Кабмін схвалив законопроект про плаваючий акцизі на паливо
Кабінет міністрів України схвалив проект закону про плаваючу ставку акцизу на бензин. Про це повідомив заступник міністра енергетики та вугільної промисловості Володимир Макуха, передає кореспондент РБК-Україна.
Кабінет міністрів України схвалив проект закону про плаваючу ставку акцизу на бензин. Про це повідомив заступник міністра енергетики та вугільної промисловості Володимир Макуха, передає кореспондент РБК-Україна.
"Це наше принципове рішення і ми прийняли його, проект закону ще буде доопрацьовано і найближчим часом буде передано у Верховну Раду", - зазначив Макуха.
Як повідомлялось, законопроект, що передбачає введення диференційованих ставок акцизного збору на нафтопродукти, уряд планує надати парламенту через два тижні.
Голова комітету Верховної ради з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва Ксенія Ляпіна каже, що пропозиція ввести плаваючу ставку акцизу обговорювалася на засіданні експертно-аналітичної групи з регулювання ринку нафтопродуктів. "Якщо нафта стане дорожчати, акцизний збір буде нижчим, а якщо дешевшати - він буде підвищуватися", - вважає Ляпіна.
Але це лише тимчасовий захід боротьби із зростанням цін, відзначають в прес-службі НПК "Галичина". "Знизити ціни в довгостроковій перспективі можливо, тільки наситивши ринок українськими нафтопродуктами", - вважають в компанії.
Раніше в Кабміні вже відмовлялися від зниження акцизів на світлі нафтопродукти. У березні це питання розглядалося на засіданні уряду, але від цієї ідеї було вирішено відмовитися через загрозу значних втрат для бюджету.
Нагадаємо, весь поточний тиждень крупні учасники паливного ринку щодня підвищують вартість палива на своїх автозаправних станціях.
На думку президента асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леоніда Косянчука, ціна на бензин А-95 до кінця квітня не перевищить позначку в 11,80 грн за літр. "Максимальні ціни до кінця квітня, якщо ситуація не зміниться, будуть такі: бензин А-95 - не буде перевищувати 11,80 і на 1 гривню менше буде максимальна ціна на дизельне пальне", - заявив Косянчук.
За його словами, ціна на нафту підніматися вже не буде, оскільки в протилежному випадку просто не буде попиту на нафтопродукти. "Сьогодні кожні 10-20 копійок підвищення ціни на паливо призводить до втрати 10-20% споживачів", - додав Косянчук.
Водночас у компанії "Лукойл" вважають, що, виходячи з прогнозів цін на нафту, вартість А-95 на українських АЗС до травня може скласти 12 грн за літр.
Наприкінці березня Антимонопольний комітет України (АМКУ) спільно з Міністерством енергетики та вугільної промисловості почав розслідування щодо зростання цін на бензин. "З'ясовуємо причину підвищення на 10-20 копійок. Імпортери пояснюють це підвищенням ціни на нафту. Якщо знайдемо підвищення необгрунтованим ... будемо впливати і штрафувати", - сказав перший заступник голови комітету - державний уповноважений Рафаель Кузьмін. За словами Кузьміна, остаточний результат розслідування може бути вже через півтора місяці: "Півтора місяці мінімум ... Треба подивитися як стабілізується ціна на нафту ... Вважається від 130 до 145. Якщо такого підвищення не буде, ми обов'язково будемо вважати це підвищення необгрунтованим ", - сказав Кузьмін.
Забезпечити стабільність цін на пальне прем'єр-міністр Україна Микола Азаров доручив першому віце-прем'єр-міністру Валерію Хорошковському. Зокрема, 23 березня перший віце-прем'єр доручив Міненерговугілля підготувати комплексні заходи та ініціативи щодо довгострокової стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів з урахуванням інтересів держави та учасників ринку
У минулому році 7 квітня для стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів Верховна Рада підтримала ініційований Міненерговугілля законопроект про зниження на три місяці (до 1 серпня) ставок акцизного збору на 50 євро/т для бензину і на 30 євро/т для дизельного палива, до 132 євро/т і 60 євро/т відповідно. Закон вступив в силу 20 квітня 2011 р. Пізніше дію знижених ставок акцизу було продовжено до 1 вересня 2011 р.
Тоді Президент України Віктор Янукович зазначив, що Україна втратила 500 млн грн в результаті зниження акцизів на пальне.