кредиту та процентної ставки по кредиту ХДАВП перед АТ "Укрексімбанк"; часткове відшкодування купонного (процентного) доходу за облігаціями , розміщеним згідно з розпорядженням Кабінету міністрів України від 22 квітня 2009 р. №476 ХДАВП і ДП "Антонов".
Згідно прийнятими Верховною Радою 14 червня поправками до держбюджету-2011 уряд поповнить статутні капітали державних авіапідприємств на 300 млн грн. Крім того в скоригований держбюджет-2011 внесена додаткова дотація місцевим бюджетам на компенсацію втрат від наданих державою пільг по сплаті земельного податку суб'єктам космічної діяльності та суб'єктам літакобудування в сумі 125,4 млн грн.
Нагадаємо, що уряд України вперше профінансував за рахунок коштів стабфонду держбюджету статутні капітали ХДАВП і «Авіанту» на початку 2009 року для погашення заборгованості підприємств по заробітній платі. За підсумками року статутний капітал ХДАВП збільшився з 174,64 млн грн до 377,907 млн грн, ДП «Антонов» - з 1,602 млрд грн до 1,947 млрд грн.
Одним із небагатьох україно-російських проектів, який ще не вмер, можна вважати плани створення СП між ДАК "Антонов" (входять ДП "Антонов", філія ДП - "Серійний завод "Антонов" (раніше - "Авіант"), ДП "410-й завод цивільної авіації", ХДАВП) і російською "Об'єднаною авіабудівною корпорацією", яке забезпечить координацію української і російської сторін за спільними програмами авіапрому, а також займеться питаннями маркетингу і післяпродажного обслуговування літаків. Для реалізації цих планів в Кабміні пропонують зняти обмеження на приватизацію підприємств авіаційної промисловості. Власне з цією ж метою, створити хороший актив перед створенням СП, у статутні фонди авіапідприємств й «заливають» додатковий капітал.
Цікаво, що багато говорячи про підтримку авіагалузі, уряд до останнього моменту не зробив практично нічого для її розвитку. Маючи твердий портфель замовлень на десятки літаків Ан-140, Ан-148 і Ан-158 українські авіапідприємства можуть будувати не більше 5-6 літаків на рік. Багатомільярдні збільшення статутних фондів «Нафтогазу Україну», «Ощадбанку» і «Укрексімбанку» не залишили можливості виділення значних коштів для підприємств авіагалузі. Самі ж підприємства кошти ніде взяти не можуть, так як і так перебувають у боргах, зокрема ХДАВП. При цьому на доведення до розуму завислого мінімум на десятиліття проекту Ан-70 в бюджеті-2011 оборонного відомства не передбачено ні копійки.